Announcement

Collapse
No announcement yet.

kannattaako e30 m10 turbotus ?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arnolds
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3310
    • Kajjjaani

    #31
    Ihan vikkinä niin katoppa tuolta esim http://www.virtalaracing.com/ ja soita Ristolle.
    Sieltä vois tulla myös hieman asian tuntevaa opastusta ja tietoa miten edetä.
    F26 xDrive20d TwinPower

    EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

    Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

    Comment

    • Mystinen
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 1206
      • Kehä3

      #32
      Originally posted by Spetke View Post
      Ei muuta ku fööniä vaan pellin alle
      Tollanen tuli ängettyä omaan viiskolmevitoseen ja pätäkkää palanu kanssa senverran paljon että oikein hävettää edes paljastaa
      Komee on motti. Montako vuotta vielä kestää ennen ku on liikkeessä?

      Vaparien virittäminen on säälittävää
      350hp/480Nm@0,666bar
      xxxhp/670Nm@1,6bar
      - Mystinen.Fi -
      -ISO maailma välillä pelottaa Connection-

      Comment

      • Jonsku
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 4647
        • Tuusula

        #33
        Originally posted by 540iAV8 View Post
        Ihan vikkinä niin katoppa tuolta esim http://www.virtalaracing.com/ ja soita Ristolle.
        Sieltä vois tulla myös hieman asian tuntevaa opastusta ja tietoa miten edetä.
        Tuota tuota, mitäköhän järkeä on soittaa ammattipajaan tyylillä "moi, mulla on tämmönen auto ja mä haluan siihen turbon. Viittitkö auttaa, en mä sulta mitään tule ostamaan koska budjetti on nolla, mut tartten tietoa enkä jaksa etsiä sitä internetistä."

        Ei ihmekään että porukka välillä vastailee vmäisesti kun kyseisenlaiset "mulle heti kaikki nyt, ilmaiseksi" soittelevat pitkin päivää..
        ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
        ex. Alpina D10 Touring #33/94
        ... and many more

        Comment

        • bimmerrlz
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2007
          • 363
          • Oulu

          #34
          Originally posted by muuris View Post
          bimmerrlz, taisinpa vaan olla oikeassa.

          Topikin aloittaja, jos sulla ei ole aikaa ottaa asioista selvää, niin miten hemmetissä sulla on aikaa rakentaa se kone? Juuri tästä kirjoitin aiemmin, vaikuttaa valitettavasti taas kerran siltä, että intoa on enemmän kuin älyä (malttia opetella).
          .......

          Comment

          • Arnolds
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2005
            • 3310
            • Kajjjaani

            #35
            Originally posted by Jonsku View Post
            Tuota tuota, mitäköhän järkeä on soittaa ammattipajaan tyylillä "moi, mulla on tämmönen auto ja mä haluan siihen turbon. Viittitkö auttaa, en mä sulta mitään tule ostamaan koska budjetti on nolla, mut tartten tietoa enkä jaksa etsiä sitä internetistä."

            Ei ihmekään että porukka välillä vastailee vmäisesti kun kyseisenlaiset "mulle heti kaikki nyt, ilmaiseksi" soittelevat pitkin päivää..
            Kysyvä ei tieltä eksy sanotaan.
            Onkos sinulla muuten tietoa ettei topigin aloittaja olis osia ostamassa?
            F26 xDrive20d TwinPower

            EX:E60 535DA -06 ///M-Sport "-Individual: Moonstone metalllic+MerinoPlatinum+PianoBlack-"

            Automaattivaihteisto remontit ammattitaidolla www.siekkinen.net

            Comment

            • turisti
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2006
              • 447
              • Jyväskylä

              #36
              Originally posted by 540iAV8 View Post
              Ihan vikkinä niin katoppa tuolta esim http://www.virtalaracing.com/ ja soita Ristolle.
              Sieltä vois tulla myös hieman asian tuntevaa opastusta ja tietoa miten edetä.
              Älä helvetissä mene soittamaan Ristolle. Sillä saattaa ehkä olla parempaa tekemistä ku neuvoa loppuunajetun kaasarivessan turpotuksessa..

              Tältä foorumilta löytyy TODELLA paljon tietoa m10 turpotuksesta jos vaan viittii ettiä!

              Itse en ostaisi paineistettua kaasaria vaan m10 ruiskun hilppeet, ei maksa montaa kymppiä ja megaruutta ohjaamaan.
              sigpic
              - Vanha Liitto Powered by M10 -

              Comment

              • -tohtorisykerö-
                Newbiemmer
                • Oct 2008
                • 15

                #37
                Originally posted by muuris View Post
                bimmerrlz, taisinpa vaan olla oikeassa.

                Topikin aloittaja, jos sulla ei ole aikaa ottaa asioista selvää, niin miten hemmetissä sulla on aikaa rakentaa se kone? Juuri tästä kirjoitin aiemmin, vaikuttaa valitettavasti taas kerran siltä, että intoa on enemmän kuin älyä (malttia opetella).
                en mä ookkaa sanonu että kauanko mulla menee että saan sen valmiiks. tekee sillon ku on aikaa ja rahaa. pikkuse kerrallaa.. ja ehkä noita kavereita on sit vieres neuvomas ..

                Comment

                • -tohtorisykerö-
                  Newbiemmer
                  • Oct 2008
                  • 15

                  #38
                  Originally posted by turisti View Post
                  Älä helvetissä mene soittamaan Ristolle. Sillä saattaa ehkä olla parempaa tekemistä ku neuvoa loppuunajetun kaasarivessan turpotuksessa..

                  Tältä foorumilta löytyy TODELLA paljon tietoa m10 turpotuksesta jos vaan viittii ettiä!

                  Itse en ostaisi paineistettua kaasaria vaan m10 ruiskun hilppeet, ei maksa montaa kymppiä ja megaruutta ohjaamaan.

                  juu sitä katotaa sit ku se on ajankohtasta.. tosiaa noita ruiskuja voi mälliautoista löytyä aika erullisesti.

                  Comment

                  • Jonsku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 4647
                    • Tuusula

                    #39
                    Originally posted by -tohtorisykerö- View Post
                    en mä ookkaa sanonu että kauanko mulla menee että saan sen valmiiks. tekee sillon ku on aikaa ja rahaa. pikkuse kerrallaa.. ja ehkä noita kavereita on sit vieres neuvomas ..
                    Noniin, kuten aiemmin sanottua, näihin haaveilu"projekteihin" ei kukaan jaksa vastata kunnolla koska:
                    a) kaikki tieto mitä kysytään, on saatavilla kun jaksaa nähdä vaivaa asian eteen.
                    b) "projekti" on asteella "ehkä sitten joskus mut kivahan se olisi"

                    Eikä nyt vedetä niitä palkokasveja nenukkiin, tarkoitus ei ole turhanpäiten pottuilla vaan ainoastaan osoittaa "oikea tapa" tehdä asiat.
                    ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                    ex. Alpina D10 Touring #33/94
                    ... and many more

                    Comment

                    • os951
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2007
                      • 447
                      • Kerava

                      #40
                      Jos on pienellä budjetilla liikkeellä ja auto on tarkoitus pitää kuitenkin liikenteessä, niin ainoa mahdollisuus toteuttaa projekti on hankkia toinen moottori. Aiemmin täällä jo ehdotettiin vanhemman mallin konetta, koska kestää paremmin turbo käytössä. Hanki ensin perus kilkkeet, eli se toinen moottori ja siihen tarvittavat kilkkeet; kansi, kiertokannget jne. jne. Sopivia osia voi hankkia pikkuhiljaa, niin ei tarvitse syödä koko ajan kaurapuuroa ja autokin pysyy liikenteessä. Kun kone on valmis, niin sittenhän homma onkin jo suhteellisen helppo toteuttaa. Ensimmäinen hankintasi on kunnollinen moottoripukki, johon sitten pulttaat projektimoottorisi kiinni. Toinen hankinta on alan kirjallisuus. Kolmanneksi haet netistä informaatiota kuinka ko. moottori ahdetaan (on ahdettu)
                      Älä kuitenkaan unohda parempia jarruja ja alustaa, mikään ei ole hirveämpää kuin ajaa tehokkaalla autolla jonka alusta ja jarrut eivät ole samassa suhteessa tehon kanssa !

                      Comment

                      • Rockford
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 8028
                        • Pinsiö

                        #41
                        Originally posted by Jonsku View Post
                        Noniin, kuten aiemmin sanottua, näihin haaveilu"projekteihin" ei kukaan jaksa vastata kunnolla koska:
                        a) kaikki tieto mitä kysytään, on saatavilla kun jaksaa nähdä vaivaa asian eteen.
                        b) "projekti" on asteella "ehkä sitten joskus mut kivahan se olisi"

                        Eikä nyt vedetä niitä palkokasveja nenukkiin, tarkoitus ei ole turhanpäiten pottuilla vaan ainoastaan osoittaa "oikea tapa" tehdä asiat.
                        Niinpä. Ja kun näitä "ajattelin pultata autooni turponxxx" - projekteja tuli varsinkin yhteen aikaan harvasen päivä (ja vieläkin). Sanomattakin selvää, että kun selviää, että hommaan tarvitaan muutakin, kuin se koinsyömä väljä T3 Saabista ja palanen lattarautaa, niin eihän siitä mitään tule. Eikä näistä kenelläkään pitäisi mitään herneen nenään vetämistä olla - tosijuttujahan nämä on ja niin moneen kertaan jo nähtyjä. Saahan kaikkea kokeilla ja rakennella, mutta tuskin mennään niin pitkälle.

                        Edit. ...tuli mieleeni yksikin vastaava "turpotan peijooni autoni ny" - projekti-topic, niin jätkää neuvottiin munat pystyssä, kunnes selvisi, ettei kaverilla ole edes koko autoa vielä hankittuna - kunhan mietti valmiiksi
                        Last edited by Rockford; 14-11-2008, 14:19.
                        -Dodge Charger -73
                        -Mercedes-Benz GLK
                        -VW Transporter

                        Comment

                        • -tohtorisykerö-
                          Newbiemmer
                          • Oct 2008
                          • 15

                          #42
                          Originally posted by Rockford View Post
                          Niinpä. Ja kun näitä "ajattelin pultata autooni turponxxx" - projekteja tuli varsinkin yhteen aikaan harvasen päivä (ja vieläkin). Sanomattakin selvää, että kun selviää, että hommaan tarvitaan muutakin, kuin se koinsyömä väljä T3 Saabista ja palanen lattarautaa, niin eihän siitä mitään tule. Eikä näistä kenelläkään pitäisi mitään herneen nenään vetämistä olla - tosijuttujahan nämä on ja niin moneen kertaan jo nähtyjä. Saahan kaikkea kokeilla ja rakennella, mutta tuskin mennään niin pitkälle.

                          Edit. ...tuli mieleeni yksikin vastaava "turpotan peijooni autoni ny" - projekti-topic, niin jätkää neuvottiin munat pystyssä, kunnes selvisi, ettei kaverilla ole edes koko autoa vielä hankittuna - kunhan mietti valmiiksi
                          no mulla ny sentäs auto on ja en oo nii kauhiasti bemu foorumilla ollu ku hiljan vasta oman hommasin iha talviautoks ..

                          Comment

                          • -tohtorisykerö-
                            Newbiemmer
                            • Oct 2008
                            • 15

                            #43
                            Originally posted by os951 View Post
                            Jos on pienellä budjetilla liikkeellä ja auto on tarkoitus pitää kuitenkin liikenteessä, niin ainoa mahdollisuus toteuttaa projekti on hankkia toinen moottori. Aiemmin täällä jo ehdotettiin vanhemman mallin konetta, koska kestää paremmin turbo käytössä. Hanki ensin perus kilkkeet, eli se toinen moottori ja siihen tarvittavat kilkkeet; kansi, kiertokannget jne. jne. Sopivia osia voi hankkia pikkuhiljaa, niin ei tarvitse syödä koko ajan kaurapuuroa ja autokin pysyy liikenteessä. Kun kone on valmis, niin sittenhän homma onkin jo suhteellisen helppo toteuttaa. Ensimmäinen hankintasi on kunnollinen moottoripukki, johon sitten pulttaat projektimoottorisi kiinni. Toinen hankinta on alan kirjallisuus. Kolmanneksi haet netistä informaatiota kuinka ko. moottori ahdetaan (on ahdettu)
                            Älä kuitenkaan unohda parempia jarruja ja alustaa, mikään ei ole hirveämpää kuin ajaa tehokkaalla autolla jonka alusta ja jarrut eivät ole samassa suhteessa tehon kanssa !
                            no kyl tuo menee ny ens kesän alus talliin ja revitään kone irti ja ruvetaa tuunaamaa .. ku saan tuon ykkös auton tallista pois ..

                            Comment

                            • Spetke
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 3450
                              • Janakkala

                              #44
                              Originally posted by Mystinen View Post
                              Komee on motti. Montako vuotta vielä kestää ennen ku on liikkeessä?
                              Joooh, tarkoitus olisi saada ensi kesänä jonkin sortin vireeseen, kokolailla kaikki muu rupeaa olemaan kutakuinkin hankittu ja nipussaan paitsi moottorin ohjaus se on toistaiseksi iso kysymys merkki:think
                              Hiljaa niin hyvää tulee
                              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                              Comment

                              • Ile82
                                BTCF Member
                                • Dec 2008
                                • 251
                                • Joensuu

                                #45
                                Turbotuksesta

                                Tosi ystävällistä tällä foorumilla tää jengi kun alottava turbottaja kyselee jotain heti vittuillaan. Muutaman mulkun takiahan se yleensä koko porukan maine menee. Mut ite asiaan itse olen tehnyt/kikkaillut tai miten sen kukin tahtoo sanoa yhden turbo rakkineen ei bmw mut saksalainen kumminkin linkin kautta voit lukee lisää. Mun mielestä homma toimi ja toimii edelleen tosi hyvin kuitenkin pirssi on pelannu tammikuusta 2008 lähtien eikä ole kertonut antautumisen merkkejä. Mut jos voin vähäisellä turbotus tiedollani sinua jotenkin auttaa niin mielellään privalla ota yhteyttä. Kun ei jaksas kaiken maailman vittupäitten pään aukomisia kattoa. Tässä se linkki mistä mainitsin http://www.fordclub.fi/foorumi/viewt...hp?f=3&t=14444

                                Ja tämä Ford on tosiaankin tehty niin pienellä budjetilla kun vaan voi. hyvin paljoa tuosta ei voi enää tinkiä. Auto on koko ajan jatko jalostuksessa. Tähän mun sanomiseen saadaan tietysti taas tosi älykkäitä vastauksia herra täydellisyyksiltä.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎