Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 316 -91 Touringiin E36 318is-tekniikka?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16501
    • Asikkala

    #31
    Originally posted by petea76 View Post
    Moi!

    Aika vähäisesti noita is-tekniikoita tuntuu olevan tarjolla. M50B25 tai M52B28 ovat koko ajan enemmän ja enemmän houkuttelevia vaihtoehtoja, tosin paljon työläämpiä.. Vähän aikaa on vielä funtsia vaihtoehtoja, mutta keväällä pitää jo mennä uudella koneella! Mitä sanotte tarttisto alustaa muuttaa leimalle kutoskonetta varten, Touringissa kun on vakiona toi iso alusta ja levyt joka nurkassa (onko siis vastaava kuin E30 325:ssä?). Hakua oon koittanut ja realoem:ää, mutta varmuutta en oo saanut.

    tänkstänkstänks!

    pete
    Alusta vastaa 325 ainakin sedanissa, miksei touringissa. Myös touringissa takavakaaja ?

    E: Onko 316i touringissa edessä jäähd. jarrulevyt ? 325i on.

    Comment

    • Lötkö
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2006
      • 644
      • Keskisuomi

      #32
      Originally posted by petea76 View Post
      Moi!

      Aika vähäisesti noita is-tekniikoita tuntuu olevan tarjolla. M50B25 tai M52B28 ovat koko ajan enemmän ja enemmän houkuttelevia vaihtoehtoja, tosin paljon työläämpiä.. Vähän aikaa on vielä funtsia vaihtoehtoja, mutta keväällä pitää jo mennä uudella koneella! Mitä sanotte tarttisto alustaa muuttaa leimalle kutoskonetta varten, Touringissa kun on vakiona toi iso alusta ja levyt joka nurkassa (onko siis vastaava kuin E30 325:ssä?). Hakua oon koittanut ja realoem:ää, mutta varmuutta en oo saanut.

      tänkstänkstänks!

      pete
      Mutta kun noista jomman kumman heität niin sitten on abs rumba edessä.

      Comment

      • petea76
        Bimmer Rookie
        • Dec 2008
        • 59
        • Pirkanmaa

        #33
        Tota ABS-rumbaa rupesinkin miettimään heti postauksen jälkeen ja ohjaustehostinkin vois olla kiva..äh ei taida jaksaa. Hetkellisen innostumisen jälkeen taidan palata vanhoihin suunnitelmiin eli jatkaa M44B19- tai M42B18-tekniikan haeskelua. Olis kuitenkin houkutteleva juttu kaikessa helppoudessaan. Jos jollain tiedossa tuollaista tai kuulee edes huhuja myytävästä is-/ti-tekniikasta, niin privaa saapi laitella.
        318iS Touring -91 oma ohjus
        Seat Altea 2.0 Tdi piristetty perheen kuljetin

        Comment

        • petea76
          Bimmer Rookie
          • Dec 2008
          • 59
          • Pirkanmaa

          #34
          Tere,

          Homma etenee ja olisi E30-peräinen 318is-tekniikka Saksan maalta tuloillaan. Kuulemma 117tkm ajettu ja yksiomisteinen.. saapas nähdä Hyvältä tietty kuulostaa! Onkos teillä tietoa millainen vauhtipyörä tuossa on, ilmeisesti ei kuitenkaan raskas kaksoismassaversio? Mietin vaan kannattaisko haeskella samaan syssyyn 320:n tai 325:n vauhtipyörää, oisko köykäisempi? Kanta-auto on siis -91 316i Touring ilman ABS-jarruja, tuskin tuottaa leimalla onkelmia?
          318iS Touring -91 oma ohjus
          Seat Altea 2.0 Tdi piristetty perheen kuljetin

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16501
            • Asikkala

            #35
            Originally posted by petea76 View Post
            Tere,

            Homma etenee ja olisi E30-peräinen 318is-tekniikka Saksan maalta tuloillaan. Kuulemma 117tkm ajettu ja yksiomisteinen.. saapas nähdä Hyvältä tietty kuulostaa! Onkos teillä tietoa millainen vauhtipyörä tuossa on, ilmeisesti ei kuitenkaan raskas kaksoismassaversio? Mietin vaan kannattaisko haeskella samaan syssyyn 320:n tai 325:n vauhtipyörää, oisko köykäisempi? Kanta-auto on siis -91 316i Touring ilman ABS-jarruja, tuskin tuottaa leimalla onkelmia?
            Mites ne touringin jarrut muuten ? Edessä jäähd. levy ja takana levy ?
            Vauhtipyörästä sen verran että osaako kukaan sanoa varmaksi näkemättä ja kuutoskoneisen vauhtiksen kanssa täytynee käyttää saman koneen kytkintä, m42 kytkin on 218 mm. vs. m50 228 mm. eli tuskin pieni asetelma menee isomman ohjaustappeihin ?

            Comment

            • petea76
              Bimmer Rookie
              • Dec 2008
              • 59
              • Pirkanmaa

              #36
              Eipä oo noista levyistä hajua.. Tyhmä kysymys: Mistä tiedän onko edessä jäähdytetyt levyt? Ei toi vauhtipyörähomma niin akuutti ole, voihan sinne koittaa tota 316:n orggistakin sommitella.

              Eiköhän tuosta soiva peli saada. Kevyempi vauhtipyörä, lastu ja nokat, paremmin hengittävä putkisto ja -imupuoli, niin pitäis olla toimiva paketti.

              ps. 316i:n virheetön tekniikka täydellä huoltokirjalla tulossa myyntiin, halvalla. Laitan tuonnempana myynti-ilmoa.
              318iS Touring -91 oma ohjus
              Seat Altea 2.0 Tdi piristetty perheen kuljetin

              Comment

              • os951
                Bimmer Fanatic
                • May 2007
                • 447
                • Kerava

                #37
                Siis kone on m42 mutta jenkkilässä koppaa ei tunneta is:sänä
                jenkeissä M42 koneinen 4D tunnetaan 318I nimellä ja vastaavasti 2 D on 318IS.
                4D vastaa ulkoisesti meidän M40 koneista 318I mallia ja 2D on vastaavasti samankaltainen ulkoisesti kuin meillä olevat 318IS mallit

                Comment

                • jr66
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2006
                  • 16501
                  • Asikkala

                  #38
                  Jäähd. levyissä on tuuletusreiät kehällä http://bmwfans.info/original/E30/tou...4/ill-34_0026/ siis vas. jäähdytetty. Tuossa m42 vauhtipyörien painot: http://bmwfans.info/original/E36/com...1/ill-11_1151/

                  Comment

                  • M325i
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2005
                    • 1529
                    • Etelä-pohjanmaa

                    #39
                    Originally posted by petea76 View Post
                    Tere,

                    Homma etenee ja olisi E30-peräinen 318is-tekniikka Saksan maalta tuloillaan. Kuulemma 117tkm ajettu ja yksiomisteinen.. saapas nähdä Hyvältä tietty kuulostaa! Onkos teillä tietoa millainen vauhtipyörä tuossa on, ilmeisesti ei kuitenkaan raskas kaksoismassaversio? Mietin vaan kannattaisko haeskella samaan syssyyn 320:n tai 325:n vauhtipyörää, oisko köykäisempi? Kanta-auto on siis -91 316i Touring ilman ABS-jarruja, tuskin tuottaa leimalla onkelmia?
                    Eikö noita suomen maalta muka löytynyt...
                    E30 ja E46 ///M

                    Comment

                    • petea76
                      Bimmer Rookie
                      • Dec 2008
                      • 59
                      • Pirkanmaa

                      #40
                      Kun ei vaan löytynyt. Joku kone oli purkureilla (nekin epätäydellisiä) mutta hintaa liki saman verran kun nettiauton halvimmilla 318is-autoilla. Ei tämän palstankaan kautta ole ehdokkaita löytynyt. Joku purkaamo U:kissa pyysi 1300e 345tkm ajatusta koneesta. Nou tänks.
                      318iS Touring -91 oma ohjus
                      Seat Altea 2.0 Tdi piristetty perheen kuljetin

                      Comment

                      • petea76
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2008
                        • 59
                        • Pirkanmaa

                        #41
                        Moro,

                        Nyt on iS keikkunut jonkin aikaa nokalla ja tuntuu sangen hyvältä, peltipakosarjan sointia on aina mukava kuunnella ja potkuakin ihan kivasti ainakin talvikeleille

                        Saksasta tullut tekniikka oli muuten hyvässä kunnossa (117tkm ajettu, saattaa jopa pitää paikkansa?), mutta rikkoontunut nokkaketjun kiristin oli tehnyt tuhojaan. Löysänä rallattanut ketju oli pilkkonut laahaimet pillun päreiksi.. Onneksi muuta tuhoa ei ollut tapahtunut, nokkapyörätkin oli iskussa. Vaihtoon meni kuitenkin mm. jakopään ketju, laahaimet, tiivisteet, kiristin yms. Aika hintavia osia, mutta minkäs teet. Nyt on vimpan päälle iskussa! IS:n Getrag jätettiin laittamatta kun olisi pitänyt kardaania lyhentää, mutta alkuperäinen loota tuntuu toimivan hyvin. (Ps. Getrag ja 316i-kone olisi kaupan).

                        Virityspuoli on vasta työn alla, pakarinakin toimii toistaiseksi 316i:n orggis. Rosterirööriä on kuitenkin tulossa tilalle ja takapöntöksi 325:n orggis, kun on tarkoitus edetä hillityssä alkuperäishengessä. Jos jollakulla ylimääräinen lojuu, niin privaa vaan tulemaan. Vapaavirtaussuodatinta olen kanssa pohtinut, jos jollakulla idiksiä, niin kertokaa. Vaihtoehtoina paneelimalli alkup. koteloon tai jopa itse operoitu intake-setti. Tämän lisäksi lastua ja ehkä nokatkin..?

                        Ulkokuoren fixausta on jo aloiteltu ja mattapinkistä kuoriutui myllyllä kovasti kiiltävä kirkkaanpunainen. Parit kukat kun vielä fixataan niin kelpaa mennä. Alusta olikin hyvässä kunnossa, joten sinne massaa korkeintaan. Kesää odottaa tallissa vielä 16-tuumaiset Alpinan vanteet ja 60/40-madallusjouset.

                        Kiitti kaikille vinkeistä! Kuviakin voisin showroomiin tyrkätä viimeistään kun on kesävalssit alla.
                        318iS Touring -91 oma ohjus
                        Seat Altea 2.0 Tdi piristetty perheen kuljetin

                        Comment

                        • -TM-
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2008
                          • 208
                          • Nurmes

                          #42
                          olis kyllä mukava kuvia nähdä, vaikka talvivanteillakin

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16501
                            • Asikkala

                            #43
                            Kuvia joo ja putsarin muutostyö taitaa olla kaikista turhimpia hommia... Onko 316i putken halk. mikä ?

                            Comment

                            • petea76
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2008
                              • 59
                              • Pirkanmaa

                              #44
                              Aikamoinen pillihän tuo vakioputki on mutta nurkista löytyy 2,5-tuumaista tilalle. Tiedä siten ahistaako tuo vakiputki kuitenkaan pahemmin. En kyllä lonkalta osaa sen paksuutta sanoa. Tosi on että se putsarihomma on jotain turhan ja puoliturhan väliltä, mutta mukavamman näköisen ainakin tekisi konehuoneesta. Tarkoituksena olisi myös suihkia venttiilikoppa ja imusatsi VHT:n wrinkle plussalla, niin sais mukava M-henkisen lookin. Olisin jo suihkinutkin, mutta tuntuu olevan tuote kiven alla Tampereella päin. Myös orggispuolat menee vaihtoon ja tilalle M54-malliset, jotka saa kivasti venakopan kannen alle piiloon. Et silleen.
                              318iS Touring -91 oma ohjus
                              Seat Altea 2.0 Tdi piristetty perheen kuljetin

                              Comment

                              • jr66
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2006
                                • 16501
                                • Asikkala

                                #45
                                Originally posted by petea76 View Post
                                Aikamoinen pillihän tuo vakioputki on mutta nurkista löytyy 2,5-tuumaista tilalle. Tiedä siten ahistaako tuo vakiputki kuitenkaan pahemmin. En kyllä lonkalta osaa sen paksuutta sanoa. Tosi on että se putsarihomma on jotain turhan ja puoliturhan väliltä, mutta mukavamman näköisen ainakin tekisi konehuoneesta. Tarkoituksena olisi myös suihkia venttiilikoppa ja imusatsi VHT:n wrinkle plussalla, niin sais mukava M-henkisen lookin. Olisin jo suihkinutkin, mutta tuntuu olevan tuote kiven alla Tampereella päin. Myös orggispuolat menee vaihtoon ja tilalle M54-malliset, jotka saa kivasti venakopan kannen alle piiloon. Et silleen.
                                Is vakioputki on 2" Sopiiko m54-puolat paikalleen ?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎