Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 m50b25 sopiva tehokas jäähdytin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jukkat
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2004
    • 309
    • Veteli

    e30 m50b25 sopiva tehokas jäähdytin

    hellurei.

    eka ratakeikka takana m50b25 koneisella e30:llä ja eihän siinä meinaa lämmöt pysyä kurissa. termostaatti on jo 80-asteinen, mutta se ei saa mitään "lakia" koneen lämmöille. Jäähdytin näyttääkin kyllä jo ihan silmällä katsottuna aika olemattomalta. Mikäpä olisi hyvä jäähy tuohon vehkeeseen? Mielellään tietty BMW:n omasta mallistosta, että on mahdollisuuksien mukaan bolt-on. Mielellään saisi lämmöt pysyä siinä 80:ssä vaikka kuinka rankoo.
  • jmp2002
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 5727
    • Rovaniemi

    #2
    mikä jäähy sulla on??
    e28 535i jäähytin on varmaan isoin..
    E30 325i Touring -89
    E30 325i touring -88 m50tbo
    G20 330e M-Sport -20

    Comment

    • jukkat
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2004
      • 309
      • Veteli

      #3
      Originally posted by jmp2002 View Post
      mikä jäähy sulla on??
      e28 535i jäähytin on varmaan isoin..
      Mikä lie, pieni on, täytyypä kiikaroida tuommonen e28:in jäähy.

      Comment

      • Tonppa1
        Bimmer Rookie
        • Dec 2006
        • 142
        • Hki

        #4
        Onhan sulla auton alla se ilmaohjain?
        Syyläri kunnolla lukkopellissä kiinni, niin ettei ilman virtaus pääse kiertämään sitä?

        Itsellä nää parit muoviläpyskän askartelut säästi isommalta syyläriltä.
        E46 320dAT -02

        Comment

        • cricke
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 1976
          • espoo

          #5
          volvo 940 syyläri motonetistä 80euroo, pitäis käydä suoraan kii.näin olen kuullut, itse meinasin ainakin moisen laittaa.ei siis varmaa tietoo
          E38 740ia -94
          E46 316 -00
          Volvo S60
          EX:E30 m50turbo Touring Mtech2 340hp 410nmo,5bar@
          E36328i cabrio, E30 316 -91, E30 323turbo,E30 m3, E46 330ia M-sport2, E30 M50B25 Touring -90, E30 335i Hartge, E30 320i, e36 316i, e34 525i, e30 M10b20turbo

          Comment

          • jmp2002
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 5727
            • Rovaniemi

            #6
            Originally posted by cricke View Post
            volvo 940 syyläri motonetistä 80euroo, pitäis käydä suoraan kii.näin olen kuullut, itse meinasin ainakin moisen laittaa.ei siis varmaa tietoo
            laitapa kuvia, kun olet saanut tyypitettyä... kun itselläkin m20 orkkis syyläri ja tuskin riittää, kun alkaa ahistaa ilmaa.. ja ite olin kans suunnitellu tuota e28 535i syyläriä, jos en ite ala tekee..
            E30 325i Touring -89
            E30 325i touring -88 m50tbo
            G20 330e M-Sport -20

            Comment

            • conna
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 324

              #7
              miten ois joku tommonen?

              %

              Comment

              • jukkat
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2004
                • 309
                • Veteli

                #8
                Originally posted by Tonppa1 View Post
                Onhan sulla auton alla se ilmaohjain?
                Syyläri kunnolla lukkopellissä kiinni, niin ettei ilman virtaus pääse kiertämään sitä?

                Itsellä nää parit muoviläpyskän askartelut säästi isommalta syyläriltä.
                Enpä ole tutkaillut. noh.. e28:in iso syyläri löytyi kohtuullisesti, laitetaan se sitten kunnolla kiinni ja ilmanohjaukset kanssa. Eipä tuo auto juurikaan normiajoa näe, radalla mennään aina kaasu pohjassa, joten sama sen on pistää semmonen syyläri, että varmasti riittää.

                Kellään hajua, onnistuisko tuo syylärin vaihto ilman vesien karkaamista koneesta? Noita m50 ilmausstooreja lukeneena vähäsen jänskättää, että miten se ilmaaminen sujunee. Ajattelin, että jos ylä- ja alavesiletkut saisi jollain litistettyä tukkoon vaihdon ajaksi taijottain, saa vapaasti tyrmätä idean typeränä. En minä oikeasti auton laitosta mitään ymmärrä
                Last edited by jukkat; 14-08-2008, 15:31.

                Comment

                • Jonsku
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 4647
                  • Tuusula

                  #9
                  Nokka mahd. ylös niin jää edes osa vedestä koneeseen, mutta eipä tuosta nyt käytännön hyötyä ole kun ilmaamaan sen joutuu anyways.
                  Eli mielestäni hölmö idea

                  Ja jos hipistelemään meinaa alkaa niin PPF:ltä saa "bolt on" isoja alumiinipäätyisiä jäähdyttimiä E30:n keulalle, hintaa +300e
                  ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                  ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                  ex. Alpina D10 Touring #33/94
                  ... and many more

                  Comment

                  • jukkat
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2004
                    • 309
                    • Veteli

                    #10
                    Originally posted by Jonsku View Post
                    Nokka mahd. ylös niin jää edes osa vedestä koneeseen, mutta eipä tuosta nyt käytännön hyötyä ole kun ilmaamaan sen joutuu anyways.
                    Eli mielestäni hölmö idea

                    Ja jos hipistelemään meinaa alkaa niin PPF:ltä saa "bolt on" isoja alumiinipäätyisiä jäähdyttimiä E30:n keulalle, hintaa +300e
                    Heh okei. Noh n00bien tuumailujahan nämä, taidan viedä jollekkin osaavalle enkä heti ala särkemään. Pitää "sitte joskus" opetella tuo ilmaus. Tosiaan e28:in pari vuotta vanha syyläri löytyi satasella, että se osasto pitäisi olla jo kunnossa, enää tarvii löytää joku, joka tuon pistää paikalleen ja ilmaa niin, että ei tule kansiremppaa seuraavaksi.

                    Comment

                    • jukkat
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2004
                      • 309
                      • Veteli

                      #11
                      Noniin jäähdytin on keulilla ja ekat radat ajeltu. Lämmöt pysyvät nyt hyvin kurissa ja öljynlämmötkin vähä alempana, kun mottori ei lämpiä niin. Oli halpa ja hyvä "viritys" tämä!

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎