Onnistuuhan se. E30:ssä on kahta erilaista hammsatankoa, jotka käyvät keskenään ristiin niin kiinnityksen kuin letkujenkin osalta. Vanhempi malli on osittain rautarungolla ja venttiilistö (johon letkut ja ohjausnivel kiinnittyy) on alumiinia. Tätä mallia on ollut -86 asti, kuukautta en muista. Uudempi malli kokonaan alumiinia ja venttiilistön runko on kiinteä osa hammastangon runkoa, tätä mallia hammastangot on sitten tietystä kuusta -86 eteenpäin. Kummallekin hammastangolle on oma korjaussarjansa, jotka ei käy ristiin (tai ainakin jotain jää puuttumaan). Kunnostusohjeet löytyy muistaakseni e30 FAQ:in alta.
Tehostimen asennukkseen tarvitset suraavat osat:
1. Tehostettu hammastanko
2. Ohjaustehostimen pumppu + kiinnitysjalka (joka moottoriperheellä oma jalkansa) M20 tapauksessa tarvitset myös laurin jalan, koska pumppu kiinnittyy laturin alle ja tehostamattomassa ei ole tätä paikkaa valmiina.
3. Ohjausakselin, tehostetussa ohjauksessa tämä nivelakseli on lyhyempi.
4. Ainakin letkun pumpulta hammastangolle. Tämä on ainoa prässätty letku ja siinä on kuristus? letkun keskellä. Muut letkut voi tehdä metritavarasta, ovat orkkiksenakin klemmarikiinnitteisiä.
5. Tehostajan nestesäiliön
Siinäpä se sitten kokolailla olikin. Osat tassuun ja askartelemaan.
Comment