Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 318i Käynnistysongelma lämpimänä, viimeisen kerran....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • rapala
    Bimmer Rookie
    • Jul 2008
    • 26

    E30 318i Käynnistysongelma lämpimänä, viimeisen kerran....

    Eli ongelmana on se ettei m40b18(ei kat) moottori lähde lämpimänä koskaan ensimmäisellä yrittämällä käyntiin vaikka miten sahaisi, mutta toisella yrittämällä lähtee aina takuuvarmasti, riippumatta siitä kuinka kauan ensimmäisellä yrittämällä tuli startattua. Käynnistyttyään tyhjäkäynti on tasainen, ja minkäänlaista nykimisongelmaa ei ole havaittavissa. Kylmänä moottori siis lähtee aina ekalla, mutta lämpimänä ei.

    Olen lukenut kymmeniä viestejä läpi missä moni kysyy samaa ongelmaa, ja vaihtoehtoja vikaan on arvottu laidasta laitaan(mm vuotavia suuttimia, bensapumppuja...). Mutta en löytänyt yhtään viestiä jossa joku olisi ratkaissut tämän ongelman, ja auto lähtisi korjauksen jälkeen taas normaalisti ensimmäisellä yrittämällä käyntiin lämpimänä.

    Kysynkin nyt, onko joku saanut tämän ongelman omakohtaisesti ratkaistua, ja mistä syystä se johtui?
    Last edited by rapala; 25-07-2008, 11:30.
    Exät: E30 x 3, E46 x 1, E39 x 2...
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16495
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by rapala View Post
    Eli ongelmana on se ettei m40b18(ei kat) moottori lähde lämpimänä koskaan ensimmäisellä yrittämällä käyntiin vaikka miten sahaisi, mutta toisella yrittämällä lähtee aina takuuvarmasti, riippumatta siitä kuinka kauan ensimmäisellä yrittämällä tuli startattua. Käynnistyttyään tyhjäkäynti on tasainen, ja minkäänlaista nykimisongelmaa ei ole havaittavissa. Kylmänä moottori siis lähtee aina ekalla, mutta lämpimänä ei.

    Olen lukenut kymmeniä viestejä läpi missä moni kysyy samaa ongelmaa, ja vaihtoehtoja vikaan on arvottu laidasta laitaan(mm vuotavia suuttimia, bensapumppuja...). Mutta en löytänyt yhtään viestiä jossa joku olisi ratkaissut tämän ongelman, ja auto lähtisi korjauksen jälkeen taas normaalisti ensimmäisellä yrittämällä käyntiin lämpimänä.

    Kysynkin nyt, onko joku saanut tämän ongelman omakohtaisesti ratkaistua, ja mistä syystä se johtui?
    Jos jollakin on ollut samanlainen ongelma ja on saanut sen korjattua ei se tarkoita että sinun autossa syynä on sama vika, vaikka arvauksia et haluakkaan niin suuttimet vuotaa...

    Comment

    • rapala
      Bimmer Rookie
      • Jul 2008
      • 26

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      Jos jollakin on ollut samanlainen ongelma ja on saanut sen korjattua ei se tarkoita että sinun autossa syynä on sama vika, vaikka arvauksia et haluakkaan niin suuttimet vuotaa...
      Totta tuokin. Olisi kyllä mielenkiintoista kuulla että joku on omakohtaisesti saanut suuttimien vaihdolla tuon vian korjattua.
      Exät: E30 x 3, E46 x 1, E39 x 2...

      Comment

      • Bambu
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2007
        • 282
        • Kuusankoski

        #4
        Samaa vikaa täälläkin...ei ekalla, mutta tokalla lähtee:think

        sigpic

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16495
          • Asikkala

          #5
          Tosiaan joo niin omassa e30 323i:ssä sama juttu ja suuttimia epäilen, kylmänä lähtee kun vähän avainta taskussa kilistelee... Kuumana jos heti sammuttamisen jälkeen starttaa niin lähtee heti, n. puoli tuntia jos on väliä niin ei koskaan ekalla. Toisen yrityksen jälkeen käy röpöttäen 5-10 s.

          Comment

          • rapala
            Bimmer Rookie
            • Jul 2008
            • 26

            #6
            Originally posted by jr66 View Post
            Tosiaan joo niin omassa e30 323i:ssä sama juttu ja suuttimia epäilen, kylmänä lähtee kun vähän avainta taskussa kilistelee... Kuumana jos heti sammuttamisen jälkeen starttaa niin lähtee heti, n. puoli tuntia jos on väliä niin ei koskaan ekalla. Toisen yrityksen jälkeen käy röpöttäen 5-10 s.
            Mulla käy kyllä heti käynnistyttyään ihan normaalisti, ehkä ei vika ole vielä edennyt tuohon vaiheeseen. Tuleeko sullakin sellainen bensan tuoksahdus heti käynnistymisen jälkeen?
            Exät: E30 x 3, E46 x 1, E39 x 2...

            Comment

            • rapala
              Bimmer Rookie
              • Jul 2008
              • 26

              #7
              Originally posted by Pasi87 View Post
              Samaa vikaa täälläkin...ei ekalla, mutta tokalla lähtee:think
              Vika on kyllä monille tuttu, kiinnostaisi vain mielenkiinnosta kuulla miten kukin on omassa autossaan tämän ongelman ratkaissut...
              Exät: E30 x 3, E46 x 1, E39 x 2...

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16495
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by rapala View Post
                Mulla käy kyllä heti käynnistyttyään ihan normaalisti, ehkä ei vika ole vielä edennyt tuohon vaiheeseen. Tuleeko sullakin sellainen bensan tuoksahdus heti käynnistymisen jälkeen?
                Ei haise.

                Comment

                • rapala
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2008
                  • 26

                  #9
                  Anybody..?
                  Exät: E30 x 3, E46 x 1, E39 x 2...

                  Comment

                  • - Jani -
                    Newbiemmer
                    • Jul 2003
                    • 5

                    #10
                    Eli ongelmana on se ettei m40b18(ei kat) moottori lähde lämpimänä koskaan ensimmäisellä yrittämällä käyntiin vaikka miten sahaisi, mutta toisella yrittämällä lähtee aina takuuvarmasti, riippumatta siitä kuinka kauan ensimmäisellä yrittämällä tuli startattua.
                    Joo.

                    Käynnistyttyään tyhjäkäynti on tasainen, ja minkäänlaista nykimisongelmaa ei ole havaittavissa. Kylmänä moottori siis lähtee aina ekalla, mutta lämpimänä ei.
                    Joo.

                    bensan tuoksahdus heti käynnistymisen jälkeen?
                    Joo.

                    kunnes lopulta suuttimet irti ja Alppilan Autohuoltoon. Pesivät ja tarkastivat suuttimet ja asensivat uudet o-renkaat. Pari päivää siinä meni. Alkutarkastuksessa yksi suutin vuosi ihan kunnolla, mutta tuli pesemällä kuntoon.

                    Suuttimet takaisin ja ongelma oli pois. Hinta 4 x 30,- plus imusarjan ylätiivisteet, ellei riko mitään. Aikaa menee irrotuksessa ja asennuksessa ehkä pari-kolme tuntia, riippuen omasta kätevyydestä, huolellisuusasteesta jne.

                    Voi olla, että sulla vika on jossain muualla, mutta en tosiaankaan vähällä usko.

                    Comment

                    • Kapanos
                      Bimmer Enthusiast
                      • Dec 2006
                      • 1394
                      • Kirkkonummen Westend

                      #11
                      Omassa oli samat viat..

                      vensapumpun vaihdoin sen hajottua ja ongelmat hävisivät
                      E30 M50tic -90
                      E34 M5 -90
                      E91 325d M-sport -07
                      Ford F100 -53 LS edition

                      Comment

                      • tero_v
                        BTCF Member
                        • Sep 2006
                        • 972
                        • Etelä-pohjanmaa, lehtimäki

                        #12
                        voiko suuttimet pitää sellaista tikitystä? ku nostajat on ainakin jo vaihdettu jakopää rempan mukana. ny ku oon autoon teheny pohjia ja auto oli viikon käyttämättä, niin tikitys/nakutus oli melkoinen, eikä meinannu lähtee millään käyntiin. kauan sai sahata.
                        E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
                        650hp/850nm 1.8bar
                        1/4m 11.48s/208km/h
                        100-150km/h 2.01s
                        100-200km/h 6.99s


                        EX jatkeet:
                        e39 528 M-Sport -99
                        e36 318is "M-sport" -92

                        Comment

                        • rapala
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2008
                          • 26

                          #13
                          Originally posted by - Jani - View Post
                          Joo.



                          Joo.



                          Joo.

                          kunnes lopulta suuttimet irti ja Alppilan Autohuoltoon. Pesivät ja tarkastivat suuttimet ja asensivat uudet o-renkaat. Pari päivää siinä meni. Alkutarkastuksessa yksi suutin vuosi ihan kunnolla, mutta tuli pesemällä kuntoon.

                          Suuttimet takaisin ja ongelma oli pois. Hinta 4 x 30,- plus imusarjan ylätiivisteet, ellei riko mitään. Aikaa menee irrotuksessa ja asennuksessa ehkä pari-kolme tuntia, riippuen omasta kätevyydestä, huolellisuusasteesta jne.

                          Voi olla, että sulla vika on jossain muualla, mutta en tosiaankaan vähällä usko.
                          Täytyy varmaan ottaa yhteyttä tohon samaan paikkaan, kun asun itse ihan paikan lähellä. Epäilen kyllä vahvasti että omassa on sama onkelma, koska tuli tuossa viime vkl lyötyä tankkiin sellainen suuttimien puhdistusaine kun tankissa oli vielä n.20l jäljellä. Nyt on vika lievittänyt niin, että lähtee yleensä ensimmäisellä käyntiin, mutta sahata saa edelleen pitkään. Mutta lähtee kuitenkin jo ensimmäisellä(lämpimänä siis). Kumpi sitten on parempi, sahata aina pitkään käyntiin, vai nypäyttää ensin starttia kerran, ja sen jälkeen käynnistää heti, mene ja tiedä...
                          Last edited by rapala; 29-07-2008, 20:05.
                          Exät: E30 x 3, E46 x 1, E39 x 2...

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎