poistettu
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 Kori
Collapse
X
-
Konepelti on melko painava kapistus (varmaan siksi että on e36 vastaavan kokoinen), pellin ja kiiinnitys-, ja lukitusmekanismien korvaamisesta sokkavirityksellä ja kusilaitupellillä lähtisin liikkeelle. Etulokasuojat ei paina juuri mitään. Rintapellissä konehuoneen puolella oleva vaahtomuovimatto painaa aivan helvetisti varsinkin märkänä, samoin lattiaverhouksen alta löytyvä tavara (ja ainahan se on märkää). Omastani olen lisäksi poistamassa sen massalevyn (bitumia tjsp?) joka on kuin liimattuna lattiapeltiin ja kardaanitunneliin sekä takaloksujen sisäpuolille.
Tavaraa jotka omaani jätän ovat lattiaverhous (pelkkä pintakangas), ovipahvit takapenkin kylkipahvit, takapenkit, katto-, jsa pilariverhoukset. Nuo eivät kovin painavia ole.
Tietysti liian iso moottorikin on turhaa painoa, riippuu käyttötarkoituksesta.
Eroa kattoluukullisen ja luukuttoman välillä on 20-40kg riippuen ketä/mitä uskoo.
Erittelepä vähän millaiseen käyttöön olet strippaamassa autoa. Meinaan jos ajat kilpaa niin varmaan aika nätti kasa syntyy kun lämmittelet ja kaavit koriliimat ja kitit saumoista ja nurkista pois, samoin massat pohjasta....Last edited by petrolhead; 29-01-2009, 21:17.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
-
-
Itselläni on lähtenyt 325 IX:stä kaikki tarpeeton pois ja muutama huomio tullut siinä sivussa:
- sisältä lattioista ja takapenkin alta sekä keskikonsolin alta poistettin bitumimattoa 2 x 10 l ämpärillistä.
- alkuperäiset etupenkit painaa paljon (=> tilalle tulleet lasikuitu kuppipenkit painaa alle puolet kiinnikkeineen)
- alkuperäinen vettynyt lattiamatto vaahtomuoveineen painoi niin paljon että roska lavalle heittämiseen tarvittiin apuri
- kattoluukussa mekanismeineen oli paljon rautaa (=> poistettiin ja hitsattiin/kitattiin kiinni, myös katon alla ollut koko katon mittainen kaukalo sahattiin pois)
- kattoverhoilu + "kattokonsoli" oli yllättävän painava
- alkuperäinen pakoputkisto painaa ihan tolkuttomasti (=> tilalle tuli putki yhdellä dynomaxin vaimentajalla)
Ja sitten tietysti vielä nuo edellisessä viestissä jo mainitut peltiosat + tietysti kaikki ylimääräinen eli ABS, ilmastointi, ohjaustehostin, sähklasit + lukot ja muut tilpehöörit painaa yllättävän paljon.
Comment
-
-
Jos alle 1000 kg pääset ajokuntoisena kuskeineen niin hyvä on.
Tai no, 1 paikkaisena ilman sisustusta ja penkkinä 1kpl kuitukuppi.. hmm. Miten mukava sillä on sitten radan ulkopuolella liikkua :thinkLast edited by petrolhead; 30-01-2009, 15:50.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
No kyllähän tuo moottorin + vaihdelaatikon puuttuminen auttaa kevennyksessä aikasta paljon, R1:n koneen paino vaihteistoineen kuitenkin hieman muuta kuin 2,5 l kutonen + vaihteisto. Locostin lukuihin ei kyllä pääse, mutta jos KAIKEN ylimääräisen poistaa niin hatusta vedettynä 800 kg vois olla lähellä totuutta.
Puskuri ohjelmassa tuli juuri juttu jossa testasivat Norjassa E30:stä mopon koneella.
Edit: 180 hp R1:n koneen kanssa minimipaino kadulle 927 kg, jos siis meinaat pitää katulaillisena...Last edited by metake; 30-01-2009, 21:21.
Comment
-
-
Originally posted by metake View PostNo kyllähän tuo moottorin + vaihdelaatikon puuttuminen auttaa kevennyksessä aikasta paljon, R1:n koneen paino vaihteistoineen kuitenkin hieman muuta kuin 2,5 l kutonen + vaihteisto. Locostin lukuihin ei kyllä pääse, mutta jos KAIKEN ylimääräisen poistaa niin hatusta vedettynä 800 kg vois olla lähellä totuutta.
Puskuri ohjelmassa tuli juuri juttu jossa testasivat Norjassa E30:stä mopon koneella.
Edit: 180 hp R1:n koneen kanssa minimipaino kadulle 927 kg, jos siis meinaat pitää katulaillisena...2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostEikös tehopainosuhteessa käytetä valmistajan ilmoittamia massoja?
i) moottoria ei saa vaihtaa, mikäli auton omamassan suhde moottorin nettotehoon on muutoksen jälkeen pienempi kuin 7 kg/kW; auton omamassan katsotaan tällöin vastaavan ensisijaisesti tyyppihyväksynnässä määriteltyä, toissijaisesti valmistajan ilmoittamaa tai, mikäli tällaisia tietoja ei ole käytettävissä, punnittua omamassaa, korjattuna moottorin vaihtoon olennaisesti liittyvien rakennemuutosten aiheuttamalla massan muutoksella.
Edit: Tekee kyllä tiukkaa saada se paino pysymään yli 927 kg:n 325:ssa kun koneen ja laatikon poistaa ja tilalle laittaa höyhenenkevyen mopon koneen, vaikka käyttäis noita ekan postauksen valmistajan ilmoittamia arvoja, 320 menee jo taatusti alle.Last edited by metake; 30-01-2009, 22:02.
Comment
-
-
No, jos massana käytetäänkin punnittua eikä valmistajan ilmoittamaa niin ei sekään liene ongelma. Äänenvaimennus, isot renkaat ym shittiä päälle niin jo painaa.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostNo, jos massana käytetäänkin punnittua eikä valmistajan ilmoittamaa niin ei sekään liene ongelma. Äänenvaimennus, isot renkaat ym shittiä päälle niin jo painaa.
Comment
-
-
Originally posted by Jontte1212 View Postpaino/teho suhde ei ongelma, kuristusta kehiin vain, mutta toi paino muodostuu ongelmaksi kytkimen ja vaihteiston kestävyyden suhteen, kulkupuolta unohtamatta.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
-
Originally posted by petrolhead View PostMoottorin teho katsastuksessa on se millä se on valmistuslinjalta tullut, ellei ole ilmeistä että teho on suurempi. Muutenhan joka pojalla täällä olisi S-sarjan moottori , katsastuksessa 4000 rpm rajoittimella ja Punton kaasuläpällä...E30 325i Touring -89
E30 325i touring -88 m50tbo
G20 330e M-Sport -20
Comment
-
Comment