Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 perän takakansi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • _ARSKA_
    Bimmer Rookie
    • Jan 2009
    • 157
    • valkeakeoski

    E30 perän takakansi

    Elikkäs kysymys kuuluu että sopiiko e36typ188 perän takakansi e30typ188:ään. Tarkoituksena olisi tehdä kyseinen perän tuenta.

    HUOM: kuvissa ei ole minun tekemä tuenta mutta lähinnä ajattelin tuota kaksi korvaista kantta, ite tosin tekisin nuo hitsaus hommat toisin.
    Attached Files
    Last edited by _ARSKA_; 19-01-2009, 14:00.
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16465
    • Asikkala

    #2
    Jos sopii niin älä laita noita kiinnityskorvia keskelle palkin pohjaa kuten kuvassa tai ota niille tukea myös pystyseinämästä. Tuo pohjaosa elää kuitenkin ajossa. Oma veikkaus että kansi käy.

    E: Nopeusanturin paikka ei muist. ole sama sivusuunnassa e30 ja 36.

    Comment

    • gubbe89
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2008
      • 315
      • Mouhijärvi

      #3
      Takakannen sopivuudesta en osaa sanoa mitään, mutta tuenta tarvitsisi tehdä vahvemmaksi. Tuo ei tule kestämään koeajolenkkiä pidempään. Lisähuomautuksena vielä nuo hitsisaumat - toivottavasti eivät ole lopulliset, eivät nimittäin tule kestämään alkuunsakaan.
      nyk. Mercedes-Benz S124 230TE -89
      nyk. Yamaha XJR 1200 -98
      nyk. E28 520i -87 a.k.a ikuisuusprojekti
      ex. E34 525 TDS Touring -93
      ex. Volvo 740 GLE B230F -90 x2
      ex. Yamaha YZF 1000R -02
      ex. Skoda Felicia 1.9D Lx -97
      ex. Volvo 245 D6 2.4 -89
      ex. E34 535i -88
      ex. Toyota Corolla 1.6 AE101 -94
      ex. Mazda 626 GE 1.8 -93

      Comment

      • _ARSKA_
        Bimmer Rookie
        • Jan 2009
        • 157
        • valkeakeoski

        #4
        eikö kukaan osaa sanoa olisi mukava tietää että saa tilailla osaa,ja rakentaa...:think

        Comment

        • Jonsku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 4647
          • Tuusula

          #5
          No eipä nuo nyt niin kummoisia maksa etteikö voisi jostain purkamolta käydä hakemassa ja kokeilla tjms?
          ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
          ex. Alpina D10 Touring #33/94
          ... and many more

          Comment

          • _ARSKA_
            Bimmer Rookie
            • Jan 2009
            • 157
            • valkeakeoski

            #6
            Originally posted by Jonsku View Post
            No eipä nuo nyt niin kummoisia maksa etteikö voisi jostain purkamolta käydä hakemassa ja kokeilla tjms?
            näyttää siltä että näin varmaan joutuu tekemään....

            Comment

            • *makke*
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2007
              • 884
              • Klaukkala

              #7
              ainakin typ168 e30 ja e36 takakannet täysin vaihtokelpoisia. Myös itse perän sisuskalut on aikapitkälle samaa.

              Comment

              • Mörökölli
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 1735
                • Turku

                #8
                Mulla on molemmat typ188 perät kotona. Pitäny testata tämä asia jo viime viikolla, mutta unohtunut koko homma. Testaan illalla kun pääsen töistä kotiin.
                www.nenifab.com

                Comment

                • Mörökölli
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 1735
                  • Turku

                  #9
                  Kansi sopii "heittämällä", mutta nopeussignaalin triggeripyörä on e30 perässä liian suuri halkaisijaltaan, eli ottaa siihen kiinni. hampaan pituudessa oli oli 4mm ero, pyörän kokonaishalkaisijaa kun ei oikein päässyt mittaamaan. Eli ainakin hammaspyörä pitäisi vaihtaa, tai kotikokki-keinona toimivan voisi saada ihan vaan lyhentämällä varovasti noita hampaita, mikäli hammasluku on sama, jota en tietenkään muistanut tarkastaa, mutta luulisinpa että on. anturin sivusuunnan keskeisyyttä en millilleen tarkastanut, mutta voin tarkastaa kun seuraavaksi menen talliin. Näytti kuitenkin olevan silmämääräisesti samassa kohdassa.

                  Eli, ainakin kilpa- ym-käyttöä ajatellen jolloin nopeusmittaria ei tarvita, homma onnistuu evoamalla hammaspyörää.
                  www.nenifab.com

                  Comment

                  • _ARSKA_
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2009
                    • 157
                    • valkeakeoski

                    #10
                    Originally posted by Mörökölli View Post
                    Kansi sopii "heittämällä", mutta nopeussignaalin triggeripyörä on e30 perässä liian suuri halkaisijaltaan, eli ottaa siihen kiinni. hampaan pituudessa oli oli 4mm ero, pyörän kokonaishalkaisijaa kun ei oikein päässyt mittaamaan. Eli ainakin hammaspyörä pitäisi vaihtaa, tai kotikokki-keinona toimivan voisi saada ihan vaan lyhentämällä varovasti noita hampaita, mikäli hammasluku on sama, jota en tietenkään muistanut tarkastaa, mutta luulisinpa että on. anturin sivusuunnan keskeisyyttä en millilleen tarkastanut, mutta voin tarkastaa kun seuraavaksi menen talliin. Näytti kuitenkin olevan silmämääräisesti samassa kohdassa.

                    Eli, ainakin kilpa- ym-käyttöä ajatellen jolloin nopeusmittaria ei tarvita, homma onnistuu evoamalla hammaspyörää.
                    Näin ollen pahimmassa tapuksessa nopeus mittari heitää mutta tuskin siitä suurta vaaraa on.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎