Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Ohjaus Hakee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • impi80
    BTCF Member
    • Apr 2007
    • 66
    • Leppävirta

    E30 Ohjaus Hakee

    Auto: E30 316 -87 (ei ohjaustehostinta)
    -Ennen osien vaihtoa ohjaus oli suht normaali lukuunottamatta liiallista herkkyyttä, välillä tuntui että etupää olisi ollut ilmassa.
    -No sitten alkoi kuulua edestä hieman kolinaa kun ajoi mutkaan,ajattelin että koiranluut ovat finaalissa tms.
    -Vaihdoin: koiranluut,ulommat raidepäät,alatukivarret uusilla alapalloilla+puslilla(mallia motonet) ulommat alapallot todella jäykät liikkumaan.
    -Nyt ohjaus hakee todella paljon, ihan sama mitä nopeutta ajaa niin kokoajan saa ohjata(siis enemmän työtä kuin ennen)
    -Ennen renkaat olivat: 205/45/16 ja todella finaalissa,sain kaverilta uudet 205/50/16,tiiä sitten ovatko uudet renkaat ihan paskat laadultaan(uniroyal)
    -Käytin korjaamolla 4-pyöräsuuntauksessa,eikä ohjaus muuttunut mitenkään,vai suuntasivatko väärin. Takapäässä on vieläkin haritusta,mutta ei kuulemma pysty säätämään mitenkään.
    -Alustana: FK High-Sport 40/40 6syl.tarkoitettuna.
    -Ohessa dokumentti säädöstä.

    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
    Last edited by impi80; 03-09-2008, 05:08.

    E46 318i M Sport/M Tech -00
    Kawasaki Z750 -09

    EX Bemmit: E46 325Ci Cabriolet M Sport II -03|E53 X5 3.0d -03|E90 330iA M Sport -06|E70 X5 3.0d -08|E36 325Ci Turbo Cabriolet M Sport -93|G31 530dA xdrive M Sport -17|E46 330xdA touring -01|BMW E39 520i Touring -01
    |BMW E46 320CiA -01|BMW E39 525dA -00|BMW E46 320CiA -00|BMW E46 320dA Touring -01|BMW E36 318tds Touring -95|BMW E61 530dA -06|
    BMW 316 -87|BMW E30 316i -89|+ Useita muita rysiä.


  • jonne
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 248
    • Rusko

    #2
    [QUOTE=impi80;1326669]Auto: E30 316 -87 (ei ohjaustehostinta)
    -Ennen osien vaihtoa ohjaus oli suht normaali lukuunottamatta liiallista herkkyyttä, välillä tuntui että etupää olisi ollut ilmassa.
    -No sitten alkoi kuulua edestä hieman kolinaa kun ajoi mutkaan,ajattelin että koiranluut ovat finaalissa tms.
    -Vaihdoin: koiranluut,ulommat raidepäät,alatukivarret uusilla alapalloilla+puslilla(mallia motonet) ulommat alapallot todella jäykät liikkumaan.
    -Nyt ohjaus hakee todella paljon, ihan sama mitä nopeutta ajaa niin kokoajan saa ohjata(siis enemmän työtä kuin ennen)
    -Ennen renkaat olivat: 205/45/16 ja todella finaalissa,sain kaverilta uudet 205/50/16,tiiä sitten ovatko uudet renkaat ihan paskat laadultaan(uniroyal)
    -Käytin korjaamolla 4-pyöräsuuntauksessa,eikä ohjaus muuttunut mitenkään,vai suuntasivatko väärin. Takapäässä on vieläkin haritusta,mutta ei kuulemma pysty säätämään mitenkään.
    -Alustana: FK High-Sport 40/40 6syl.tarkoitettuna.
    -Ohessa dokumentti säädöstä.






    Negatiivista camberia näyttää olevan reiluhkosti eikä aurausta ollenkaan.Siinä eväät hakemiselle.

    Jopa hyvin lievä aurauksen lisäys saattaisi auttaa. Ei ole haitaksi tuolla camberilla.

    Tietysti tuota camberia olisi hyvä saada pienemmäksi. Foorumilla taitaa olla ohjeita asiaan. Ainakin E36:een.
    Reilu etupään camber sopii rata-autoihin joiden pitääkin olla herkkiä kääntymään jolloin suuntavakavuuskaan ei ole mikään oleellinen tekijä.

    Kaiken pahan alkujuuri on tietysti madallus joka vie auton alustaltaan tilaan jota suunnittelija ei ole koskaan ajatellut siellä Münchenin pajalla.
    Mikä laulaen tulee, se tulee.

    BMW E39 M5, vm. 2002

    Comment

    • Kele
      Bimmer Rookie
      • Oct 2007
      • 100
      • Espoo

      #3
      Suurin ongelma on tuo takapään haritus. On varmasti hirveä ajettava...
      Säätöjähän siellä ei tehtaan jäljiltä ole, joten suosittelisin ensin taka-alatukivarsien puslien vaihtoa. Ja jos se ei riitä, niin sitten täytyy vingulla tehdä tukivarsien kiinnityskorvakkeitten reijistä soikeat ja mieluiten siiheen suuntaan, että saadaan takapyörät auraukselle.
      Aika "rojekti", mutta ei taida olla oikotietä onneen..
      e90 318i 4d -06
      e36 320 4d -91 Diamantschwarz
      Ex. 2x e30 316

      Comment

      • jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16365
        • Asikkala

        #4
        Originally posted by Kele View Post
        Suurin ongelma on tuo takapään haritus. On varmasti hirveä ajettava...
        En katsonut mittaustuloksia mutta näin on.

        Comment

        • impi80
          BTCF Member
          • Apr 2007
          • 66
          • Leppävirta

          #5
          Sen verran tuossa eilen huomasin että ohjaus ei meinaa kunnolla palauttaa, eli jos heittää vaikka U-käännöksen ja päästää ratista irti niin ei suoristu niinkuin ennen. Mahtaako sitten johtua uusista ja todella jäykistä raidepäistä ja alapalloista.

          Taka-akselin kaikki puslat tulee vaihdettua kun samalla vaihdan koko akselin, en sitten tiiä olisiko siinä suurin syy koska ennen etupään osien vaihtoa ei ollut näitä ohjaus-hakee-ongelmia.

          E46 318i M Sport/M Tech -00
          Kawasaki Z750 -09

          EX Bemmit: E46 325Ci Cabriolet M Sport II -03|E53 X5 3.0d -03|E90 330iA M Sport -06|E70 X5 3.0d -08|E36 325Ci Turbo Cabriolet M Sport -93|G31 530dA xdrive M Sport -17|E46 330xdA touring -01|BMW E39 520i Touring -01
          |BMW E46 320CiA -01|BMW E39 525dA -00|BMW E46 320CiA -00|BMW E46 320dA Touring -01|BMW E36 318tds Touring -95|BMW E61 530dA -06|
          BMW 316 -87|BMW E30 316i -89|+ Useita muita rysiä.


          Comment

          • Kele
            Bimmer Rookie
            • Oct 2007
            • 100
            • Espoo

            #6
            Tolppien yläpään laakerointi voisi olla syynä tuohon huonoon palautukseen. En oikein jaksa uskoa jäykkiin palloniveliin.
            e90 318i 4d -06
            e36 320 4d -91 Diamantschwarz
            Ex. 2x e30 316

            Comment

            • uti
              Bimmer Rookie
              • Sep 2005
              • 195

              #7
              Aurauskulma

              Etupää harittaa jos ei palauta. Ei tarvitse olla paljonkaan harituksella. Koneen antamat kulmat ei ole faktaa. Siinäkin ihmisen tekeminen vaikuttaa. Pistä vähän auraukselle ja kokeile.

              Comment

              • impi80
                BTCF Member
                • Apr 2007
                • 66
                • Leppävirta

                #8
                Mitkäs lukemat olisivat sopivat auraukselle?

                E46 318i M Sport/M Tech -00
                Kawasaki Z750 -09

                EX Bemmit: E46 325Ci Cabriolet M Sport II -03|E53 X5 3.0d -03|E90 330iA M Sport -06|E70 X5 3.0d -08|E36 325Ci Turbo Cabriolet M Sport -93|G31 530dA xdrive M Sport -17|E46 330xdA touring -01|BMW E39 520i Touring -01
                |BMW E46 320CiA -01|BMW E39 525dA -00|BMW E46 320CiA -00|BMW E46 320dA Touring -01|BMW E36 318tds Touring -95|BMW E61 530dA -06|
                BMW 316 -87|BMW E30 316i -89|+ Useita muita rysiä.


                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16365
                  • Asikkala

                  #9
                  Autodata:
                  E. 2 +- 0,6 mm.
                  T. 2 +- 0,8 mm.

                  Comment

                  • Gopa
                    BTCF Member
                    • Jun 2007
                    • 39
                    • Tampere

                    #10
                    Originally posted by impi80 View Post
                    Sen verran tuossa eilen huomasin että ohjaus ei meinaa kunnolla palauttaa, eli jos heittää vaikka U-käännöksen ja päästää ratista irti niin ei suoristu niinkuin ennen. Mahtaako sitten johtua uusista ja todella jäykistä raidepäistä ja alapalloista.

                    Taka-akselin kaikki puslat tulee vaihdettua kun samalla vaihdan koko akselin, en sitten tiiä olisiko siinä suurin syy koska ennen etupään osien vaihtoa ei ollut näitä ohjaus-hakee-ongelmia.
                    Sanoisin että auraus on viturallaan jos ei kerta palauta ohjausta niinkuin ennen
                    BMW "trendit vaihtelee, tyyli on pysyvää"
                    F11 530d M-sport -11 M-B Sprinter 518 4x4-08 e30 M325 ikuisuus projekti-86

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎