Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä alusta e30:een ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jones69
    BTCF Member
    • Dec 2005
    • 510
    • Myrskylä

    Mikä alusta e30:een ?

    Elikkäs olen ostamassa tuohon talvi/kakkos autoon alustasarjaa tuon maastoalustan tilalle (e30 316i -89)... Alustan tulisi olla edullinen, joten kysyn muutamasta eri mallista mielipiteitä/käyttökokemuksia... Tietenkin saa ehdottaa muitakin valmistajia ja niistä mielipiteitä!

    FK AKX: http://www.autovaruste.net/content/f...2832/2832.html

    FK High tec: http://www.autovaruste.net/content/f...2832/2832.html

    JOM Cupline: http://www.autovaruste.net/content/f...2832/2832.html

    GTS: http://www.kitupiikki.net/productdescription5432.aspx
    E91 320d ///M-Sport "Voll"

    E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"
  • BME316
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2007
    • 446

    #2
    Itse en talviautoon kovin matalaa ja kovaa alustaa laittaisi. Itselle hankin aikoinaan samanlaiseen autoon Supersportin 60/60 sarjan. Noh, vakiorengastuksella maavara oli 9,5cm öljypohjasta, ei kovin ihanteellinen talviajokille. Haluatko nyt siis näyttävyyttä, jämäkkyyttä vai onko vanha alusta niin huonossa hapessa?

    Edit: Tilasin oman alustani saksan liikkeestä http://www.fahrwerkbilliger.de postikuluineen hintaan 228e. Sieltä saa myös muitakin sarjoja, mm. H&R sarjat ovat hyviä. Muistaakseni siinä 450e hinnoissa oli. En Supersportin perussarjaa voi kenellekään suositella kuin hinnan puolesta.
    Last edited by BME316; 12-09-2008, 18:41.

    Comment

    • jones69
      BTCF Member
      • Dec 2005
      • 510
      • Myrskylä

      #3
      Originally posted by BME316 View Post
      Itse en talviautoon kovin matalaa ja kovaa alustaa laittaisi. Itselle hankin aikoinaan samanlaiseen autoon Supersportin 60/60 sarjan. Noh, vakiorengastuksella maavara oli 9,5cm öljypohjasta, ei kovin ihanteellinen talviajokille. Haluatko nyt siis näyttävyyttä, jämäkkyyttä vai onko vanha alusta niin huonossa hapessa?

      Edit: Tilasin oman alustani saksan liikkeestä http://www.fahrwerkbilliger.de postikuluineen hintaan 228e. Sieltä saa myös muitakin sarjoja, mm. H&R sarjat ovat hyviä. Muistaakseni siinä 450e hinnoissa oli. En Supersportin perussarjaa voi kenellekään suositella kuin hinnan puolesta.
      Noh... Tosiaan on totuttu matalalla autolla ajaa ja kyseinen auto tulee kuitenkin ympärivuotiseen ajoon (kakkosauto), vaikka ns. talviautoksi sen hommasinkin... Talvipyörät (kitkat) on 17" vanteistuksella joten sekin hieman korottaa autoa... 40/35 sarja ei taas tee sitä lookia mitä tässä nyt haetaan. Eli siis tarkoitus olisi tehdä talviautostakin näyttävän näköinen vaikkei siinä järkeä olisikaan...
      E91 320d ///M-Sport "Voll"

      E28 530d (M57D30N2) "ikuisuusprojekti"

      Comment

      • BME316
        Bimmer Fanatic
        • Jan 2007
        • 446

        #4
        Originally posted by jones69 View Post
        Noh... Tosiaan on totuttu matalalla autolla ajaa ja kyseinen auto tulee kuitenkin ympärivuotiseen ajoon (kakkosauto), vaikka ns. talviautoksi sen hommasinkin... Talvipyörät (kitkat) on 17" vanteistuksella joten sekin hieman korottaa autoa... 40/35 sarja ei taas tee sitä lookia mitä tässä nyt haetaan. Eli siis tarkoitus olisi tehdä talviautostakin näyttävän näköinen vaikkei siinä järkeä olisikaan...
        Kokemuksesta voin myös kertoa että E30:n ohjattavuudesta talvella tulee aika mielenkiintoinen kun camber kulmat on ihan vituillaan. Takana camberit on rankasti miinuksen puolella ja edessä myös menee aika reilusti. Kyllä lähtee muuten perä herkästi irti talvella kun kulmat on pielessä.

        Comment

        • Make H.
          BTCF Member
          • Jul 2006
          • 1278
          • Kokkola

          #5
          Originally posted by BME316 View Post
          Kokemuksesta voin myös kertoa että E30:n ohjattavuudesta talvella tulee aika mielenkiintoinen kun camber kulmat on ihan vituillaan. Takana camberit on rankasti miinuksen puolella ja edessä myös menee aika reilusti. Kyllä lähtee muuten perä herkästi irti talvella kun kulmat on pielessä.
          Mutta sehän on hyvä vaan kun voi kaasua painamalla ohjata autoa Nojoo vaatii tietysti että kuski on valveilla, mut kyl se e30 opettaa ajamaan liukkaalla

          Comment

          • BME316
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2007
            • 446

            #6
            Originally posted by Make H. View Post
            Mutta sehän on hyvä vaan kun voi kaasua painamalla ohjata autoa Nojoo vaatii tietysti että kuski on valveilla, mut kyl se e30 opettaa ajamaan liukkaalla
            Kyllä se niin on että tällä oppii ajamaan talvella, eikä vähän kuluneet talvirenkaat ainakaan paranna asiaa Takakonttiin on myös suositeltavaa laittaa jotain painoa, jos meinaa liukkaalla päästä edes liikkeelle.

            Comment

            • zeneg
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 1238
              • Oulu

              #7
              Itsellä kokemusta tuosta FK AKX setti alla. oli kova ku perkele, ei paljoa joustoa löytynyt, mutta ei kyllä kallistellutkaan vaikka kuinka yritti keikuttaa autoo. Ajomukavuudesta täytyy hieman tinkiä tuon setin kohdalla, ellei sitten tykkää kivireellä ajelusta niin sittenhän tuo setti on vaan plussaa! Laittaisin uudestaan kaupunkiautoon,mutta en missään nimessä pitkän matkan autoon.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎