Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 peräpellin vaihtaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mauritius
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 327
    • KRS

    E30 peräpellin vaihtaminen

    Pitäisi vaihtaa e30 facelift koriin uusi peräpelti kun vanha on aika ruosteinen ja lommoinen ja olisi kiva saada komentteja/vihjeitä miten porukka on näitä vaihdellut.

    Mutta ei kai se nyt niin hankala homma kuitenkaan voi olla: ensi uusi peräpelti vanhan päälle ja tussilla piirtää mistä vanha leikataan. Sitten vain uusi paikalle ja hitsata kiinni.

    Pitäiskö se kohta joka jää näkyviin(puskurin/takavalojen välissä) tinata kuten tehtaalla on tehty vai onko paras vain hitsata siitä kans kiinni ja jättää sileäksi ilman sitä liitos "koloa"?

    Ja mitenkä peräpelti on kiinni kontin pohjapellissä? Onko peräpelti kenties pistehitsattu kontin pohjapeltiin?
  • M325i
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 1529
    • Etelä-pohjanmaa

    #2
    Originally posted by Mauritius View Post
    Pitäisi vaihtaa e30 facelift koriin uusi peräpelti kun vanha on aika ruosteinen ja lommoinen ja olisi kiva saada komentteja/vihjeitä miten porukka on näitä vaihdellut.

    Mutta ei kai se nyt niin hankala homma kuitenkaan voi olla: ensi uusi peräpelti vanhan päälle ja tussilla piirtää mistä vanha leikataan. Sitten vain uusi paikalle ja hitsata kiinni.

    Pitäiskö se kohta joka jää näkyviin(puskurin/takavalojen välissä) tinata kuten tehtaalla on tehty vai onko paras vain hitsata siitä kans kiinni ja jättää sileäksi ilman sitä liitos "koloa"?

    Ja mitenkä peräpelti on kiinni kontin pohjapellissä? Onko peräpelti kenties pistehitsattu kontin pohjapeltiin?

    Ei ihan nopea homma jos viimeisen päälle tekee. Pelti pistehitsattu tavaratilan lattiaan puskurin alapuolelle koko matkalta,reuna liitokset kylkipeltehin hitsattu/juotettu messingillä tehtaalla (ei tinalla).
    Yläkulmat lisäksi pistehitsattu ja juotettu messingillä.
    Jos aloitat vaihtamaan niin messinkit sulattaa ensin pois ja sen jälkeen porata hitsaukset auki. Lisäksi ennen mitään irroituksia hitsattu tuki kylkipeltien välille,koska kun pellin irroitat kylkipellit pullahtaa molemmat levälleen jonkin verran. Itse en hitsaisi päittäisiä uria umpeen koska tulee äkkiä tökerön/pommin näköinen...vaikka juottaa/koritinaa uran ja heppaa sisäpuolelta parilla hepillä kiinni ja tinaan muotoilee uran. Pistehitsattuihin peltien väliin pistehitsauksen kestävä maalia.
    Ohessa vähän kuvaa miten kiinni sisäpuolelta. Tussilla et tee tässä hommassa mitään jos alkuperäisistä liitoksista pellin vaihdat niinkun kannattakin...
    Last edited by M325i; 19-01-2009, 23:32.
    E30 ja E46 ///M

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎