Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Mittariston irrotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • metake
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2008
    • 331
    • Janakkala

    E30 Mittariston irrotus

    Mikäs knoppi tuossa E30:n mittariston irrotuksessa on? Ylälaidasta löysin 2 ruuvia ja ne irrotin, mutta tiukassa istuu, ei uskanu vääntää kun kuitenkin taas jotain hajoo. Voisiko joku ystävällisesti vääntää rautalangasta miten se mittaristo lähtee pois. Kiitos.
  • Kape30
    Bimmer Fanatic
    • May 2008
    • 509
    • Nokia

    #2
    Alareunasta se pieni paneeli irti, mikä on siinä heti mittariston alla jonka alla kaksi ruuvia... Lähtee ihan repimällä.

    Ylhäällä yhteensä neljä ruuvia, ensin evaat ne koriste muovin ruuvit ja revit sen muovin pois, jonka alta löytyy kaksi ruuvia lisää nekun avaat niin pitäis mittariston lähtee.
    Eli yhteensä 6kpl ruuveja auki niin mittaristo on kädessä, niin ja tietysti takana olevat liittimet auki.

    Ei tarvitse edes rattia irrottaa mahtuu tuleen välistä ihan helposti.
    E30 M50b28 -90 Cirrusblau
    E39 520d Touring -00 Sienarot II
    MB Sprinter
    Lynx Rave Re 600 -15
    Suzuki GSX-R1100 -95

    Comment

    • Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

      #3
      Originally posted by metake View Post
      Mikäs knoppi tuossa E30:n mittariston irrotuksessa on? Ylälaidasta löysin 2 ruuvia ja ne irrotin, mutta tiukassa istuu, ei uskanu vääntää kun kuitenkin taas jotain hajoo. Voisiko joku ystävällisesti vääntää rautalangasta miten se mittaristo lähtee pois. Kiitos.
      Kojetaulun alta verhoilu irti, käsi kojetaulun sisään, löytyy 2 kpl "sormimuttereita" ne pois, niin irtoaa rattipylvään päältä kojetaulusta, mittarin alta se muovinen verhoilulevy, sitten paljastuu loput ruuvit.

      Eli kehys on kiinni yläreunasta kahdella ja alareunasta neljällä. Sen jälkeen se on vielä ylhäältä kahdella ruuvilla. Nuo kehyksen alimmat ruuvit kiinnittävät samalla myös mittaristo kojelaudan runkoon.

      Alkperäisellä ratilla vedät mittariston oikean laidan ratin puolien väliin ja pyöräytät rattia niin sopii välistä pois.

      Pikkuratit kannattaa irroittaa.

      Jospa tuosta jotain selvää saa.

      EDIT: hidas.

      EDIT2:
      Originally posted by Kape30 View Post
      Alareunasta se pieni paneeli irti, mikä on siinä heti mittariston alla jonka alla kaksi ruuvia... Lähtee ihan repimällä.
      Ei kyllä ainakaan ehjänä lähde repimällä, ne sormimutterit ensin pois.
      Last edited by Rocla; 14-11-2008, 21:42.
      Olli.

      Comment

      • Kape30
        Bimmer Fanatic
        • May 2008
        • 509
        • Nokia

        #4
        Originally posted by Rocla View Post
        Kojetaulun alta verhoilu irti, käsi kojetaulun sisään, löytyy 2 kpl "sormimuttereita" ne pois, niin irtoaa rattipylvään päältä kojetaulusta, mittarin alta se muovinen verhoilulevy, sitten paljastuu loput ruuvit.

        Eli kehys on kiinni yläreunasta kahdella ja alareunasta neljällä. Sen jälkeen se on vielä ylhäältä kahdella ruuvilla. Nuo kehyksen alimmat ruuvit kiinnittävät samalla myös mittaristo kojelaudan runkoon.

        Alkperäisellä ratilla vedät mittariston oikean laidan ratin puolien väliin ja pyöräytät rattia niin sopii välistä pois.

        Pikkuratit kannattaa irroittaa.

        Jospa tuosta jotain selvää saa.

        EDIT: hidas.

        EDIT2:


        Ei kyllä ainakaan ehjänä lähde repimällä, ne sormimutterit ensin pois.
        Ok... En oo ikinä mitään sormimuttereita joutunut aukoon, aina lähtenyt se mittariston ja ratin välissä oleva levy ihan varovasti repimällä ja myös aina napsahtanut nätisti takaisin paikoilleen... Varmaankin joskus joltain jääny laittamatta ne mutterit sinne takas.:think
        E30 M50b28 -90 Cirrusblau
        E39 520d Touring -00 Sienarot II
        MB Sprinter
        Lynx Rave Re 600 -15
        Suzuki GSX-R1100 -95

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎