itsellä on e30 316 joka muutettu vastaamaan 325 mallia.prosentteja on 42.saako tuon muutoskatsastettua ahtimelle vai meneekö prosentit yli? ja vuosimalli on 84 eli abs:iä ei vissiin tarvii laittaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e30 325 tv:n turbotus
Collapse
X
-
Minä vuonna muutoskatsastettu TV? Jos siihen on merkattu akselit ja jarrut, niin eikös ne nykyään saa siitä otteesta pois niiden osalta prosentit jos tarvii kun nykyään jarrujen muutoksista (en tiedä akseleista) ei tule enää prosentteja ollenkaan.
Eihän tuohon pitäisi tulla turbottamisesta yhtään prosenttia kun tekniikan vaihdosta on jo prosentit merkattu otteeseen.
Itsellä samanlainen lähtötilanne (paitsi koppa -88 facelift) ku sulla ja tarkoituksena olis asentaa m50b25 kone, jolle ei pitäisi olla edes muutoskatsastamisen tarvetta koska otteeseen merkattu "autoon vaihdettu 2,5L kone jne.". Turbosta ei tule prosentteja, pakosarjasta kylläkin, mutta eikös sekin ole jo huomioita tossa 316->325.
Eli ei muuta kuin mutkaa kylkeen kun ei kerta absejakaan tarvi
-
-
Jarruista tulee prosentit jos ne on vaadittu tekniikanvaihdossa kuten tässä tapauksessa (316-325i). Jarruja voi päivittää paremmiksi oman turvallisuuden takia ilman rosentteja mikäli tähän ei liity mitään norsumoottorin asennusta.
Eikä 84vm koppaan tarvitse abs-jarruja asentaa mutta millä perusteella ei tulisi otteeseen merkintöjä turbosta vaikka on jo tehty tekniikanvaihto ? Eikös turbon asennus rinnasteta moottorinvaihtoon ?
Viisaammat korjatkoon
Comment
-
-
Originally posted by TjT View PostEikä 84vm koppaan tarvitse abs-jarruja asentaa mutta millä perusteella ei tulisi otteeseen merkintöjä turbosta vaikka on jo tehty tekniikanvaihto ? Eikös turbon asennus rinnasteta moottorinvaihtoon .
Comment
-
-
Jarruista ei mee prosentteja tekniikan vaihdossa... Kone apulaitteineen on 26% sisältäen moottorin, laatikon, kardaanin, jäähdyttäjän ja bensatankin... Akseleiden prosentit yhteensä 8% sisältäen molemmat akselit täydellisenä, eli 4% per akseli.
Eikä pitäis enään turbosta mennä prossia jos koneen prossat jo kertaalleen otettu...
Tuolta voi vilkaista miten prosentit otetaan: http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/18A0C...868/0/C115.pdfLast edited by Kape30; 05-08-2008, 18:23.E30 M50b28 -90 Cirrusblau
E39 520d Touring -00 Sienarot II
MB Sprinter
Lynx Rave Re 600 -15
Suzuki GSX-R1100 -95
Comment
-
-
Originally posted by Kape30 View PostJarruista ei mee prosentteja tekniikan vaihdossa... Kone apulaitteineen on 26% sisältäen moottorin, laatikon, kardaanin, jäähdyttäjän ja bensatankin... Akseleiden prosentit yhteensä 8% sisältäen molemmat akselit täydellisenä, eli 4% per akseli.
Eikä pitäis enään turbosta mennä prossia jos koneen prossat jo kertaalleen otettu...
Tuolta voi vilkaista miten prosentit otetaan: http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/18A0C...868/0/C115.pdf
I stand corrected
Comment
-
-
Originally posted by Kape30 View PostJarruista ei mee prosentteja tekniikan vaihdossa... Kone apulaitteineen on 26% sisältäen moottorin, laatikon, kardaanin, jäähdyttäjän ja bensatankin... Akseleiden prosentit yhteensä 8% sisältäen molemmat akselit täydellisenä, eli 4% per akseli.
Eikä pitäis enään turbosta mennä prossia jos koneen prossat jo kertaalleen otettu...
Tuolta voi vilkaista miten prosentit otetaan: http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/18A0C...868/0/C115.pdf
Eli jos 316 -> 325 turbo vehje tulossa niin kannattaa eka vaihtaa vain akselistot, katsastaa niille vehje ja sen jälkeen muutoskatsastaa kone jolloin prosentit tulevat ainoastan moottorista. Näin tehtiin erääseen 316->325 vekottimeen ja homma toimi no problemos.ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by Jonsku View PostProsentit menevät myös jarruista mikäli ne vaaditaan vaihdettaviksi (316 -> 325). 325:een saat vaihtaa jarrut ilman prosentteja koska ne ovat jo mallisarjan tehokkaimmat. Samoin 316:een jos et muutoskatsasta konetta samalla.
Eli jos 316 -> 325 turbo vehje tulossa niin kannattaa eka vaihtaa vain akselistot, katsastaa niille vehje ja sen jälkeen muutoskatsastaa kone jolloin prosentit tulevat ainoastan moottorista. Näin tehtiin erääseen 316->325 vekottimeen ja homma toimi no problemos.
Katsatettu 10.7.08... Akselisto ja jarrut tietääkseni eri asia.:think
Meinaatko tosiaan että ei taka akselistosta tulis prosentteja esim. perästä ja vetareista, ei mielestäni liity mitenkään jarruihin??E30 M50b28 -90 Cirrusblau
E39 520d Touring -00 Sienarot II
MB Sprinter
Lynx Rave Re 600 -15
Suzuki GSX-R1100 -95
Comment
-
-
Originally posted by Kape30 View PostEipähän itellä kummiskaan jarruista menny prossia 318-325 tekniikan vaihdossa, leima äijä vielä sano ettei jarruista mee...:think
Katsatettu 10.7.08... Akselisto ja jarrut tietääkseni eri asia.:think
Meinaatko tosiaan että ei taka akselistosta tulis prosentteja esim. perästä ja vetareista, ei mielestäni liity mitenkään jarruihin??
Perä ja takapalkki.. noh, riippuu taas siitä kuinka totuudenmukaisesti inssille haluaa asiat kertoa jne..
Eikös AKE:n ohjeessa sanota "turvallisuuteen vaikuttavat alustan osat" tjms, jolloin tuo minun mielestäni kattaa tukivarret, tolpat, jarrut, kallistuksenvakaajat, jouset, iskarit jne..ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
Originally posted by Jonsku View PostIlmeisesti tässä(kin) tulkintaeroja konttorista riippuen.
Perä ja takapalkki.. noh, riippuu taas siitä kuinka totuudenmukaisesti inssille haluaa asiat kertoa jne..
Eikös AKE:n ohjeessa sanota "turvallisuuteen vaikuttavat alustan osat" tjms, jolloin tuo minun mielestäni kattaa tukivarret, tolpat, jarrut, kallistuksenvakaajat, jouset, iskarit jne..
Eipä tossa itelle ihan hirveet prosentit tullu, kun otti vaan 2% per akseli. Kun ei ollu edessä eikä takana palkkeja vaihdettu... Kone apulaitteineen + alusta muutokset yhteensä 30%...E30 M50b28 -90 Cirrusblau
E39 520d Touring -00 Sienarot II
MB Sprinter
Lynx Rave Re 600 -15
Suzuki GSX-R1100 -95
Comment
-
-
Originally posted by Jonsku View PostProsentit menevät myös jarruista mikäli ne vaaditaan vaihdettaviksi (316 -> 325). 325:een saat vaihtaa jarrut ilman prosentteja koska ne ovat jo mallisarjan tehokkaimmat. Samoin 316:een jos et muutoskatsasta konetta samalla.
Eli jos 316 -> 325 turbo vehje tulossa niin kannattaa eka vaihtaa vain akselistot, katsastaa niille vehje ja sen jälkeen muutoskatsastaa kone jolloin prosentit tulevat ainoastan moottorista. Näin tehtiin erääseen 316->325 vekottimeen ja homma toimi no problemos.oman turbon leimasin 5/2008 ja siellä puhuttiin noista jarruista, se systeemi on muuttunu vissii jo joskus 2007
BMW E61 530i M-Sport -05
BMW E38 740i -98 EX
BMW E53 X5 4.4 -00 EX
BMW E36 cabrio -94 EX
BMW E39 528i touring -97 EX
BMW E38 728i -97 EX
BMW E30 323tic -84 EX
BMW E39 540i 6-gang touring -98 EX
BMW E34 535i -88 EX
BMW E34 520i 2.3l -90 EX
+n.10muuta BMW:tä
Comment
-
Comment