Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30:n jarruongelmia.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JesseK
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 46
    • Äänekoski

    e30:n jarruongelmia.

    Elikkäs bemari on siis 325i -88 ja ongelmat alkoivat pari viikkoa takaperin. Jarrupoljin siis sillon meni välillä lattiaan asti sekä jarrut hävisi samalla, mutta parilla pumppauksella jarrupoljin tuntui taas normaalilta ja jarrutkin toimivat normaalisti.
    Noh tuota kesti siis parin viikon ajan tyyliin kerran pari viikossa, mutta tänään sitten kävi samallailla pitkin iltaa ja nyt lopulta jarrut hävisi kokonaan.
    Eli jarrupoljin menee lattiaan asti hieman tahmean oloisesti, eikä palaudu kunnolla (noin 4sek päästä ehkä palautunut).
    Jarrut ottavat kiinni ainoastaan kun poljin on ihan lattiassa kiinni, ja silloinkin vain takaa ja todella heikosti. Eli siis etujarrut ei toimi ollenkaan..
    Jarrunestettä siis ei ole säiliöstä ainakaan hävinnyt yhtään.. Olin kuulevinani semmoisen "SlurpS" äänen ku jarrupoljinta polkasee konepelti yläällä ja kone käynnissä..??

    Auttakaas nyt alottelevaa bemaristia hädässä...
    -320 s-low taxi -91 & Chevy Van GT
    X
    -318i bavaria -88
    -325i m-tech2 -88
    -316 bluebeast taxi -85
    -316 red-devil taxi -86
  • BeamR
    BTCF Member
    • Jul 2007
    • 13363
    • Espoon takametsät

    #2
    Johonkinhan ne paineet häviää, eli vuotoa etsimään.

    Voihna toki olla mahdollista että pääsylinterin tiivisteet on millin paloina, jolloin painetta ei kerry, mutta ekana tsekkaisin vuodot.

    Tai ääritapaus ABS, sieltäkin voi löytyä avonainen venttiili? Joku enemmän absien kanssa pelannut voinee päivittää.
    F46 Gran Tourer -20
    Boxster 2.5 -97

    Comment

    • JesseK
      Bimmer Rookie
      • Aug 2007
      • 46
      • Äänekoski

      #3
      Hmm niin, mutta jos jossakin letkussa olisi reikä tai sitten pääsylinteristä jotain rikki, eikö nestettä pitäisi vuotaa ulos jostakin päin?
      Nestettä ei kuitenkaan ole kadonnut yhtään..

      Äsken koitin otin ton alipaineletkun irti, kova suhina ja sihinä kävi kun sen irti otin ja sitten ku löin auton käyntiin niin sihinä jatkui ja vieläkin meni pedaali pohjaan.. Laitoin letkun kiinni ja auton käyntiin ja edelleen poljin siis pohjaan. Kumminkin kun antaa auton olla käynnissä vaikka 30sek ja sitten polkasee jarrupoljinta niin siellä selvästi tuntuu painetta ja että jotain tapahtuisi, mutta se on vaan sen yhden polkasun ajan..

      Takajarrut ottavat kiinni jotenkin kun jarruttaa ajossa, mutta todella heikosti siis.

      Mitähän tosta nyt sitten lähtis ekana purkamaan ja mistäpäin..?
      -320 s-low taxi -91 & Chevy Van GT
      X
      -318i bavaria -88
      -325i m-tech2 -88
      -316 bluebeast taxi -85
      -316 red-devil taxi -86

      Comment

      • 525iiäxä
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1852
        • Lappeenranta, Finland

        #4
        Jospa joku satula on sellai jumissa, että kaikki paine katoaa sen satulan männän liikuttamiseen ja muihin ei enää riitä. Eli, jos takana on vähän jarruja niin varmaan kannattaa kurkata ensin takasatulat, että palat nappaa levyjen molempiin puoliin kiinni yhtä lailla.

        Volvo V70 2.4T -02
        E30 323i -84 (taas)

        Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16465
          • Asikkala

          #5
          Originally posted by 525iiäxä View Post
          Jospa joku satula on sellai jumissa, että kaikki paine katoaa sen satulan männän liikuttamiseen ja muihin ei enää riitä. Eli, jos takana on vähän jarruja niin varmaan kannattaa kurkata ensin takasatulat, että palat nappaa levyjen molempiin puoliin kiinni yhtä lailla.
          Ei paine katoa mihinkään vaikka yksi mäntä jumittaisikin.

          Comment

          • Kape30
            Bimmer Fanatic
            • May 2008
            • 509
            • Nokia

            #6
            Kovasti vaikuttais että pääsylinterissä olis jotain häikkää... Ei se paine sieltä oikeen muualtakaan voi kadota, jos ei kerta nestettäkään häviä.:think
            E30 M50b28 -90 Cirrusblau
            E39 520d Touring -00 Sienarot II
            MB Sprinter
            Lynx Rave Re 600 -15
            Suzuki GSX-R1100 -95

            Comment

            • 525iiäxä
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1852
              • Lappeenranta, Finland

              #7
              Originally posted by jr66 View Post
              Ei paine katoa mihinkään vaikka yksi mäntä jumittaisikin.
              Nojoo, eipä tietysti, huono ilmaisu. Tarkoitin sitä, että jos kaikki paineen aikaansaama liike hukkuu yhteen tahi kahteen mäntään niin huonosti jarruttaa. Tällaistakin on sattunut. Mutta tässä on ilmeisesti kyse jostain muusta.

              Volvo V70 2.4T -02
              E30 323i -84 (taas)

              Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

              Comment

              • beemers
                BTCF Member
                • Oct 2005
                • 5136
                • Oulunsalo/Oulu

                #8
                tuosta äänestä aatellen voisin sanoa että aika varmasti pää/työsylinteri vuotaa männästä. Itellä oli aikoinaan sama vika kahdessakin e30:sessa ja toisessa pääsylinteri ja toisessa työsylinteri vaihtoon. mutta kannattaa myös tutkia kaikki jarrusylinterit eestä ja takaa. Onko takana levyt vaiko rummut??

                E36Ticompact -95 HELLROT
                -: orava : connection-

                EX:E30///M3 replica Tic
                EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

                Comment

                • zeneg
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2007
                  • 1238
                  • Oulu

                  #9
                  Itsellä teki aikoinaan omassa e30 ihan samaa,lopulta vikalistalle tuli pää- ja työsylinteri. Pääsylinterin hilut tuhannen kappaleina ja sitä kautta ilmeisesti särkenyt työsylinterinkin. pääsylinteri maksoi 65€ ja työsylinteriin saa korjaussarjan mikä maksoi 5€.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎