Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 325 tv:n turbotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • xtech
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 356
    • savonlinna

    e30 325 tv:n turbotus

    itsellä on e30 316 joka muutettu vastaamaan 325 mallia.prosentteja on 42.saako tuon muutoskatsastettua ahtimelle vai meneekö prosentit yli? ja vuosimalli on 84 eli abs:iä ei vissiin tarvii laittaa?
    sigpic

    e30 2,7
  • Make H.
    BTCF Member
    • Jul 2006
    • 1278
    • Kokkola

    #2
    Minä vuonna muutoskatsastettu TV? Jos siihen on merkattu akselit ja jarrut, niin eikös ne nykyään saa siitä otteesta pois niiden osalta prosentit jos tarvii kun nykyään jarrujen muutoksista (en tiedä akseleista) ei tule enää prosentteja ollenkaan.

    Eihän tuohon pitäisi tulla turbottamisesta yhtään prosenttia kun tekniikan vaihdosta on jo prosentit merkattu otteeseen.

    Itsellä samanlainen lähtötilanne (paitsi koppa -88 facelift) ku sulla ja tarkoituksena olis asentaa m50b25 kone, jolle ei pitäisi olla edes muutoskatsastamisen tarvetta koska otteeseen merkattu "autoon vaihdettu 2,5L kone jne.". Turbosta ei tule prosentteja, pakosarjasta kylläkin, mutta eikös sekin ole jo huomioita tossa 316->325.

    Eli ei muuta kuin mutkaa kylkeen kun ei kerta absejakaan tarvi

    Comment

    • TjT
      Bimmer Rookie
      • Jul 2005
      • 37
      • Vääksy

      #3
      Jarruista tulee prosentit jos ne on vaadittu tekniikanvaihdossa kuten tässä tapauksessa (316-325i). Jarruja voi päivittää paremmiksi oman turvallisuuden takia ilman rosentteja mikäli tähän ei liity mitään norsumoottorin asennusta.

      Eikä 84vm koppaan tarvitse abs-jarruja asentaa mutta millä perusteella ei tulisi otteeseen merkintöjä turbosta vaikka on jo tehty tekniikanvaihto ? Eikös turbon asennus rinnasteta moottorinvaihtoon ?

      Viisaammat korjatkoon

      Comment

      • -weikko
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2006
        • 305
        • Kalajoki

        #4
        Originally posted by TjT View Post
        Eikä 84vm koppaan tarvitse abs-jarruja asentaa mutta millä perusteella ei tulisi otteeseen merkintöjä turbosta vaikka on jo tehty tekniikanvaihto ? Eikös turbon asennus rinnasteta moottorinvaihtoon .
        No eihän siinä luekaan, ettei sitä merkittäisi otteeseen vaan siinä lukee ettei siitä tule prosentteja.

        Comment

        • Make H.
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1278
          • Kokkola

          #5
          Originally posted by -weikko View Post
          No eihän siinä luekaan, ettei sitä merkittäisi otteeseen vaan siinä lukee ettei siitä tule prosentteja.
          Niin siis tuleehan siitä merkintä otteeseen kun se täytyy muutoskatsastaa, mutta ei siitä nyt tulee yhtään lisää prosentteja

          Comment

          • Kape30
            Bimmer Fanatic
            • May 2008
            • 509
            • Nokia

            #6
            Jarruista ei mee prosentteja tekniikan vaihdossa... Kone apulaitteineen on 26% sisältäen moottorin, laatikon, kardaanin, jäähdyttäjän ja bensatankin... Akseleiden prosentit yhteensä 8% sisältäen molemmat akselit täydellisenä, eli 4% per akseli.
            Eikä pitäis enään turbosta mennä prossia jos koneen prossat jo kertaalleen otettu...

            Tuolta voi vilkaista miten prosentit otetaan: http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/18A0C...868/0/C115.pdf
            Last edited by Kape30; 05-08-2008, 18:23.
            E30 M50b28 -90 Cirrusblau
            E39 520d Touring -00 Sienarot II
            MB Sprinter
            Lynx Rave Re 600 -15
            Suzuki GSX-R1100 -95

            Comment

            • TjT
              Bimmer Rookie
              • Jul 2005
              • 37
              • Vääksy

              #7
              Originally posted by Kape30 View Post
              Jarruista ei mee prosentteja tekniikan vaihdossa... Kone apulaitteineen on 26% sisältäen moottorin, laatikon, kardaanin, jäähdyttäjän ja bensatankin... Akseleiden prosentit yhteensä 8% sisältäen molemmat akselit täydellisenä, eli 4% per akseli.
              Eikä pitäis enään turbosta mennä prossia jos koneen prossat jo kertaalleen otettu...

              Tuolta voi vilkaista miten prosentit otetaan: http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/18A0C...868/0/C115.pdf
              No perkele väärinhän mä muistin
              I stand corrected

              Comment

              • xtech
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 356
                • savonlinna

                #8
                no hyvä ettei tule prossia pitänee sit luopua tuon myymisestä ja käydä haalimaan turbo osia jos talven aikana sais tuon ahdistettua
                sigpic

                e30 2,7

                Comment

                • Jonsku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 4647
                  • Tuusula

                  #9
                  Originally posted by Kape30 View Post
                  Jarruista ei mee prosentteja tekniikan vaihdossa... Kone apulaitteineen on 26% sisältäen moottorin, laatikon, kardaanin, jäähdyttäjän ja bensatankin... Akseleiden prosentit yhteensä 8% sisältäen molemmat akselit täydellisenä, eli 4% per akseli.
                  Eikä pitäis enään turbosta mennä prossia jos koneen prossat jo kertaalleen otettu...

                  Tuolta voi vilkaista miten prosentit otetaan: http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/18A0C...868/0/C115.pdf
                  Prosentit menevät myös jarruista mikäli ne vaaditaan vaihdettaviksi (316 -> 325). 325:een saat vaihtaa jarrut ilman prosentteja koska ne ovat jo mallisarjan tehokkaimmat. Samoin 316:een jos et muutoskatsasta konetta samalla.

                  Eli jos 316 -> 325 turbo vehje tulossa niin kannattaa eka vaihtaa vain akselistot, katsastaa niille vehje ja sen jälkeen muutoskatsastaa kone jolloin prosentit tulevat ainoastan moottorista. Näin tehtiin erääseen 316->325 vekottimeen ja homma toimi no problemos.
                  ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                  ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                  ex. Alpina D10 Touring #33/94
                  ... and many more

                  Comment

                  • Kape30
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2008
                    • 509
                    • Nokia

                    #10
                    Originally posted by Jonsku View Post
                    Prosentit menevät myös jarruista mikäli ne vaaditaan vaihdettaviksi (316 -> 325). 325:een saat vaihtaa jarrut ilman prosentteja koska ne ovat jo mallisarjan tehokkaimmat. Samoin 316:een jos et muutoskatsasta konetta samalla.

                    Eli jos 316 -> 325 turbo vehje tulossa niin kannattaa eka vaihtaa vain akselistot, katsastaa niille vehje ja sen jälkeen muutoskatsastaa kone jolloin prosentit tulevat ainoastan moottorista. Näin tehtiin erääseen 316->325 vekottimeen ja homma toimi no problemos.
                    Eipähän itellä kummiskaan jarruista menny prossia 318-325 tekniikan vaihdossa, leima äijä vielä sano ettei jarruista mee...:think
                    Katsatettu 10.7.08... Akselisto ja jarrut tietääkseni eri asia.:think
                    Meinaatko tosiaan että ei taka akselistosta tulis prosentteja esim. perästä ja vetareista, ei mielestäni liity mitenkään jarruihin??
                    E30 M50b28 -90 Cirrusblau
                    E39 520d Touring -00 Sienarot II
                    MB Sprinter
                    Lynx Rave Re 600 -15
                    Suzuki GSX-R1100 -95

                    Comment

                    • Jonsku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 4647
                      • Tuusula

                      #11
                      Originally posted by Kape30 View Post
                      Eipähän itellä kummiskaan jarruista menny prossia 318-325 tekniikan vaihdossa, leima äijä vielä sano ettei jarruista mee...:think
                      Katsatettu 10.7.08... Akselisto ja jarrut tietääkseni eri asia.:think
                      Meinaatko tosiaan että ei taka akselistosta tulis prosentteja esim. perästä ja vetareista, ei mielestäni liity mitenkään jarruihin??
                      Ilmeisesti tässä(kin) tulkintaeroja konttorista riippuen.

                      Perä ja takapalkki.. noh, riippuu taas siitä kuinka totuudenmukaisesti inssille haluaa asiat kertoa jne..

                      Eikös AKE:n ohjeessa sanota "turvallisuuteen vaikuttavat alustan osat" tjms, jolloin tuo minun mielestäni kattaa tukivarret, tolpat, jarrut, kallistuksenvakaajat, jouset, iskarit jne..
                      ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                      ex. Alpina D10 Touring #33/94
                      ... and many more

                      Comment

                      • Kape30
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2008
                        • 509
                        • Nokia

                        #12
                        Originally posted by Jonsku View Post
                        Ilmeisesti tässä(kin) tulkintaeroja konttorista riippuen.

                        Perä ja takapalkki.. noh, riippuu taas siitä kuinka totuudenmukaisesti inssille haluaa asiat kertoa jne..

                        Eikös AKE:n ohjeessa sanota "turvallisuuteen vaikuttavat alustan osat" tjms, jolloin tuo minun mielestäni kattaa tukivarret, tolpat, jarrut, kallistuksenvakaajat, jouset, iskarit jne..
                        Onhan noi hommat aikalailla konttori kohtasia asioita...

                        Eipä tossa itelle ihan hirveet prosentit tullu, kun otti vaan 2% per akseli. Kun ei ollu edessä eikä takana palkkeja vaihdettu... Kone apulaitteineen + alusta muutokset yhteensä 30%...
                        E30 M50b28 -90 Cirrusblau
                        E39 520d Touring -00 Sienarot II
                        MB Sprinter
                        Lynx Rave Re 600 -15
                        Suzuki GSX-R1100 -95

                        Comment

                        • bmwph
                          BTCF Member
                          • Jul 2003
                          • 350
                          • Lappeenranta

                          #13
                          Originally posted by Jonsku View Post
                          Prosentit menevät myös jarruista mikäli ne vaaditaan vaihdettaviksi (316 -> 325). 325:een saat vaihtaa jarrut ilman prosentteja koska ne ovat jo mallisarjan tehokkaimmat. Samoin 316:een jos et muutoskatsasta konetta samalla.

                          Eli jos 316 -> 325 turbo vehje tulossa niin kannattaa eka vaihtaa vain akselistot, katsastaa niille vehje ja sen jälkeen muutoskatsastaa kone jolloin prosentit tulevat ainoastan moottorista. Näin tehtiin erääseen 316->325 vekottimeen ja homma toimi no problemos.
                          Jarruista ei kyllä tuu prosentteja nykyään koska paremmat tekee autosta turvallisemman oman turbon leimasin 5/2008 ja siellä puhuttiin noista jarruista, se systeemi on muuttunu vissii jo joskus 2007
                          BMW E61 530i M-Sport -05

                          BMW E38 740i -98 EX
                          BMW E53 X5 4.4 -00 EX
                          BMW E36 cabrio -94 EX
                          BMW E39 528i touring -97 EX
                          BMW E38 728i -97 EX
                          BMW E30 323tic -84 EX
                          BMW E39 540i 6-gang touring -98 EX
                          BMW E34 535i -88 EX
                          BMW E34 520i 2.3l -90 EX
                          +n.10muuta BMW:tä

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎