Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 ongelmia.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Lehtafi
    Bimmer Rookie
    • Jan 2008
    • 151
    • Helsinki

    E30 ongelmia.

    Eli mistähän mahtaa johtua, että auton kone ei lämpene tarpeeksi. Mittarin viisari ei mee oikeestaan ikinä edes puoleen väliin vaikka kuinka sitä ajeluttaa:think Termostaatti? Vai siinä mittarissa jokin vika?

    Sitten mistähän mahtaa kuulua sellanen pieni uliseva ääni kun kytkinpolkimesta päästää vapaalla? Onko tuo vakavaa:think Kytkinpoljin on myös suht jäykkä mut kytkin ei muuten minusta luista tai huonosti irrota.

    Kakkos vaihde menee ikäänkuin kahella vaiheella päälle. Eli siis eka silleen vähän ja sit kokonaan sisään,mitään rusahduksia siitä ei kuulu. Onkohan tuo vaan ominaisuus:think?

    Ohjaustehostin rääkäsee kun kääntää kaikki jompaan kuumpaan suuntaan, se myös ulisee aika mukavasti kun kääntelee Öljyjen vaihto vois auttaa vai jotain muutakin?

    Kone myös nakuttelee jonkun verran ainakin moottori jarrulla sen kuulee, tyhjäkäynnillä ei niinkään. Nokka akseli ja hydr. nostimet vaihettu autoon edellisen omistajan toimesta 70 tonnii sitten eihän ne nyt taas voi vaihdon tarpeessa olla? Vai mistähän tuota vikaa etsisi.

    Siinä olis muutampi kysymys johon kaipaisin neuvoja taas Autohan on 316i vm-90
  • Yltti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 2792
    • Kuopio suamen texas

    #2
    Kytkimestä ääntää painelaakeri. Vaihteitten päälle menemiseen kuitenkin ensin katselisin kepin puskia ja niveliä...Saattaa tietty olla sulla on kytkinkin loppu ja ei irroita tai sit sulla olla on kytkimen työsylinteri loppu.Painuuko jarrupolin syvälle? Kertoo että ilmaa on järjestelmässä. 1. vaihtoehto kuitenkin nuo kepin puslat/nivelet!....Moottorin nakutus on "tyyppivika"M40 koneessa. Ei riitä että vaihetaan hydrauli nostimet vaatii myös uuden nokan että nakutus loppuu.

    Linkki kepin osiin:http://bmwfans.info/original/E30/2-T...5/ill-25_0026/
    1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
    F10 525d Xdrive comfort sitte
    Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
    www.rotator.fi

    Comment

    • Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

      #3
      Originally posted by Lehtafi View Post
      Nokka akseli ja hydr. nostimet vaihettu autoon edellisen omistajan toimesta 70 tonnii sitten eihän ne nyt taas voi vaihdon tarpeessa olla? Vai mistähän tuota vikaa etsisi.
      M40 moottorin kanssa tulee varmasti noita murheita tuon rallatuksen kanssa, 70 tkm on sellainen ajosuorite, että m40 moottorin yläkerta voi hyvinkin kulua piloille siinä ajassa, ei lainakaan ainutlaatuista.

      Ei pitäisi. Käytännössä ihan mahdollista, alakerrassa on Akilleen kantapäänä
      öljypohjantiivisteen läpi kulkeva öljypumpun kanava. Jos em. tiiviste vuotaa, aiheutuu moottooriin "sisäinen" öljyvuoto, pumppu ei saa pumpattua täyttä tuottoaan ja yläkerran öljynpaine jää alhaiseksi.

      Jos näin käy niin voitte kuvitella mitä kyytiä silloin nokka ja hydrauliikalla toimivat nostimet kuluvat, nostimet pomppivat "tyhjänä" ja luikupinnat ovat kuivia.

      Ventiilikoneiston suunnittelu on aluperinkin arka kulumiselle, mahdolliset laatupoikeamat tarvikevaraosissa ja tuo öljyongelma, sekä laiminlyöty öljynvaihto edes auttavat entisestää.

      Näistä johtuen vähintään joka toinen m40 moottorinen e30 pitää melkoisen rallatuksen, pahimmillaan noita nokkia vaihdetaan 100tkm välein ja voivat silloin olla ihan aikusten oikeasti lopussa.
      Olli.

      Comment

      • modekter
        Bimmer Rookie
        • Nov 2007
        • 137
        • Mikkeli

        #4
        en jaksanu tehää omaa topikkia joten kysyn täällä.

        eli vaihoin tossa tänää öljypohjan ja sitte ku olin saanu sen kiinni nii huomasin että siinä sen öljymääräanturin(?) vieressä on reikä joka on ilmeisesti alun alkujaan siinä, vanhassa öljypohjassa ei ollut siinä kohtaa reikää joten nyt kysyn mikä siihen reikään kuuluu ja voiko sitä tukkia jollain?
        Nissan Skyline Gts-T R33

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16365
          • Asikkala

          #5
          Originally posted by modekter View Post
          en jaksanu tehää omaa topikkia joten kysyn täällä.

          eli vaihoin tossa tänää öljypohjan ja sitte ku olin saanu sen kiinni nii huomasin että siinä sen öljymääräanturin(?) vieressä on reikä joka on ilmeisesti alun alkujaan siinä, vanhassa öljypohjassa ei ollut siinä kohtaa reikää joten nyt kysyn mikä siihen reikään kuuluu ja voiko sitä tukkia jollain?
          Onko kyseessä m20 kone ?

          Comment

          • modekter
            Bimmer Rookie
            • Nov 2007
            • 137
            • Mikkeli

            #6
            Originally posted by jr66 View Post
            Onko kyseessä m20 kone ?
            ohops eli on ja siihen tulee ilmeisesti öljytikku jossain autoissa?? mutta omassa se öljytikku menee lohkonläpi.

            sitte vielä että mikähä noissa jarruissa on kun poljin menee moottorin ollessa käynnissä pohjaan asti ja pitävät todella huonosti ja jos pumppaa poljinta niin jarruteho paranee.

            autossa on abs jarrut. jotkut on veikanneet jarrupääsylinterin huonoja tiivisteitä että päästäis paineet pois mutta mistään ei vuoda nestettä. poljinta painettaessa kuuluu semmone jännä suhina.
            Last edited by modekter; 21-09-2008, 07:48.
            Nissan Skyline Gts-T R33

            Comment

            • Yltti
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2002
              • 2792
              • Kuopio suamen texas

              #7
              Originally posted by modekter View Post
              ohops eli on ja siihen tulee ilmeisesti öljytikku jossain autoissa?? mutta omassa se öljytikku menee lohkonläpi.

              sitte vielä että mikähä noissa jarruissa on kun poljin menee moottorin ollessa käynnissä pohjaan asti ja pitävät todella huonosti ja jos pumppaa poljinta niin jarruteho paranee.

              autossa on abs jarrut. jotkut on veikanneet jarrupääsylinterin huonoja tiivisteitä että päästäis paineet pois mutta mistään ei vuoda nestettä. poljinta painettaessa kuuluu semmone jännä suhina.
              Pääsylinterin kumit on sökönä tai absin pumppu ei tee painetta,onko suhina sellainen ilman suhina vai nesteen suhina jarrutehostinkin voi olla sökönä jos suhina kuuluu tarkastele nämä eka.Jos tehostimessa on alipaine vuoto niin varmasti kuuluu suhina! Toimiiko absit normaalisti eli kun saat paineen niin hakkaa poljinta vastaan....
              1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
              F10 525d Xdrive comfort sitte
              Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
              www.rotator.fi

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16365
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by modekter View Post
                ohops eli on ja siihen tulee ilmeisesti öljytikku jossain autoissa?? mutta omassa se öljytikku menee lohkonläpi.

                sitte vielä että mikähä noissa jarruissa on kun poljin menee moottorin ollessa käynnissä pohjaan asti ja pitävät todella huonosti ja jos pumppaa poljinta niin jarruteho paranee.

                autossa on abs jarrut. jotkut on veikanneet jarrupääsylinterin huonoja tiivisteitä että päästäis paineet pois mutta mistään ei vuoda nestettä. poljinta painettaessa kuuluu semmone jännä suhina.
                Auto e30 ? Lienee niin että sulla on nyt kiinni e34 öljypohja, onko se reikä samankok. kuin öljytikun putki ?

                Comment

                • modekter
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2007
                  • 137
                  • Mikkeli

                  #9
                  Originally posted by jr66 View Post
                  Auto e30 ? Lienee niin että sulla on nyt kiinni e34 öljypohja, onko se reikä samankok. kuin öljytikun putki ?
                  se on noin 10-20mm
                  Nissan Skyline Gts-T R33

                  Comment

                  • modekter
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2007
                    • 137
                    • Mikkeli

                    #10
                    Originally posted by Yltti View Post
                    Pääsylinterin kumit on sökönä tai absin pumppu ei tee painetta,onko suhina sellainen ilman suhina vai nesteen suhina jarrutehostinkin voi olla sökönä jos suhina kuuluu tarkastele nämä eka.Jos tehostimessa on alipaine vuoto niin varmasti kuuluu suhina! Toimiiko absit normaalisti eli kun saat paineen niin hakkaa poljinta vastaan....
                    poljin on jäykempi kun moottori ei ole käynnissä ja sittenkun laitetaan moottori käymään niin poljin menee herkäksi ja painuu pohjaan.

                    pitää testailla tänään kunhan pääsen auton luokse.
                    Nissan Skyline Gts-T R33

                    Comment

                    • Kape30
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2008
                      • 509
                      • Nokia

                      #11
                      Originally posted by modekter View Post
                      poljin on jäykempi kun moottori ei ole käynnissä ja sittenkun laitetaan moottori käymään niin poljin menee herkäksi ja painuu pohjaan.

                      pitää testailla tänään kunhan pääsen auton luokse.
                      Mites hukkaako jarrunestettä?

                      Veikkaisin et pääsylinteri valskaa ta sit jossain muualla ulkoinen vuoto...:thin

                      Ei jarrutehostajassa ainakaan mitään vikaa oo, jos poljin menee lattiaan kun auton käynnistää...
                      E30 M50b28 -90 Cirrusblau
                      E39 520d Touring -00 Sienarot II
                      MB Sprinter
                      Lynx Rave Re 600 -15
                      Suzuki GSX-R1100 -95

                      Comment

                      • modekter
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2007
                        • 137
                        • Mikkeli

                        #12
                        Originally posted by Kape30 View Post
                        Mites hukkaako jarrunestettä?

                        Veikkaisin et pääsylinteri valskaa ta sit jossain muualla ulkoinen vuoto...:thin

                        Ei jarrutehostajassa ainakaan mitään vikaa oo, jos poljin menee lattiaan kun auton käynnistää...
                        ei hukkaa nestettä mistään, eli varmaa toi pääsylinteri sökönä?
                        Nissan Skyline Gts-T R33

                        Comment

                        • Vertigo
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2005
                          • 806
                          • Paska Kaupunni

                          #13
                          kokemuksesta voin sanoa että ne viat m40 ei parane ennen ku vaihtaa autoa
                          Itsekin vaihdoin hyd.nostimet, nokan ja kaikki muutkin härpäkkeet sen jälkeen kun se poltti kansipahvin ja ajelin sillä sitten vuoden verran ja alko jo pientä naksutusta kuulumaan tosin voi vaikuttaa asiaan että nostimet olivat mallia tarvike eikä bmw:n omat.
                          I Don't Know! I Don't Like It!
                          Nykyiset:
                          E36 328i cöype
                          Exät:
                          Fiat Uno 60ies '93
                          E30 316i
                          E28 520ia
                          Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
                          Fiat 127
                          Saab 900

                          Comment

                          • Lehtafi
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2008
                            • 151
                            • Helsinki

                            #14
                            Kiitoksia vastauksista Aattelin tässä joku päivä avata tuon venttiili kopan ja katsoa, että missä kunnossa tuo nokka on. Onko tuossa autossa normaalia, että tyhjäkäynti pienenee sillain kun ottaa tuon öljykorkin auki? Tyhjäkäynnillä kuuluu myös silloin tällöin jonkin näköstä ujellusta ihankun jostain hihnasta sellasta?. Joku kiristäjä varmaankin, mutta en osannut oikeen sanoo mistä sieltä:think Mitähän öljyä tuohon ohjaustehostimeen laittaa?

                            Edit: Ja tosiaan jarrupoljin menee aika pohjaan kun takaa oikean puolen napa avattu ja sieltä vaan nyt ilmattu se, joten täytyy ilmata nuo kaikki sitten. Onko tuo vakavaa ,että tuo painelaakeri ääntää vai onko vain ominaisuus:think?
                            Last edited by Lehtafi; 21-09-2008, 21:52.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎