Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 Abs jarrujen asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    #16
    Originally posted by 325E View Post
    Jokainen E30:stä osiksi purkaneena ja kasanneena tietää tasan että, pääjohtosarjan vierellä menee "aina" lisävaruste johtosarjat erillisinä jotka ovat korkeintaan sieltä täältä teipillä kiinni pääjohtosaarjan kyljessä...Uskon että, 100% Rocla tämän näin tarkoitti ja myös tiesi.
    Jos joku muu ei tiedä selittäköön ns. tietäjät ei kaikille tarvii rautalangasta vääntää varsinkaan sinulle sinunkin se pitäisi tietää kun on sen verran postauksia.
    Ei se kaikissa mene ihan niin helposti, toisissa se on niin tiukasti johtosukan mutkassa, että helpompi kohta vaihtaa koko sarja, kuin irroittaa entisestä ja liittää uuteen.

    Mistähän tuommoinenkin ero tulee?

    EDIT: Saksan kieli on mukavan kuuloista, ja kuvia ymmärtää kielitaidotonkin:

    Last edited by Rocla; 27-12-2008, 22:42.
    Olli.

    Comment

    • agisma
      Bimmer Rookie
      • Nov 2007
      • 104
      • Oulu

      #17
      Nostellaan vanhaa topikkia. Jospa nyt sais näihin kysymyksiin asianmukaisia vastuaksia, kun kokonaisuus on tiedossa

      Nyt olis koko alusta 325 vastaava. vanha kone pois konehuoneesta. ja m50 hollilla menossa sinne zf laatikolla.

      Mitkä kaikki jarruputket tuohon joutuu uusimaan?

      Joutuuko taka-akselille meneviä vaihtaan? Vai riittääko pelkästään tuon keulapään putket?

      -Aki-
      *Bmw e30 316i Bavaria vm.-91*
      M50B25TU "Pommikone" -R.I.P.-
      - Bmw E92 335D -07

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        #18
        Originally posted by agisma View Post
        Nostellaan vanhaa topikkia. Jospa nyt sais näihin kysymyksiin asianmukaisia vastuaksia, kun kokonaisuus on tiedossa

        Nyt olis koko alusta 325 vastaava. vanha kone pois konehuoneesta. ja m50 hollilla menossa sinne zf laatikolla.

        Mitkä kaikki jarruputket tuohon joutuu uusimaan?

        Joutuuko taka-akselille meneviä vaihtaan? Vai riittääko pelkästään tuon keulapään putket?

        -Aki-
        Taka-akselille menee vain yksi putki edestä ja se katkeaa rintapellillssä olevaan rajoitin venttiiliin. Eli rintapellistä taaksepäin voi jättää vanhan putken ja siitä venttiilistä vetämään hydrauliyksikölle.
        Olli.

        Comment

        • Jigsaw
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2007
          • 420
          • Haapajärvi

          #19
          Realoem ja maalaisjärki auttaa yleensä erittäin paljon...
          E34 M5 -89 s38b36 Macaoblau Metallic

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #20
            Totanoinniin...

            En nyt halua ketään kannustaa tekemään harakirivirityksiä mutta:

            Jos ajatellaan tollasta vanhan ropposen ABS-systeemiä niin meneekö sen aivoihin muuta kuin plussa , miinus , signaali pyörien nopeusantureilta , tieto polkimen painamisen tilasta ja/tai pääsylinterin painetieto?

            Jos aattelee että anturit on oikeaa tyyppiä (Hall/induktiivinen) ja jarruputket on oikeissa lähdöissään hydrauliyksikössä niin eikö se periaatteessa osaisi tiputella/pitää jarrupaineita OK oli ABS kamat mistä autosta vaan? Ellei sitten olisi joku sellainen että esim takapyörillä on isompi vierintäkehä tai muuta ettei osaisi tulkita pyörimisnopeuden eroja. Kuhan nyt aattelin.

            Disclaimerina loppuun että käyttäkää ainoastaan automalliin tarkoitettuja uusia alkuperäisosia ja mielellään koulutettua mekaanikkoa ofkoos
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • Rocla
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2002
              • 7692
              • Kajaani

              #21
              Originally posted by petrolhead View Post
              Jos ajatellaan tollasta vanhan ropposen ABS-systeemiä niin meneekö sen aivoihin muuta kuin plussa , miinus , signaali pyörien nopeusantureilta , tieto polkimen painamisen tilasta ja/tai pääsylinterin painetieto?

              Tätä määkin oon funtasillu. Osiakin ois vaikka ja mitä varattuna, vaan en tiedä saako valituilla akseliratkaisuilla mitään ABS:ää koskaan toimimaan.
              Olli.

              Comment

              • petrolhead
                Moderator
                • Feb 2004
                • 13793
                • Hyvinkää

                #22
                Originally posted by Rocla View Post
                Tätä määkin oon funtasillu. Osiakin ois vaikka ja mitä varattuna, vaan en tiedä saako valituilla akseliratkaisuilla mitään ABS:ää koskaan toimimaan.
                No mut jos ajatellaan että sulla on ABS-navat ja niihin sopivat tunnistimet , ja boxi ymmärtää ko tunnistinta , niin en keksi mitään syytä miksi se ei toimisi. Edellä kuvailemillani muilla edellytyksillä..

                nimimerkillä "foliohatun alla pohtinut toista tapaa hyödyntää ABSeja"
                2015 VW Crafter
                1984 BMW 316
                2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                Comment

                • Rocla
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2002
                  • 7692
                  • Kajaani

                  #23
                  Originally posted by petrolhead View Post
                  No mut jos ajatellaan että sulla on ABS-navat ja niihin sopivat tunnistimet , ja boxi ymmärtää ko tunnistinta , niin en keksi mitään syytä miksi se ei toimisi. Edellä kuvailemillani muilla edellytyksillä..

                  nimimerkillä "foliohatun alla pohtinut toista tapaa hyödyntää ABSeja"
                  Niin ei siinä jää muuta nyt kuin, että jos kehissä on aivan eri määrä hampaita kuin aluperin ja tietysti edessä suhteessa eri määrä eri määrä kuin takana.

                  Ja kun saisi varmuuden että mitä ero antureiden toiminnassa on, toisella akselilla on vielä vuosimallin mukaan 2 tai 3 napainen anturikin.
                  Olli.

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #24
                    Originally posted by Rocla View Post
                    Niin ei siinä jää muuta nyt kuin, että jos kehissä on aivan eri määrä hampaita kuin aluperin ja tietysti edessä suhteessa eri määrä eri määrä kuin takana.

                    Ja kun saisi varmuuden että mitä ero antureiden toiminnassa on, toisella akselilla on vielä vuosimallin mukaan 2 tai 3 napainen anturikin.
                    Tossahan se menee metsään jos etu ja taka-akselilla on lovia/hampaita eri määrä.

                    Ja tietysti jos boxi ymmärtää kanttiaaltoa niin se ymmärtää kanttiaaltoa , ei sinikäyrää.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • agisma
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2007
                      • 104
                      • Oulu

                      #25
                      Nyt on tehty AIKUISTEN TYÖHAALAREISTA LAPSELLE POTKUPUKU.

                      Kaikki abs romut on paikallaan, mut pitäs saaha vielä toimimaan.(tekniikkakin vaihtu m50:piseen)

                      abs valo palaa kun virrat on päällä, kun starttaa valo sammuu, mutta absit ei toimi. Missähän vois vika piileä. anturit toimii ja releet naksuu.

                      onko abseille olemassa oma sulake jossain? käsittääkseni valon pitäisi sammua kun laittaa virrat päälle ja odottaa n.6 sek.

                      ONGELMA RATKAISTU: Oli vain vänkärin etuanturin hammaskehä likanen.
                      Sulake ilmeisesti löytyy myös tuosta jalkotilan releen sisältä.
                      Last edited by agisma; 13-05-2011, 09:30.
                      *Bmw e30 316i Bavaria vm.-91*
                      M50B25TU "Pommikone" -R.I.P.-
                      - Bmw E92 335D -07

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

                        #26
                        Originally posted by agisma View Post
                        käsittääkseni valon pitäisi sammua kun laittaa virrat päälle ja odottaa n.6 sek.
                        Ei pitäisi. ABS-valon kuuluu sammua, vasta senjälkeen, kun auton on laittanut käyntiin.
                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        • _racing_
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2007
                          • 296
                          • Inkoo

                          #27
                          Mihin ne kaksi liitintä kuuluu kytkeä mitkä tulevat sinne jalkatilan pistokkeeseen? Pistokkeessa kyllä paikat liittimille mutta niihin ei tule mitään johtoja :think

                          Comment

                          • Kojontti
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2014
                            • 204
                            • Puolanka

                            #28
                            Originally posted by petrolhead View Post
                            Totanoinniin...

                            En nyt halua ketään kannustaa tekemään harakirivirityksiä mutta:

                            Jos ajatellaan tollasta vanhan ropposen ABS-systeemiä niin meneekö sen aivoihin muuta kuin plussa , miinus , signaali pyörien nopeusantureilta , tieto polkimen painamisen tilasta ja/tai pääsylinterin painetieto?

                            Jos aattelee että anturit on oikeaa tyyppiä (Hall/induktiivinen) ja jarruputket on oikeissa lähdöissään hydrauliyksikössä niin eikö se periaatteessa osaisi tiputella/pitää jarrupaineita OK oli ABS kamat mistä autosta vaan? Ellei sitten olisi joku sellainen että esim takapyörillä on isompi vierintäkehä tai muuta ettei osaisi tulkita pyörimisnopeuden eroja. Kuhan nyt aattelin.

                            Disclaimerina loppuun että käyttäkää ainoastaan automalliin tarkoitettuja uusia alkuperäisosia ja mielellään koulutettua mekaanikkoa ofkoos
                            Wanha aihe mutta tuli ajankohtaiseksi kun pihaan tupsahti pikkukoneinen E30, me varmaan kokeillaan toimiiko eri auton ABS tähän konversioon. Tallissa kun on saman ikäluokan 940 volvon täys systeemi irrallaan... Plan B on sitten se että ostamme kaverin ratailuautosta systeemin ja laitamme hälle pedalboxin.
                            ex-E46 330 XD

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎