Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw 316i vm.88 hyyty yhtäkkiä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bimmeri89
    Newbiemmer
    • Dec 2008
    • 13
    • Iisalmi

    bmw 316i vm.88 hyyty yhtäkkiä

    eli kyseinen auto teki stopin. startti pyörittää konetta mutta ei käynnisty kipinä tulee kahteen tulpan johtoon loput pimeitä. uusi pyöriä vaihdettu ja tulpanjohdot on tulossa mutta onko vika välttämättä johdoissa? vika ilmeni ihan yllättäen ei oireillut mitenkään kolmosella ajoin ja yhtääkkiä alko hyytymään ei vastannut kaasuun eikä mitään. niin ja kun pyöriä vaihdettin nii kerran lupas mutta sitten ei mitään.
  • Nuke
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2008
    • 1266
    • Janakkala

    #2
    Missähän kunnossa virranjakajan kansi? Kannattaa ainakin putsata ja kuivata hyvin.
    E36 325i -92 Coupe wnb. Gr-F

    Comment

    • K.S.
      Bimmer Fanatic
      • May 2006
      • 649
      • Espoo

      #3
      jos on vanhaan tyyliin virranjakakajalla ja pariin tulppaan tulee kipinä niin eipä tossa oikeen muuta voi olla kun sytytysjohdot tai virranjakajan kansi sökönä

      Comment

      • Axum
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 4416
        • Kuopio

        #4
        Ääni jakajankannelle.

        EDIT: vaihda samalla myös pyörijä.
        - E30 325i M52B28TU Cabriolet
        - E39 528ia
        - KUOPION PUTKIMIEHET -team
        - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

        Puretaan 520ia -97
        https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

        Comment

        • bimmeri89
          Newbiemmer
          • Dec 2008
          • 13
          • Iisalmi

          #5
          noo kyllähän niissä kannen nastoissa on sanomista nii no kyllä siinä käytettiin toista parempaakin kantta mutta ei vaikutusta. pitää kattoo kun huomenna tulee uudet johdot että vaikuttaako mitään

          Comment

          • Phaedrus
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1888
            • Helsinki

            #6
            Tulpanjohtojen viallisuus on syytä ensin poissulkea ennen uuden johtosarjan hankkimista. Asiallinen johtosarja maksaa kuitenkin aika paljon, esim. KL:llä 130 euroa. Tuntuu oudolta että kaksi johtoa vikaantuisi yhtäkkiä kesken ajon. Kannattaa vaihtaa tulpanjohtojen järjestystä virranjakajan kannessa niin selviää johtuuko kipinän katoaminen johdoista vai pitääkö vikaa etsiä muualta (virranjakajan kansi, pyörijä, tulpat, ecu).

            Comment

            • noppakarva
              Bimmer Rookie
              • Nov 2008
              • 38
              • Vantaa

              #7
              Tai sitten ostaa motonetistä 20e tulpan johdot..
              -E32 735ia. Ex e34 525ia, e28 520 ja e30 316

              Comment

              • mika68
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2004
                • 1966
                • ......

                #8
                Tai sitten ottaa ihan ensimmäiseksi yleismittarin käteen ja säätää ohmi asentoon. Seuraavaksi mittaa jokaisen tulpanjohdon vastuksen, myös puolalle menevän:think
                Selviää johtojen kunto, eikä maksa vielä mitään

                Omassa E30 316i -89 talvipommissa hävisi viime talvena kipinä kokonaan ja syynä oli viallinen puolan ja virranjakajankannen välinen johto

                Comment

                • bimmeri89
                  Newbiemmer
                  • Dec 2008
                  • 13
                  • Iisalmi

                  #9
                  joo vikahan selvis jakoremmistä oli lähtenä parit hampaat juoksee joten eehän se sillon pelaa onneks ei ollu ottanu venat mäntiin selvis sentään siitä.

                  Comment

                  • bimmeri89
                    Newbiemmer
                    • Dec 2008
                    • 13
                    • Iisalmi

                    #10
                    joo o hommaahan tuli hiukan takapakkia. auto läks käyntiin mutta käy rykien ja pupattaa. puristukset mitattiin 3 pytystä tuli noin 3 lukemaks ja yhdestä yli 10. kysymys kuuluukin onko jako hiukan pielessä vai onko suoraan venat männy. pieni ihmetys tässä on kyllä ilmassa eihän tuommonen kone voi yhdellä pytyllä käydä jos esim olis 6 venttiiliä menny ja kumminkin se kone kuullosti että vähintään 3 kävi. pitää koittaa säätää sitä ajotusta jos se kumminkin on hiukan vielä väärässä.

                    Comment

                    • -Jarno-
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 1140
                      • Salo

                      #11
                      Originally posted by bimmeri89 View Post
                      joo o hommaahan tuli hiukan takapakkia. auto läks käyntiin mutta käy rykien ja pupattaa. puristukset mitattiin 3 pytystä tuli noin 3 lukemaks ja yhdestä yli 10. kysymys kuuluukin onko jako hiukan pielessä vai onko suoraan venat männy. pieni ihmetys tässä on kyllä ilmassa eihän tuommonen kone voi yhdellä pytyllä käydä jos esim olis 6 venttiiliä menny ja kumminkin se kone kuullosti että vähintään 3 kävi. pitää koittaa säätää sitä ajotusta jos se kumminkin on hiukan vielä väärässä.

                      Jakoremmistä puuttu paloja ja löitte sen sitten käymään? Ei näin

                      Comment

                      • Phaedrus
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2004
                        • 1888
                        • Helsinki

                        #12
                        Normaali puristuspaine on 10-11 baria. Kansi pitää tutkia kunnolla ettei mene seuraavaksi myös alakerta rikki. Paljonko oli jakohihnalla kilometrejä alla ennenkuin meni paloiksi?

                        Comment

                        • bimmeri89
                          Newbiemmer
                          • Dec 2008
                          • 13
                          • Iisalmi

                          #13
                          no ei helevetti uus remmi siinä oli kun käymään pistettiin eekai se nyt saatana paskalla hihnalla edes käy ja kilometreistä ei ollu tietoa valitettavasti:(

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎