Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 solenoidi takaluukku! miten toimimaan?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ässä lavaan
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1717
    • Savo

    e30 solenoidi takaluukku! miten toimimaan?

    ajattelin silottaa ton rekkariaukon syvennyksen ja poistasin siitä aluksi sen avaimen kolon joten pitäs saada solenoidilla aukeamaan toi paksi... ostin jo solenoidin ja siinä oli asennusohjeetki mutta en tajunnu... miten sen saa oikein käymään tohon e30 bemun takaluukun lukkosydeemiin??? en ymmärtäny oikein..

    ps. millä tavoin helpoin sheivata se rek.auk. syvennys???
    E91

    Exät:
    E36 325i -93 Cabriolet
    E36 325i -93 Cabriolet "Kerscher"
    E36 325i -91 Sedan
    E30 325i -85
  • J.L
    Minimi-Jakke
    • Oct 2002
    • 846
    • .

    #2
    Re: e30 solenoidi takaluukku! miten toimimaan?

    Originally posted by ässä lavaan
    ajattelin silottaa ton rekkariaukon syvennyksen ja poistasin siitä aluksi sen avaimen kolon joten pitäs saada solenoidilla aukeamaan toi paksi... ostin jo solenoidin ja siinä oli asennusohjeetki mutta en tajunnu... miten sen saa oikein käymään tohon e30 bemun takaluukun lukkosydeemiin??? en ymmärtäny oikein..
    (EDIT:Oletan et toi on joku bilteman takaluukunaukaisusolenoidisarja.) Vähän vaikee laittaa niin että saisi sen solenoidin piiloon johonkin niin ettei se olisi tiellä haittaamassa kontin normaalikäyttöä johtuen E30 kontinlukon rakenteesta. Tai saahan sen varmaan pistettyä mutta vaatii aikamoisen mekanismin rakentelun että saa sen toimimaan. Toi solenoidi sopii paremmin niihin autoihin joissa itse kontin lukko on kontinkannessa kiinni.

    Itsekin mietin tota vuosia sitten ja koitin vaik mitä vipu- tai vaijerisysteemeitä siihen bilteman takaluukunaukaisusolenoidisarjaan mut ei oikeen onnistunu. Lopulta päädyin rakentamaan entiseen autoon vastaavan kontinavaussysteemin keskuslukon ovimoottorista jonka sai laitettua kokonaan verhoilun sisään piiloon. Porasi vaan reiän lukkomekanismissa olevaan kielekkeeseen ja liitti ovimoottorin tangolla siihen. Kontin sai kuskinpaikalta napista auki riippumatta siitä oliko kontti lukossa vai ei, pelasi hyvin 6v. ja pelaa varmaan vieläkin, ei oo mitään tietoo siitä autosta enää. Ei tarvinnu talvella tapella jäätyneen avaimenreiän kanssa et sai kontin auki, senkun paino napista sisältä.

    Comment

    • Iltsu
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2004
      • 778
      • Espoo

      #3
      Heh.. kun 320 penarin ostin niin siinä oli luukku just tollasella kiinni ja auki ei lähtenyt muulla kun poraamalla pesä auki ja uus tilalle. Ja oli tosiaan tehty patentilla, vaijeria ja vipua oli.
      Tesla Model Y Performance
      E36 318iS "jäärata/rallicross"

      Comment

      • Scitso
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 2817
        • Kuusankoski

        #4
        ei siinä kyllä kovin kummosia ihmeitä tarvita, ja sen solenoidin saa piiloon nätisti siihen keskituen alle, ite tein semmosen toyotan keskuslukonsolenoidista ku sattu olemaan ylimääräsenä. Kahtoo vaan sen kohdan mistä pitää vetää että konttiaukee ja that´s it.
        E34 525i Touring -96 "Iris"
        E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
        E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
        E46 328ia Sedan -98 "HOI"
        E61 530d Touring -04

        ex. E39 520ia Touring -98
        ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
        ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
        ex. E28 520i -82

        Comment

        • Customi
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2003
          • 1747
          • Kymenlaakso

          #5
          Originally posted by Scitso
          ei siinä kyllä kovin kummosia ihmeitä tarvita, ja sen solenoidin saa piiloon nätisti siihen keskituen alle, ite tein semmosen toyotan keskuslukonsolenoidista ku sattu olemaan ylimääräsenä. Kahtoo vaan sen kohdan mistä pitää vetää että konttiaukee ja that´s it.

          Jep! juurikin noin,eikä tarvi olla edes TOYOTAN solenoidi
          www.customworksfinland.com

          Comment

          • J.L
            Minimi-Jakke
            • Oct 2002
            • 846
            • .

            #6
            Originally posted by Scitso
            ite tein semmosen toyotan keskuslukonsolenoidista ku sattu olemaan ylimääräsenä.
            Miten toi toijotan keskuslukonsolenoidi on tehty? Eli onko siellä sisällä moottori niinkuin BMW:n keskuslukon ovimoottorissa vai onko siellä solenoidi? Noilla kahdellahan on pikkasen eroa

            Comment

            • Scitso
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 2817
              • Kuusankoski

              #7
              eli se on ihan solenoidi ei moottori, eli ku virrat tulee se vetää ja jousikuormalla tein palautuksen, kun normaalisti se työntää ulospäin ku napasuus on muutettu.
              E34 525i Touring -96 "Iris"
              E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
              E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
              E46 328ia Sedan -98 "HOI"
              E61 530d Touring -04

              ex. E39 520ia Touring -98
              ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
              ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
              ex. E28 520i -82

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎