Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 jälki asennettu ohjaustehostin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hemu__
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2008
    • 972
    • Kirkkonummi

    e30 jälki asennettu ohjaustehostin

    Joo eli kertokaa viisaammat että onnistuuko ja mimmonen operaatio kyseessä, käykö faceliftin tehostimet vanhaan malliin jne. Kaikki tieto tänne vaan!

    Henri Valtonen
  • Nipsu
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 202
    • Tampere

    #2
    Onnistuuhan se. E30:ssä on kahta erilaista hammsatankoa, jotka käyvät keskenään ristiin niin kiinnityksen kuin letkujenkin osalta. Vanhempi malli on osittain rautarungolla ja venttiilistö (johon letkut ja ohjausnivel kiinnittyy) on alumiinia. Tätä mallia on ollut -86 asti, kuukautta en muista. Uudempi malli kokonaan alumiinia ja venttiilistön runko on kiinteä osa hammastangon runkoa, tätä mallia hammastangot on sitten tietystä kuusta -86 eteenpäin. Kummallekin hammastangolle on oma korjaussarjansa, jotka ei käy ristiin (tai ainakin jotain jää puuttumaan). Kunnostusohjeet löytyy muistaakseni e30 FAQ:in alta.

    Tehostimen asennukkseen tarvitset suraavat osat:
    1. Tehostettu hammastanko
    2. Ohjaustehostimen pumppu + kiinnitysjalka (joka moottoriperheellä oma jalkansa) M20 tapauksessa tarvitset myös laurin jalan, koska pumppu kiinnittyy laturin alle ja tehostamattomassa ei ole tätä paikkaa valmiina.
    3. Ohjausakselin, tehostetussa ohjauksessa tämä nivelakseli on lyhyempi.
    4. Ainakin letkun pumpulta hammastangolle. Tämä on ainoa prässätty letku ja siinä on kuristus? letkun keskellä. Muut letkut voi tehdä metritavarasta, ovat orkkiksenakin klemmarikiinnitteisiä.
    5. Tehostajan nestesäiliön

    Siinäpä se sitten kokolailla olikin. Osat tassuun ja askartelemaan.

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎