Announcement

Collapse
No announcement yet.

e 30 Motronic boksit ja yhteensopivuus ??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jOBler
    Bimmer Rookie
    • Sep 2006
    • 44

    e 30 Motronic boksit ja yhteensopivuus ??

    Ongelma seuraavanlainen.
    Omistan e30 325i bemukan jossa tällähetkellä motronic 0 261 200 073
    boksi.
    Tuo kyseinen 073 loppuinen boksi on ihan Motronicin alkuajoilta
    1982-1984 ja 24 piikkisellä kammalla oleva lastulla.
    Uudemmissa on kuulemma 28 piikkinen kampa ja uusien lastujen
    saatavuus sekä sovittelu tuohon vanhempaan boksiin on liian työlästä että siihen jaksaisi
    alkaa

    Minkälaisia bokseja teillä on käytössä m20b25 moottoreissa??
    Lähinnä kolme viimeistä numeroa kiinnostaa.
    Kuulin että 153,172,173 päättyvät boksit menisivät suoraan heittämällä ??
    Onko odotettavissa jotain ongelmia boksin vaihdon yhteensopivuuksien
    osalta .. Kokemuksia kuunnellaan mieluusti ??

    Omistamassani 325 bemarissa ei ole katalysaattoria eikä sen paremmin
    tietysti Lambda-anturiakaan. Vaikuttaako boksin valintaan mitenkään??

    Ostan sopivan boksin heti sopivalla hinnalla pois.
    Last edited by jOBler; 28-08-2008, 09:59.
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    #2
    172 boksi kädessäni on uudemmalla kammalla, enenmpi pinnejä eli ei käy vanhemman tilalle.

    Johtosarja menisi uusiksi, jos ton uudemman haluaisi ja samalla pitäisi vaihtaa kampiakselin tunnistin koneen etupäähän.

    Itse ainakin näkisin tuon johtosarjan modaamisen liian isotöisenä saavutettavaan hyötyyn, mahdollisesti myöskään imm ei toimisi vaan se tulisi ottaa myös uudemmasta.
    Olli.

    Comment

    • jOBler
      Bimmer Rookie
      • Sep 2006
      • 44

      #3
      Kuulostaa aikas huonolta . Mutta näin myös vähän uumoilin mielessäni..:think

      Jos jollakulla on tuollainen boksi ylimääräisenä, niin ostan pois . Siihen voi tarvittaessa
      sitten harjoitella lastun vaihtoa / ohjelmointia . Myös valmiiksi lastutetut
      *073 loppuiset boksit kiinnostavat .!
      Last edited by jOBler; 28-08-2008, 11:32.

      Comment

      • jii.veivo
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2005
        • 564
        • Haapavesi

        #4
        Mitään suurempaa hyötyä lastuttamisesta ei sitten kannata odottaa
        e38 750ial
        Husaberg 650 fs -05
        http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

        Comment

        • Make H.
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1277
          • Kokkola

          #5
          173 loppuinen boksi on kans uudemmalla 3-rivisellä liittimellä.

          Comment

          • jOBler
            Bimmer Rookie
            • Sep 2006
            • 44

            #6
            On joo aikalailla huomattavissa tuo lastutus keskustelun jakautuminen
            sekä että ääniin.

            Lastukeskusteluja piisaa ja suunnilleen samat jutut pyörii joka osiossa.
            Ei huomaa mitään / huomasi selkeästi vaikutuksen.
            Mut tiedän et turha mitään 20 hevosvoimaa yhdellä lastulla on odotella.
            Se ei ole edes realistista enään moisia odotella siitäkään syystä, että
            yhtäkään dynolappua en ole nähnyt missään missä tehot olis noussu
            lähellekkään noita lukemia pelkällä lastun vaihdolla vapaasti hengittävään
            moottoriin. Pitää selvitellä asiaa kaikessa rauhassa .

            Comment

            • jii.veivo
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 564
              • Haapavesi

              #7
              Noh, suuntaa antanee että kun oma strokeri (sigussa) säädettiin karalalla niin teho ero oli ennen/jälkeen alle 10hv, ja vakio motronic tuskin on säädöissään vakiona noilla osilla
              e38 750ial
              Husaberg 650 fs -05
              http://www.btcf.fi/forum/showthread....51#post2483951

              Comment

              • Make H.
                BTCF Member
                • Jul 2006
                • 1277
                • Kokkola

                #8
                Eihän nuo tusinalastut anna huipputehoa ku ehkä 1,5hv, mut tuosta 20hv lisäyksestä puhutaanki muussa kohtaa tehoaluetta ku huipputehojen kohdalla.

                Comment

                • asis
                  BTCF Member
                  • Mar 2009
                  • 1133
                  • Joensuu

                  #9
                  Mulla on vissii motronic paskana ja etsin tilalle käytettyä, niin olen nyt käsittänyt, että tarvitsen tilalle Boschin valmistaman saman numeroisen boksin 0 261 200 402. Eli muun numeroiset ei kait minun autossa toimi. Eikö vain?


                  Jostakin täältä btcf:stä luvin, että tuota 0 261 200 402 boksia on tehty neljällä eri vakiolastulla. Niin onko se ihan sama, että minkä version nuista neljästä laittaa, vai pitääkö boksi avata ja tarkistaa sekin lastun numero että se on sama. Vai toimiiko nuilla kaikilla neljällä eri lastulla kuhan on sama boksin numero?


                  Koneena kun on tuo m50b25, niin onko noita 0 261 200 402 bokseja muissakin malleissa, kuin tuossa -91 325i:ssä?


                  Niin ja jos jollakin on tuommosta boksia, niin tarjoo privaan.




                  Edit: topikin otsikkona olikin näköjään tuo e30 motronicit, mutta tuskimpa haittaa.
                  Last edited by asis; 14-03-2010, 16:15.
                  E39 540iA M-Sport Imolarot II
                  E36 323i touring
                  Volvo V70 2.4D mk3
                  Honda Accord 2.4 i-VTEC CL9
                  Honda Civic 1.4 4d ES
                  Chevy Caprice Classic
                  ex:
                  E32 730iA
                  E39 528i Calypsorot metallic
                  E36 325i x2

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎