Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä osa, E21 315

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ac Schnitzer
    Bimmer Rookie
    • May 2003
    • 67

    Mikä osa, E21 315

    Osaako joku lonkalta sanoa mikä osa tämä on ja mihin vaikuttaa, alla linkistä osa # 4. ohessa myös kuva miltä näyttää luonnossa.



    Omassa tämä on syöpynyt katki liittimien juuresta. Omituista on että walloth nesch myy tätä nimikkeellä (suomennettuna) ”320/323 malleihin sekä kaikkiin malleihin missä on ilmastointi”.

    Voisiko olla siis niin että omassa 315 mallissa missä ilmastointia ei ole niin tämä olisi turha kapistus ja tehtaalla isketty autoon kiinni vain tuotannollisista syistä?
    Attached Files
    **Bayerische_Motoren_Werke**
  • basso72
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 1837
    • Ylä-Pinsiö

    #2
    :think Linkissä osa 4: Jäähdytysnesteen lämpötilan anturi (kuten siellä lukeekin). Vaikuttaa lämpömittarin toimintaan.
    Walloth&Nesch myy tuota osaa samalla osanumerolla ja jopa samalla osanimikkeellä.
    Kuvan olet kaappannut juuri siitä osasta,jonka nimikkeen olet suomentanut.
    Vielä linkki tuohon osaan. KLIK. Osa 22.
    sigpic
    Kaikissa meissä asuu pieni M115.
    320i -77

    Comment

    • -Tepe-
      Bimmer Rookie
      • Oct 2004
      • 149
      • Liperi

      #3
      Eka viestin realoemin linkistä väittäisin kyseessä olevan osan nro: 6, kun kerran on kaksi napainen. Lämpömittarin anturi (osa 4) on yksi johtoinen tässä ikäluokassa.

      315 kohdalla ei itsellä ole tietoa, mutta ilmeisesti se ohjaa ryyppyä/rikastinta?, kun realoemin mukaan lämpötila on 35°C :think eli jättäis ryypyn pois kun lämmöt 35...?

      320/6 malleissa noita lämpökytkimiä on kaksi kappaletta ja ne ohjaavat sähköflektin kahta eri nopeutta 91°C / 99°C. Realoem osat 21 ja 22, tämä on varma tieto.
      Last edited by -Tepe-; 01-08-2008, 21:29. Reason: lisää tekstiä 315:sta
      Nyt: E39 530da touring -03 , E36 328i touring -96
      Ex: E30 320i -91 , E21 320/6 -78

      Comment

      • Ac Schnitzer
        Bimmer Rookie
        • May 2003
        • 67

        #4
        Originally posted by -Tepe- View Post
        Eka viestin realoemin linkistä väittäisin kyseessä olevan osan nro: 6, kun kerran on kaksi napainen. Lämpömittarin anturi (osa 4) on yksi johtoinen tässä ikäluokassa.

        315 kohdalla ei itsellä ole tietoa, mutta ilmeisesti se ohjaa ryyppyä/rikastinta?, kun realoemin mukaan lämpötila on 35°C :think eli jättäis ryypyn pois kun lämmöt 35...?

        320/6 malleissa noita lämpökytkimiä on kaksi kappaletta ja ne ohjaavat sähköflektin kahta eri nopeutta 91°C / 99°C. Realoem osat 21 ja 22, tämä on varma tieto.

        Tuota ryyppy/rikastin ohjausta olen itsekkin miettinyt, koska auto käy nykyään todella huonosti kylmänä tyhjäkäyntiä --> meinaa sammua. Tuntuu kuin rikastin olisi pois pelistä kokonaan. Tyhjäkäynti toimi paremmin kunnes osia tarkastellessa hipaisin tuota sensoria ja se jäi kuin luu käteen.

        Vaihdoin murtuneet alipaineletkut sekä kaasuttimen ja imusarjan välisen laipan, ei mitään merkitystä auton käyntiin eli ilmeisesti ei ole imuvuoto ongelmana.

        Autolla on ajettu 97 tkm joten kaasari ei ole laho, tosin tiivisteet saattaa olla ajan nakertamia...
        **Bayerische_Motoren_Werke**

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16494
          • Asikkala

          #5
          Jos ryyppy on sähkömallinen se on KYLMÄNÄ PÄÄLLÄ vaikka akku olis tallin lattialla, sähkö lämmittää bi-metallijousta joka kääntää ryypyn pois päältä eli jos ryyppy ei ole kylmänä päällä vika on jossain muualla.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎