Eli tuli ostettua projekti, jossa on koneen vaihto jäänyt kesken. Kone on m20b20 joka on otettu jostain manuaali biilistä. Tämä kyseinen auto on automaatti niinkuin pitääkin ja nyt tolla laatikolla ja koneella on jonkin näköinen yhteensopimattomuus ongelma.
Ostin auton siis kesken eräisenä projektina eli en ole purkanut sitä itse.
Ongelma on siis tämänlainen:
Rupesin laittelemaan sitä autoa tänä iltana. Huomasin koneen olevan hieman irrallaan vaihteistosta ja päätin kiinnittää sen. Kampesin ruhoni auton alle ja huomasin että koneen laatikon välissä on sentti tyhjää tilaa. huomasin myös että öljypohja on melkein kiinni "vauhtipyörässä", tai ainakin niin lähellä että laatikkoa ei voi kiristää enää enempää konetta kohti. Ihmettelin myös sitä että kone on silti asetettu tassuilleen ja vaihteisto on kiinni auton pohjassa, eli koko pötköhän pitenisi jos laatikon ja koneen väliin laittaisi jotain. tuleeko koneen ja laatikon runkojen väliin jotain?
Onko automaatti ja manuaali versioiden välillä koneen korvakkeissa eroa?
Toi kone täytyy nyt varmaan kuitenkin vielä kerran nostaa ylös tuolta että saa ton laatikon kiinni.
EDIT: Kuva koko pötköstä irti autosta (kone+turbiinihäsmäkkä+vaiheloota) auttais tosi paljon. Itse en mistään sellasta löytäny.
EDIT 2: Taitaa turbiini olla paikassaan vaan päin helvettiä? Mahtuuko muuten toi kone tulemaan koko pötkönä ulos konetilasta?
Ostin auton siis kesken eräisenä projektina eli en ole purkanut sitä itse.
Ongelma on siis tämänlainen:
Rupesin laittelemaan sitä autoa tänä iltana. Huomasin koneen olevan hieman irrallaan vaihteistosta ja päätin kiinnittää sen. Kampesin ruhoni auton alle ja huomasin että koneen laatikon välissä on sentti tyhjää tilaa. huomasin myös että öljypohja on melkein kiinni "vauhtipyörässä", tai ainakin niin lähellä että laatikkoa ei voi kiristää enää enempää konetta kohti. Ihmettelin myös sitä että kone on silti asetettu tassuilleen ja vaihteisto on kiinni auton pohjassa, eli koko pötköhän pitenisi jos laatikon ja koneen väliin laittaisi jotain. tuleeko koneen ja laatikon runkojen väliin jotain?
Onko automaatti ja manuaali versioiden välillä koneen korvakkeissa eroa?
Toi kone täytyy nyt varmaan kuitenkin vielä kerran nostaa ylös tuolta että saa ton laatikon kiinni.
EDIT: Kuva koko pötköstä irti autosta (kone+turbiinihäsmäkkä+vaiheloota) auttais tosi paljon. Itse en mistään sellasta löytäny.
EDIT 2: Taitaa turbiini olla paikassaan vaan päin helvettiä? Mahtuuko muuten toi kone tulemaan koko pötkönä ulos konetilasta?
Comment