Announcement

Collapse
No announcement yet.

325-88 lämpömittari ei toimi...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marko84
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2008
    • 1489
    • Pori

    325-88 lämpömittari ei toimi...

    eli e30:n koriin on nyt vaihdettu m50b25 kone, m50 omalla lämpömittarin anturilla jossa on KAKSI napaa mittari näyttää jatkuvasti kylmää (ei nouse vaikka anturia sytkärillä lämmittäis) luin sit foomumilta et tarvis käyttää e30:n (m20b25) omaa lämpömittarin anturia joka on YKSI napainen, nyt mittari tärähtää aina toiseen laitaan eli kuumalle ku virrat kytkee...
    mikä mahtaa olla vialla ?
    E34 535 twincharged 709hv & 851Nm
  • marko84
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2008
    • 1489
    • Pori

    #2
    tietääkö kukaan vai tarvisko vaa hakea tarvikemittari....
    E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

    Comment

    • BeamR
      BTCF Member
      • Jul 2007
      • 13363
      • Espoon takametsät

      #3
      mä luulen että Jonskulla on tietoa kuinka ton saa skulaamaan.
      F46 Gran Tourer -20
      Boxster 2.5 -97

      Comment

      • >Jon1<
        BTCF Member
        • Oct 2007
        • 1054
        • Kuopio

        #4
        oisko lämpömittari rikki :think
        ex:F11 535xd M-Sport
        ex:e61 530D M-Sport
        ex:e38 740i mafia
        ex:e36 328
        ex:e36 320
        ex:e30 320->325

        Comment

        • lassi89
          Newbiemmer
          • Dec 2008
          • 14

          #5
          hei onko kenelläkään ideaa kun lämpömittari pomppii ja hyppii vähän laidasta laitaan eikä tahdo pysyä paikallaan ? Missä noissa e30 on se lämpötila anturi on ?

          Comment

          • marko84
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2008
            • 1489
            • Pori

            #6
            mittariston juotokset huonot, anturin paikka riippuu iha siit mikä kone siel on mut luultavasti koneen etupäässä siin mihi syyläriltä tulevat letkut menee...
            ite pistin tarvike mittari ku en saanu pelaa....
            E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

            Comment

            • jmp2002
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 5727
              • Rovaniemi

              #7
              pitää olla e30 anturi
              E30 325i Touring -89
              E30 325i touring -88 m50tbo
              G20 330e M-Sport -20

              Comment

              • marko84
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2008
                • 1489
                • Pori

                #8
                oli kyllä , mut ei auttanu, sillä just näytti kuumaa , m50 omalla ei näyttäny ku kylmää...
                E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                Comment

                • lassi89
                  Newbiemmer
                  • Dec 2008
                  • 14

                  #9
                  ja nyt mittari heittää samantien punaiselle en tiedä sitten auttaisko se anturin vaihto ?

                  Comment

                  • marko84
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2008
                    • 1489
                    • Pori

                    #10
                    kannattaa kokeilla, ei se maks ku joku 5 egee... vika voi kyl myös olla siin mittaristos...
                    E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

                    Comment

                    • lassi89
                      Newbiemmer
                      • Dec 2008
                      • 14

                      #11
                      vaikuttaako lämpöanturi mitenkään moottorin ohjaukseen ? ja kumman värinen se lämpöanturi liitin on ruskea vai violetti ?

                      Comment

                      • Jarppa85
                        Newbiemmer
                        • Jun 2011
                        • 23
                        • Turku

                        #12
                        Lämpömittari menee tappiin kun virrat kytkee päälle!

                        Mulla olis seuraavanlainen ongelma tuossa e30 325:tosessa.

                        Lämpömittari toimi ennen normaalisti, mutta siitä pääsi menemään viissarin akseli poikki, jonka takia vaihdoin siihen uuden mittarin.
                        Mittari on otettu e30 316i mittaristosta. Testasin tuota ennen kun purin tuon 1.6:sen mittariston, toimi normaalisti ja näytti normaalia lämpöä.
                        Laitoin lämpömittarin siis tuohon orkkikseen 325 mittaristoon, mutta kun virrat laittaa päälle, hyppää viisari samantien tappiin ja pysyy siellä.
                        Irrotin tuon kolmeen kertaan ja varmistin että maadoitus on kunnossa jne..., mutta mitään ongelmaa en löytänyt.

                        Orkkis mittari on motronic ja uusi vdo. Onko tuolla jotain väliä?
                        Pitäisikö tuollaisen 4-koneen lämpömittarin toimia normaalisti 6-koneen mittaristossa, vai tarviiko tuohon vaihtaa esim. anturia?

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎