Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 316i moottorivika

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JASG-
    Bimmer Rookie
    • Nov 2008
    • 51
    • Muhos

    E30 316i moottorivika

    Terve.

    Kävi niinki ikävästi, että auto alko temppuilla moottoritiellä aamuruuhkassa. Moottorista hävis tehot aivan kokonaan, mittareista sammu valot ja nopeusmittari näytti mitä sattui. Välillä sai nytkytettyä pirssiä etiäpäin pumppaamalla kaasua, mutta lopulta jouduin pysäyttämään pientareelle, kun mikään ei enää auttanut.

    Edellisenä iltana ilmeni samoja ongelmia, tosin pakoputki sylki sillon vielä kipinöitäkin. Onneksi sillon ehti rampista nousta ylös ja auto toimi täysin normaalisti taas 60km/h nopeudessa. Auto siis alko temppuilla, kun oli ajanut 100km/h vakionopeudella, alhaisemmissa nopeuksissa ei mitään ongelmia.

    Auto on nyt hinattu motarin varresta talliin, sillä moottori ei enään käynnistynyt. Valot ja muut kyllä toimivat normaalisti. Nyt onkin sitten aika pähkäillä että missä vika? Epäilen itse vian olevan virranjakassa.
    Kokemuksia ja neuvoja otetaan vastaan kiitos!

    JASG-
    sigpic

    ajossa: BMW E39 530D '02
    ajossa: BMW E30 316i '90 BMW schwarz
    EX: BMW E34 525TDS '95 Calypsorot metallic
    EX: BMW E30 318 '86
    EX: BMW E30 316i '89 Luxorbeige-metallic
  • tramont
    Bimmer Rookie
    • Nov 2008
    • 43
    • tampere

    #2
    itsellä ilmeni laina-autossa samoja ongelmia. auto ikään kuin puutui ja lopulta sammui. itse katsoisin virranjakajasta pyöriän kunnon ja jos sillä ei lähde toimimaan niin hakea vielä se virranjakajan kansi.

    Comment

    • MarQu
      Moderator
      • Mar 2006
      • 5521
      • Vaasa

      #3
      Katoppa bensapumppu ja haitarikumin kunto. Sitten siitä eteenpäin vaan puolaa, tulppia ja tulpanjohtoja.
      sigpic

      Comment

      • JASG-
        Bimmer Rookie
        • Nov 2008
        • 51
        • Muhos

        #4
        Originally posted by MarQ83 View Post
        Katoppa bensapumppu ja haitarikumin kunto. Sitten siitä eteenpäin vaan puolaa, tulppia ja tulpanjohtoja.
        Asiapahan selvä. Hyvä että jotkut jaksavat jeesiä.. lisää tietenkin ehdotuksia otetaan vastaan..
        sigpic

        ajossa: BMW E39 530D '02
        ajossa: BMW E30 316i '90 BMW schwarz
        EX: BMW E34 525TDS '95 Calypsorot metallic
        EX: BMW E30 318 '86
        EX: BMW E30 316i '89 Luxorbeige-metallic

        Comment

        • Phaedrus
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 1888
          • Helsinki

          #5
          Joskus kävi itsellä niin että laturin hiipumisen myötä akku hiipui ja lopuksi tietysti autokin hyytyi. Oireet (sähköjen katoaminen) sopisivat hyvin eli kannattaa tarkistaa että akku ja laturi ovat iskussa. Kokeile ensiksi lähteekö täydellä akulla käyntiin, ja sen jälkeen mittaa latausjännite.

          Comment

          • Spyrox
            Newbiemmer
            • Oct 2008
            • 15
            • Tampere

            #6
            Tarkastappa kampiakselintunnistimen kiinnitys.
            Itse taistelin samantyyppisten ongelmien kanssa. Ja syyksi paljastui tunnistimen kiinnitys.

            316i tunnistin sijaitsee koneen edestä katsottuna alakerran puolella klo 8 kohdalta.

            Comment

            • JASG-
              Bimmer Rookie
              • Nov 2008
              • 51
              • Muhos

              #7
              Originally posted by Phaedrus View Post
              Joskus kävi itsellä niin että laturin hiipumisen myötä akku hiipui ja lopuksi tietysti autokin hyytyi. Oireet (sähköjen katoaminen) sopisivat hyvin eli kannattaa tarkistaa että akku ja laturi ovat iskussa. Kokeile ensiksi lähteekö täydellä akulla käyntiin, ja sen jälkeen mittaa latausjännite.
              Originally posted by Spyrox View Post
              Tarkastappa kampiakselintunnistimen kiinnitys.
              Itse taistelin samantyyppisten ongelmien kanssa. Ja syyksi paljastui tunnistimen kiinnitys.

              316i tunnistin sijaitsee koneen edestä katsottuna alakerran puolella klo 8 kohdalta.

              Kiitos näistä. Akku on ainakin täysi että ei siinä mitään vikaa pitäisi olla.
              Niin ja vielä se pitää mainita että kun kiihdyttää täysiä niin ainakin etuvalot himmenee ja kun löysää kaasun niin palaa ennalleen. Sanotteko viisaampana että onko vika laturissa vai jakajassa..?? vai missä se oli?
              Last edited by JASG-; 09-12-2008, 23:02.
              sigpic

              ajossa: BMW E39 530D '02
              ajossa: BMW E30 316i '90 BMW schwarz
              EX: BMW E34 525TDS '95 Calypsorot metallic
              EX: BMW E30 318 '86
              EX: BMW E30 316i '89 Luxorbeige-metallic

              Comment

              • peto2
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2007
                • 8267
                • Järvikylä (Nakkila)

                #8
                jos kierrokset vaikuttaa valojen kirkkauteen niin laturi/hiilet/säädinhän siellä sökönä on..
                F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                ex:
                E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                Nakkaa privaa jos tarvetta.

                Comment

                • MarQu
                  Moderator
                  • Mar 2006
                  • 5521
                  • Vaasa

                  #9
                  Originally posted by peto2 View Post
                  jos kierrokset vaikuttaa valojen kirkkauteen niin laturi/hiilet/säädinhän siellä sökönä on..
                  Jep motonetistä vaan uus laturi ja taas mennään. Oliko akku lataukses kun rupes temppuilemaan vai jouduitko lataamaan sen ennen kuin lähti käyntiin?
                  sigpic

                  Comment

                  • JASG-
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2008
                    • 51
                    • Muhos

                    #10
                    Originally posted by MarQ83 View Post
                    Jep motonetistä vaan uus laturi ja taas mennään. Oliko akku lataukses kun rupes temppuilemaan vai jouduitko lataamaan sen ennen kuin lähti käyntiin?
                    Asiapa selvä, tulipahan nyt kivasti merkittyä ostoslistaan taas uutta.
                    Akku ei ole ollut latauksessa, mutta kumminkin akun silmä näyttää olevan ihan vihreänä, että siinä pitäisi olla virtaa ja suht uusi akku, mutta pitänee vielä tarkistaa..
                    Samaan syssyyn voisi kyllä vielä vaihtaa tuon jakajan kannen, tulpanjohdot, tulpat ja bensapumppu. Niin eiköhän tuo vika ala korjaantumaan.
                    sigpic

                    ajossa: BMW E39 530D '02
                    ajossa: BMW E30 316i '90 BMW schwarz
                    EX: BMW E34 525TDS '95 Calypsorot metallic
                    EX: BMW E30 318 '86
                    EX: BMW E30 316i '89 Luxorbeige-metallic

                    Comment

                    • Phaedrus
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2004
                      • 1888
                      • Helsinki

                      #11
                      Akun todellista toimivuutta ei voi luotettavasti tarkistaa mittamalla jännitettä tai katsomalla "tunnistinsilmästä". Akun kunnon voi selvittää seuraamalla miten akku ottaa (erilliseltä akkulaturilta) virtaa vastaan. Jos auton laturi on rikki myös akku tyhjenee ennen pitkää. Toisaalta kun akku lepää vuorokauden niin sen avulla saattaa saada auton käyntiin, mutta se ei tarkoita että akku olisi täynnä. Jos vika johtuu rikkinäisestä laturista niin latausjännite on liian alhainen (selviää yleismittarilla). Jos latausjännite on ok voi itse akku olla rikki. Tietysti vika voi johtua jostain muustakin syystä, mutta nämä perusjutut ainakin kannattaa poissulkea ensimmäiseksi. Ehjiä osia ei kannata vaihdella, esim. toimivien originaali sytytysjohtimien vaihtaminen tarvikejohtoihin ei ole järkevää.

                      Comment

                      • JASG-
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2008
                        • 51
                        • Muhos

                        #12
                        Originally posted by Phaedrus View Post
                        Akun todellista toimivuutta ei voi luotettavasti tarkistaa mittamalla jännitettä tai katsomalla "tunnistinsilmästä". Akun kunnon voi selvittää seuraamalla miten akku ottaa (erilliseltä akkulaturilta) virtaa vastaan. Jos auton laturi on rikki myös akku tyhjenee ennen pitkää. Toisaalta kun akku lepää vuorokauden niin sen avulla saattaa saada auton käyntiin, mutta se ei tarkoita että akku olisi täynnä. Jos vika johtuu rikkinäisestä laturista niin latausjännite on liian alhainen (selviää yleismittarilla). Jos latausjännite on ok voi itse akku olla rikki. Tietysti vika voi johtua jostain muustakin syystä, mutta nämä perusjutut ainakin kannattaa poissulkea ensimmäiseksi. Ehjiä osia ei kannata vaihdella, esim. toimivien originaali sytytysjohtimien vaihtaminen tarvikejohtoihin ei ole järkevää.
                        Jep puheessasi on järkeä ja tuo on kyllä ollut aikomuksenakin tarkistaa.
                        sigpic

                        ajossa: BMW E39 530D '02
                        ajossa: BMW E30 316i '90 BMW schwarz
                        EX: BMW E34 525TDS '95 Calypsorot metallic
                        EX: BMW E30 318 '86
                        EX: BMW E30 316i '89 Luxorbeige-metallic

                        Comment

                        • herja
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 1649

                          #13
                          Akku tai laturi se on, noi virranjakajat ym. eivät aiheuta mitään mittarivaloshowta ja vastaavia.
                          Retard Member

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎