Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 ei puhalla kuumaa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Beemer man
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 560
    • Imatra

    e30 ei puhalla kuumaa.

    Elikkäs autona bmw e30 316 m10b18 kaasari koneella ja vm-88. Autoon vaihdettu ylävesiletku ja termostaatti. Ongelmana se että sisälle ei puhalla kunnolla lämmintä vaikka lämmöt ovat pikkaisen alle puolen välin. Kovemmilla kierroksilla tulee pikkaisen lämpimämpää mutta kuumaa ei tule tekemälläkään Autossa on kiertovesipumppu joka toimii.. Ainakin rele napsahtaa konehuoneessa ja pumppu surisee.

    Ja koitin searchilla etsiä mutta ei selkeää vastausta löytynyt tai sit tyhmä ei ymmärrä
    Harley-davidson sportster -09
    Yamaha R1 -02
    e61 520d lci
    micra

    Exät
    e24 635csi
    e30 6xcoupe 3xcabrio 2xtouring 3xsedan
    e34 520, 540, 535
    e36 325coupe, cabrio, 2xcompact
    e46 316, 323
    e39 523,520x2
  • Harde
    Newbiemmer
    • Dec 2003
    • 16
    • Keminmaa

    #2
    onhan nestettä tarpeeks. Ja järjestelmän ilmaus auttaa kans.

    Comment

    • Beemer man
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 560
      • Imatra

      #3
      Originally posted by Harde View Post
      onhan nestettä tarpeeks. Ja järjestelmän ilmaus auttaa kans.
      On nestettä tarpeeksi ja ilmattu jo kaksi kertaa eli ei siellä ilmaa ole. Lämppärin meno ja paluu letkut ovat kuumat. Oisko sittenki toi kenno jotenki tukossa :think
      Harley-davidson sportster -09
      Yamaha R1 -02
      e61 520d lci
      micra

      Exät
      e24 635csi
      e30 6xcoupe 3xcabrio 2xtouring 3xsedan
      e34 520, 540, 535
      e36 325coupe, cabrio, 2xcompact
      e46 316, 323
      e39 523,520x2

      Comment

      • juustomummo
        Bimmer Fanatic
        • May 2008
        • 548
        • suomi

        #4
        Jos alat tutkia kennoa nii kerro tarkka kertomus miten pääset kennoon käsiks!

        Comment

        • Janza182
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4988
          • 013

          #5
          Epämääräinen sepostus:
          Itsellä oli tuossa talvilinkussa ihan sama vika. Lämmintä tuli jos tuli niin kovilla kierroksilla. Jouduin avaamaan sen luukun minkä takana itte puhallin on ja siinä on se joku mötikkä kiinni mihin tulee vesiletkut. Ka se jotenkin otti asiasta ihteensä ja ampu vesiletkun irti. Uus letku kii ja uudet nesteet ja sen jälkeen lämmennyt todella hyvin! Eli liekkö se mötikkä siinä ollut jotenkin jumissa :think



          Ilmeisesti osa nro: 4

          Comment

          • juustomummo
            Bimmer Fanatic
            • May 2008
            • 548
            • suomi

            #6
            Voitko kertoa tarkemmin miten pääsit tuulettimeen käsiks? itsellä sama homma.

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16465
              • Asikkala

              #7
              Originally posted by juustomummo View Post
              Voitko kertoa tarkemmin miten pääsit tuulettimeen käsiks? itsellä sama homma.
              Eikö se ole kerrottu jo monta kertaa, älä tee tästä yhtä vaikeaa kuin se vetokoukkujuttu...

              Comment

              • juustomummo
                Bimmer Fanatic
                • May 2008
                • 548
                • suomi

                #8
                no en tee

                Comment

                • LasseE
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2008
                  • 416
                  • Kontiolahti/Joensuu

                  #9
                  Originally posted by Janza182 View Post
                  Epämääräinen sepostus:
                  Itsellä oli tuossa talvilinkussa ihan sama vika. Lämmintä tuli jos tuli niin kovilla kierroksilla. Jouduin avaamaan sen luukun minkä takana itte puhallin on ja siinä on se joku mötikkä kiinni mihin tulee vesiletkut. Ka se jotenkin otti asiasta ihteensä ja ampu vesiletkun irti. Uus letku kii ja uudet nesteet ja sen jälkeen lämmennyt todella hyvin! Eli liekkö se mötikkä siinä ollut jotenkin jumissa :think



                  Ilmeisesti osa nro: 4
                  Entisessä ja nykyisessä koslassa ollut sama vika,vesiventtiili jumittaa..Puhdistus auttaa kummasti
                  Ex. E46 330d -05
                  Ex. e61 530da -05
                  Ex. 316 e30, 320 e36, Volvo s60
                  Member of Team EastAudio
                  Itä-Suomen autohifistit: www.eastaudio.net

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #10
                    Originally posted by Beemer man View Post
                    Autossa on kiertovesipumppu joka toimii.. Ainakin rele napsahtaa konehuoneessa ja pumppu surisee.
                    Surinasta ei paljoa päätellä. Ainakin e34:ssa pumppu on magneetti vetoinen. Eli vaikka moottori pyörii niin siivet ei.

                    Comment

                    • MarQu
                      Moderator
                      • Mar 2006
                      • 5520
                      • Vaasa

                      #11
                      Ja vaikka edellisessä e30 316issä ei pumppu pyörinyt niin silti tuli kuumaa sisälle. Toki tämä sen jälkeen kun pesi pariin kertaan jäähdytysjärjestelmän ja vaihto termarin ja nesteet. ja ilmasi järjestelmää kunnolla ja ajan kanssa.
                      sigpic

                      Comment

                      • juustomummo
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2008
                        • 548
                        • suomi

                        #12
                        m10 ei tarvii ilmaa! se ainaki itella tullut todettua 316 jos kyseessä ja mitään merkitsee

                        Comment

                        • Beemer man
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2005
                          • 560
                          • Imatra

                          #13
                          Kiitos vastanneille Täytyy huomenna ottaa pumppu irti ja samalla katsoo se vesiventtiili
                          Harley-davidson sportster -09
                          Yamaha R1 -02
                          e61 520d lci
                          micra

                          Exät
                          e24 635csi
                          e30 6xcoupe 3xcabrio 2xtouring 3xsedan
                          e34 520, 540, 535
                          e36 325coupe, cabrio, 2xcompact
                          e46 316, 323
                          e39 523,520x2

                          Comment

                          • tepi_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2185
                            • TKu

                            #14
                            Omassa ex e30:issä oli sama vika ja siinä oli ne letkut väärinpäin tulipellissä..käännettiin ne ja kuumaa ilmaa hyttiin.

                            Comment

                            • MarQu
                              Moderator
                              • Mar 2006
                              • 5520
                              • Vaasa

                              #15
                              Originally posted by juustomummo View Post
                              m10 ei tarvii ilmaa! se ainaki itella tullut todettua 316 jos kyseessä ja mitään merkitsee
                              Ai katos perskules se oli m10 motti. Eipä tuosta oo kokemusta, vaan noista poijunpainoista. No toivottavasti selviää vika.
                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎