Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 kiertovesipumpusta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    #16
    Originally posted by JJT View Post
    Ja jos/kun ei ole tuota 2-napaista lämpöanturia, niin anturille menevä johto maihin.
    Niin silloin se pyörii vaikka kone on kylmä.
    Olli.

    Comment

    • Ahdinko
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2010
      • 227
      • Kerava

      #17
      Öö.. Onko tää kiertovesipuppu siis vain joissain malleissa vai lisävaruste tms? Onkohan mulla semmonen m20b25:ssä? Missä pumppu on jos on?
      Harrastepeli E30 325 "Räyhä"
      Käyttis 535i GT F07
      Ex: X1 E84 28i Xdrive
      Ex: E90 325

      Comment

      • JJT
        Bimmer Enthusiast
        • May 2005
        • 6693
        • .......

        #18
        Originally posted by Ahdinko View Post
        Öö.. Onko tää kiertovesipuppu siis vain joissain malleissa vai lisävaruste tms? Onkohan mulla semmonen m20b25:ssä? Missä pumppu on jos on?
        4-syl "Suomiautoissa" ainakin löytyy, en tosin tiedä onko niissäkään kaikissa.
        6-sylinterisissä ei ole, jos ei joku oo jälkeenpäin asentanu.
        Tulipeltiin, kannen takaa lämmityslaitteen kennolle menevään letkuun tuo asennetaan.
        Myyn:
        M10/20/52 E30-E36 osia

        Comment

        • Ahdinko
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 227
          • Kerava

          #19
          Outoa. Luulisi, että nimenomaan kutosiin olis tommone laitettu.

          Oikeastaan lähin kyselemään asiaa kun oma ko. auto on hankittu lähinnä harrastelu käyttöön. Tarkoittaa myös ratapäiviä. Kuulin veljeltäni, että he ovat asentaneet kiertovesipumpun heidän endurance kolmekymppiseen kun yksi kone oli lauennu kuumana kisapäivänä varikkokäynnin yhteydessä. Noissa kilpailuissa auto tulee sammuttaa varikkokäynnin ajaksi, jolloin vesikään ei tietenkään kierrä.

          Nii, että kannattaisko munkin tommonen asentaa?
          Harrastepeli E30 325 "Räyhä"
          Käyttis 535i GT F07
          Ex: X1 E84 28i Xdrive
          Ex: E90 325

          Comment

          • Tuiske
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 1441
            • Lempäälä

            #20
            Kyllähän se kiertovesipumppu saattaa vähän pitää kannen takaosan viileempänä jos se jäähdytinnestettä kierrättää kämppärinkennon kautta kun moottori on sammuksissa.

            Omista kokemuksista voin kertoa että m20 ei sinänsä tarvitse kiertovesipumppua. Tyhjäkäynnilläkin lämpöä tulee sisälle jos kone on lämmin. M10:in kanssa taas ei oikein lämpöä sisälle tyhjäkäynnillä tule vaikka kone oliskin lämmin.
            Corvette C4 LT4 TURBO
            Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

            Comment

            • Ahdinko
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2010
              • 227
              • Kerava

              #21
              Täytyy varmaan vaan katsella kuinka noi lämmöt pysyy kurissa kun radalla vedättelee. En mä kyl usko että ongelmia tulee, mutta harmittaa jos sen takia täytyy kansiremonttiin ruveta..
              Harrastepeli E30 325 "Räyhä"
              Käyttis 535i GT F07
              Ex: X1 E84 28i Xdrive
              Ex: E90 325

              Comment

              • Make H.
                BTCF Member
                • Jul 2006
                • 1278
                • Kokkola

                #22
                Originally posted by Ahdinko View Post
                Täytyy varmaan vaan katsella kuinka noi lämmöt pysyy kurissa kun radalla vedättelee. En mä kyl usko että ongelmia tulee, mutta harmittaa jos sen takia täytyy kansiremonttiin ruveta..
                No sehän ihan riippuu että meinaatko lyä aina heti koneen kiinni ku pääset varikolle? Ite jonku verran radalla tuolla m20b25:lla kiertäneenä ei oo ollu mitään ongelmia koskaan. Onhan noissa ratapäivätapahtumis yleensä aina jähyttelykierros ennen ku varikolle tullaan, tai ainaki se ois hyvä pitää ja sit oon ite vielä hetken aikaa varmuuden vuoks antanu auton käydä jonku aikaa tyhjäkäynnillä ennen ku oon sammuttanu sen, ei oo tullu mitään ongelmia.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎