Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jumiutuneen männän irroitus E21 (jarrusatula)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ac Schnitzer
    Bimmer Rookie
    • May 2003
    • 67

    #16
    Originally posted by Tzeimi View Post
    Itse olen rakentanut vanhasta kytkimen pääsylinteristä ja polkimesta sellaisen prässin, toimii vanhalla jarrunesteella hyvin Muutamalla painalluksella näkee, mitkä liikkuu hyvin = saa helposti irti. Sitten erilaiseilla latan paloilla ahdistaa nuo liikkuvat siihen huulille ja keskittyy pullauttamaan jäykimmän ulos - loput tulee siis pikku naputtelulla. Sopivassa laarissa kun tekee niin ei sotke niin paljoa. Ensimmäisenä en siis halkaise puristinta. Puhdistelun ja hoonailun jälkeen jarrurasvaa kunnolla tiivisteisiin ja niihin osiin jotka ei j.nestettä normaalisti näe tai sitten jokapaikkaan jos ei mene heti ajoon.
    Voin kuvitella että toimii kuin junan vessa!

    Tuon paineilman käyttäminen on kieltämättä jännittävä kokemus. Tuurilla onneks lämähti seinään oikeessa kulmassa, ois muuten menny lastulevystä sisään...
    **Bayerische_Motoren_Werke**

    Comment

    • Jürgen_
      Bimmer Enthusiast
      • May 2008
      • 2707
      • Mylsä

      #17
      No todettakoon että oman e21:n jarrusatulaa purkaessani rasvaprässi tempulla sain särettyä yhden liimauspuristimen (mallia laadukas) ja keksin laittaa tavallisen katkaisutaltan siihen väliin pitämään sen herkemmän männän paikallaan. Taltta kestikin hyvin mutta jarrusatula halkesi...tai siis se tiukempi mäntä tuli ulos ja repi tullessaan sen tiivistekumin uran mukanaan

      No nyt on sitten myynnissä 1,5 e21:n jarrusatulaa...
      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎