Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 M20B20 käynnistysropleemia taas....-> SHE´S ALIVE!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GameOver
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2005
    • 3027
    • Sjundeå

    E30 M20B20 käynnistysropleemia taas....-> SHE´S ALIVE!!!

    Oukei. Siirtelin aihetta yhteen läjään tuolta muusta keskustelusta.


    Originally posted by GameOver
    Hohhoh. Kansi tuli eilen läjään ja kone kasattua....muttamutta. Ei lähde. Joutu ihan kolme olutta juomaan.

    Kaiketi oon tyriny esim kampuran asentotunnistimen kasatessani tms.

    Ihan näin yleisenä kyssärinä. Kaasuläppäkotelossa sen venttiilikoppaan vievän huohotinputken lähdön luona on keskenään samaan suuntaan (osoittaa poispäin imusarjasta) kaksi piehehköä letkulähtöä. Olin käsittävinäni, että siitä kulkisi jäähdytinneste "ympäri" (toisesta sisään ja toisesta ulos). Toinen letku menisi termarikotelolle ja toinen lohkoon suhteellisen taakse. Varmistin vielä, olenko käsittänyt oikein. Ainakin letkujen pituudet ja muodot täsmäisivät.

    Kyseessä siis -90 E30 M20B20
    Jatkoa. Tuo jäähdytinnestehommelikin selvisi. Tarkoituksena lämmittää huohotinta.

    Bensaa tulee pumpulta vaikka kuinka, ja kipinä on väkevä. Ei lähde tulille. Tikkustetoskoopilla kuunneltuna yksikään suutin ei pidä napsuntaa. Mikä voisi aiheuttaa kaikkien suutinten yhtäaikaisen kuolemisen?
    Last edited by GameOver; 05-02-2009, 21:50.
    -22 Lexus ES300h
    -23 Nissan Leaf

    ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…
  • bimmerrlz
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2007
    • 363
    • Oulu

    #2
    Ecun kiukuttelusta voisi ainakin johtua tuommoinen..:think
    Tämä siis ihan mutua mutta kun se kerta hoitaa ruiskujen ajoituksenkin niin tuli ensteks mieleen.. Itse kokeilisin toisella moottorinohjauspurkilla, jos mahdollista saada vaikka lainaan..

    Comment

    • Panu.K
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2004
      • 824
      • Salo

      #3
      Varmistappas että imusarjan alla oleva pyöreä liitin on varmasti kunnolla kiinni. Kannattaa avata se ja tarkistaa että johtot on oikeasti liittimessä. Sen piuhan kautta tulee muistaakseni suuttimien ohjaus ja lämpötila tieto.
      Kulkuvälineet:
      Etsintä käynnissä
      ex BMW:t
      e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
      ex muun merkkiset:
      Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

      Comment

      • JTJ
        Bimmer Rookie
        • Jan 2007
        • 83
        • Kitee

        #4
        Onko imusarjan alla oleva pyöreä liitin kunnolla paikallaan?

        Comment

        • GameOver
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2005
          • 3027
          • Sjundeå

          #5
          Se pyöreä johtoliitin on kyllä paikallaan. Pitääpä nyppiä sitä sen verran, että näkisi josko piuhat on irti.

          Itekkin tuota ecua mietiskelin tuossa....sellainen kun sattu autoa ostaessani -kuinka ollakaan- tulemaan "muuten vaan" kaupan päälle.

          Suuttimien huollattaminenkaan ei välttämättä olisi huono asia, varsinkaan kun tuota on pikkasen saanut sahata käymään jo ennen kansiremppaa (viittais vuotamiseen). Eikä se nyt välttämättä tässä konkurssissa enää tuntuis.


          ...perhana, kun on ollut vähän semmosta vikaa ittellä, että tuommosten isojen remppojen jälkeen rupeaa vituttamaan koko auton olemassaolo... Saattaa olla, että kuntoon tultuaan myyntiin ilmestyy alpinweiss II cabrio mustilla sporttinahoilla.... Samoin kävi E36 M3 taxin kanssa epäonnistuneen perän korjauttamisen jälkeen ostettuani uuden perseen...
          -22 Lexus ES300h
          -23 Nissan Leaf

          ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

          Comment

          • insp
            BTCF Member
            • Sep 2002
            • 827
            • Iittala

            #6
            Kipinäähän ei tule, eikä tietääkseni pulssia suuttimillekkaan ellei koneen pyörimisanturi ole ehjä/paikallaan. Itsellä ainakin kuoli koko vehje ennenku tuon uusi.
            ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

            Comment

            • GameOver
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2005
              • 3027
              • Sjundeå

              #7
              Hurraa ja aamen. Kokeilin varaosa-eculla ja lähti tulille. Sylintereissä ja putkessa tosin oli kaikennäköstä öljyä kansirempan jäljiltä ja bensaa riittämiin, ja käry putkestakin oli sen mukainen.

              Suuttimet tosin taitaa vuodella vieläkin, joten eiköhän tuo tuosta parane, kun saa ne huollettua.
              -22 Lexus ES300h
              -23 Nissan Leaf

              ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

              Comment

              • GameOver
                Bimmer Enthusiast
                • Jun 2005
                • 3027
                • Sjundeå

                #8
                Noniin. Tänään auto lähti kunnolla tulille, kun tuli suuttimet huollosta. Nätisti käy, ja vetää normaalisti (en uskalla kierrättää, koska on uusia kamoja kannessa)


                Eli pikkasen ennen joulukuun puoltaväliä tilttasi, ja tänään on taas toiminnassa. Eihän siihen vaadittukaan kun vajaat pari tonnia. Luulis perkele toimivan

                Uutta, uunituoretta kamaa tuli sitten: Kansi, Nokka-akseli, Keinuvivut, Pakoventtiilit, Jakoremmi ja kiristin, Vesipumppu, Yläpään tiivistesarja ja tietenki öljyt, tulpat, jäähdytinnsteet jne.

                Käytettynä tuli taasen: ECU, ilmamassamittari, Bensanpaineensäädin, Lämpötila-anturi, Kampiakselin asentotunnistin, Sytytyspuola, jne pikkusälää.

                Polttoainesuuttimet kävi ultraäänipesussa, huollossa ja testissä Alppilan Autohuollossa, Lambda-anturin putsasin, ja kaikennäköstä sähköliitintä putsattu ja käyty läpi.

                Nyt pitää enää kokeilla toista lisäilmaluistia, koska käynnistettäessä hakee ihan aavistuksen verran oikeaa tyhjäkäyntiä. Toisaalta kun pääsee töihin pakokaasulaitteien kanssa säätämään ilmamassamittaria, niin luulis senkin vaikuttavan positiivisesti.

                Pitäiskö tässä nyt ironisesti "antaa vinkkiä", että Jos E30 320:si käynnistyy huonosti, tai hukkaa nesteitä, suorita/uusi yllämainitut toimenpiteet/osat
                -22 Lexus ES300h
                -23 Nissan Leaf

                ...ja toiset on niin köyhii ettei niil oo muut ku rahaa…

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎