316(i) m40 e30 ostamassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemu__
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2008
    • 972
    • Kirkkonummi

    316(i) m40 e30 ostamassa

    Joo eli tuommoinen otsikon mukainen rassi saattais olla hankinnan alla, kun saattais saada halvalla, en autoa sen kummemmin ehtinyt ihmettelemään ja kyselemään mutta kyseessä ihan orginaali facelift e30 jostain 90 luvun taitteesta, 250tkm mittarissa 10v samalla omistajalla, joka ostanut auton Laakkoselta aikoinaan, viimeiset parivuotta seisonut ladossa, mutta aivan toimiva siis ja katsastettu.

    Bensatankki siinä oli vähän mätä että joutuu vaihtamaan. Aivan kaikki oli autossa mielestäni orginaalia myös BBS:n vanteet joista haluaisin vähän tietoa että minkä arvoset mahtaa olla, kyseessä siis 1 osaset ja tietenkin 4*100 jaolla, vähän samannäköiset kun e30 m3 alkuperäis bbs:t.

    En ollut aivan varma oliko kyseessä ruisku kone, mutta luulen niin, auto oli päälisin puolin ihan ruosteeton ja konepellinkään alta ei löytynyt ruostepistettäkään, eli kyseessä taitaa olla suht tervepeltinen yksilö...

    Mitähän tuollaisella autolla mahtaa olla arvoa, ja tietäiskö joku sanoa noista vanteista jotakin, sanokaa myös juttuja mitä kannattaa tarkistaa, jos menen uudelleen katsomaan tuota peliä, ja kyseessähän oli siis m40 koneella oleva bemmi ohjaustehostimineen. Saako m40 koneellisa edes kaasutinkoneina?

    Kiitos jo etukäteen kaikesta infosta ja tiedosta mitä tulee!
  • M40 Power
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2006
    • 584
    • Turun seutu

    #2
    Ainakin kannattaa tarkistaa, että milloin jakohihna on vaihdettu. M40-moottorissa on vaihtoväli niinkin pieni kuin 40000km, vuosista en tiedä, mutta ainakin yleensä jakohihnan vaihtoväli on ilmoitetut km/4-5 vuotta, riippuen kumpi täyttyy ensin.

    Tuo ko. moottori on ruiskukone.

    Ja vielä lopuksi, jos moottori pitää säksättävää ääntä, niin siitä ei tarvitse kauheasti huolestua, melko yleistä ko. moottorissa(nokka-akseli+nostajat loppu).
    EX: E30, E34, E36, E36 compact

    Nyk. -99 320D

    Comment

    • Tonton
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 9101
      • Raisio

      #3
      jos vanteet on 15" niin ne on oldschool harrastajien suosiossa tällähetkellä niiden arvo ajettavilla renkailla ja kunnosta riippuen 200€->
      sigpic
      M-B Vito -22
      Transit Custom -18
      Yamaha vx ho cruiser -22
      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
      [email protected]

      Comment

      • ChilileipÄ
        BTCF Member
        • Mar 2007
        • 2013
        • jyväskylä

        #4
        joo ite ainakin m40 omistajana tarkistaisin just sen hihnanvaihdon ja semmosta ... onnea hankinnalle jos sen hommaat!! ja noista vanteista sen verran että ei ne nyt mitenkää mahottoman arvokkaat oo!!
        F11 530D M-Sport ’11
        E39 525iA touring M-Sport '02
        ex. E30 3xx?? karminrot 320i (2,5l) '88 ,E30 2D '89, E30 touring '89

        Comment

        • os951
          Bimmer Fanatic
          • May 2007
          • 447
          • Kerava

          #5
          Vanteet ovat ihan käypää tavaraa ja sopivat E30 koppaiseen paremmin kuin mitkään teini-tune-vanteet. Jos vanteet ovat 15" ja niissä on keskikupit tallessa, niin hinta on 200€ => kunnosta riippuen. Jos ne ovat 14", niin arvo on joitakin kymppejä.

          Comment

          • Make H.
            BTCF Member
            • Jul 2006
            • 1278
            • Kokkola

            #6
            Kato ruosteet takakontista ainakin oikean sivupahvin alta. Ruostuu sieltä päältä, tankin huohotinsäiliön kiinnityksen ympäriltä.

            Comment

            • Jezuz
              Bimmer Rookie
              • Aug 2005
              • 165
              • Varkaus

              #7
              Ja jos vanteet on 16x7.5" niin sitten on helevetin harvinaiset ja arvokkaat, tai ainakin mä oon näin käsittäny!
              Pimpanos Los Poslinos

              Comment

              • JD
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 1195
                • Espoo

                #8
                Originally posted by Hemu__ View Post
                Joo eli tuommoinen otsikon mukainen rassi saattais olla hankinnan alla, kun saattais saada halvalla, en autoa sen kummemmin ehtinyt ihmettelemään ja kyselemään mutta kyseessä ihan orginaali facelift e30 jostain 90 luvun taitteesta, 250tkm mittarissa

                Mitähän tuollaisella autolla mahtaa olla arvoa,
                . Saako m40 koneellisa edes kaasutinkoneina?
                Auton arvo on se minkä suostut maksamaan, käytännössä useimmiten 250e-1000e välillä.
                Viimevuonna ostin -88 318i (M40) pyyntihinnaltaan 250e arvoisen koska siinä oli jarruputki poikki, ja sen helmoista löytyi ruostetta.
                Samoihin aikoihin ostin toisen (316i -89, M40), myös 250e hinnaltaan jonka mittarissa oli 210tkm, niskatuet takanakin ja kattoluukku. Aika ehjä alkuperäinen metallihohtomusta maalaus, syy hintaan oli huono käynti.
                ...ja syyksi huonoon käyntiin paljastui imuvuoto haitariletkussa, korjausosa maksoi 32,50€.
                Niin ja 14'' alkuperöisaluvanteet (pullonkorkki) tuli ostettua netistä 40€ hintaan koko sarja.

                Mikään näistä hinnoista ei ole erityisen poikkeava, samanlaista on kokoajan liikkeellä.

                M40 on aina ruiskukone.
                Jos on tankki ruosteessa niin saattaa olla jarruputketkin ja pohjassa joku ruostekohta.
                Kaikki korjattavissa kun vähän hitsailee ja askartelee.
                Last edited by JD; 04-11-2008, 09:47.
                Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                Comment

                • os951
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 447
                  • Kerava

                  #9
                  Samanlaisia kokemuksia. Omassa 1988 M40 318I:ssä oli pyyntinä alunpitäen 900€. Mutta kun ostin ilman teini-tune-vanteita (vein omat 15" BBS alle) ja uusia poppikoneita sain kotteron 100€:lla. Auto oli muuten ehjä, paitsi toisen etupyörän laakereista piti tajutonta meteliä.
                  Eli joissakin satasissa auton hinta pyörinee varsinkin 1,6L koneella.

                  Comment

                  • arpuC
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 1377

                    #10
                    Mitähän -89 316 "hyväkuntoinen" 340tkm ajetusta uskaltaa maksaa? 500e liikaako :think
                    Miks sä sytytit Bemarin palaa?
                    En löydä enää sun luo
                    Teitkö sä tän tahallaan?
                    Nyt kaikki palaa.

                    Comment

                    • JD
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 1195
                      • Espoo

                      #11
                      Originally posted by arpuC View Post
                      Mitähän -89 316 "hyväkuntoinen" 340tkm ajetusta uskaltaa maksaa? 500e liikaako :think
                      Riippuu mitä hyväkuntoinen tarkoittaa ostajan näkökulmasta katsottuna...

                      Jos kone käy pirteästi ja läpäisee päästötestit eikä auton pohjassa ole ruostereikiä ainakaan enempää kuin itse saa laiteltua ja maalipintakin siisti niin siitähän maksaa vaikka tonnin. Varusteluistakin tietysti vähän riippuen.

                      Jos taas on siellä täällä sanomista niin sitten löytyy valinnaraa noissa muutaman satasen vehkeissäkin.

                      Motonetin sivuilta voi katsoa mitä osat maksaa jos ei ole juuri katsastettu ja epäilyttää että niveliä yms. joutuu laittelemaan.
                      --
                      Esimerkkinä
                      Tätä ollaan minulta viemässä (viety jo testiajoon) 600€ hintaan kun nyt katsastan sen ensivuoden loppuun kestävällä leimalla. Mittarissa nyt 220tkm.
                      jaridebner,jaridebner.com,Keimola,Debner,Jari,Formula,offroad,BMW, kisakuvia, moottoriurheilu kuvia,autokuvia,traktorikuvia,maamoottori,rokkiralli,formula offroad,
                      Kaikki autoni,, omassa käytössä olleita ainakin 50kpl...
                      https://jaridebner.kuvat.fi/kuvat/Om...kautta+aikain/

                      Comment

                      Working...
                      X