Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 M40 vähäpäästöinen, turbotettavaks?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BMW-87
    Bimmer Rookie
    • Feb 2004
    • 66

    E30 M40 vähäpäästöinen, turbotettavaks?

    Ihan yleisestikkin kysymys että onko paha laittaa vähäpäästöinen vapari auto turboksi?
    Vuosi malli on -90 316i M40, tähän olisi haaveena pien turbon kiinnittäminen mutta tuleeko kauheesti ongelmia katsastuksessa?
    Tiedän kyllä mitä tarvitsee tehdä alustalle ja päästöt ei saa ylittää mutta onko tämä aivan mahdoton idea?
    Älkää laittako näitä vastauksia että mikset laita heti isompaa konetta!
    Ja älkää vaan kertoko vanhaa tietoa että siitä tulisi kallis projekti, ei pal nappaa
    Nyt vaan keskustellaan asiasta 316i E30 M40 vähäpäästöisen turbottamisesta, kiitän ja kumarran.
    Last edited by BMW-87; 03-02-2009, 17:03.
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #2
    On paha homma.
    Käytä hakua.
    Pussitestin hinnalla saat useamman sopivan vanhan e30 kopan joissa on päästörajana HC 1000 ja ei muuta

    M40 ei olisi ensimmäinen valintani e30 turbomoottoriksi
    Anteeksi offtopic , vähäpäästöisen e30 turboahtaminen on vain ....tarpeettomien kulujen ja vaikeuksien keräämistä kun vaihtoehtokin on (ellei kyseinen kori ole Jotain_Aivan_Spesiaalia).
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • Vauhtivaunu
      BTCF Member
      • Jun 2008
      • 2714
      • P-Karjala

      #3
      Originally posted by BMW-87 View Post
      Ihan yleisestikkin kysymys että onko paha laittaa vähäpäästöinen vapari auto turboksi?
      On.

      Ihan yleisesti.

      Se turbottaminen on se helpoin osa, byrokratia on se vaikein.

      Ite lähtisin virittämään tuommosta ihan perinteisin menetelmin tai hankkisin vanhemman korin jos ahtaminen on haaveena.
      sigpic


      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

      Comment

      • jumbo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 6603
        • Lappeenranta

        #4
        Nämä on kyllä juuri näitä topikkeja mitä ei pitäisi/tarvitsisi edes tehdä
        M550d

        Comment

        • -TM-
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2008
          • 208
          • Nurmes

          #5
          laitat vaan sen turbon sinne ja rakennat vaikka koko moottoritilan peittävän lasikuitusen suojan niin katsastuksessa sitä ei edes huomaa.putkeen viisi katalysaattoria pienentämään päästöjä ja jos kysytään miksi niin monta niin sanot olevasi greenpeacin miehiä.

          Comment

          • BMW-87
            Bimmer Rookie
            • Feb 2004
            • 66

            #6
            Tietoa kellään mitään tähän liittyvää?

            Noniin löytyykö kellään jotain tietoa mitä tarvitsee tehdä että tälläisen projektin saa päästöistä läpi vai onko muuta vaikeuksia vielä edessä kuin nua päästöt?

            Comment

            • 525iiäxä
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1852
              • Lappeenranta, Finland

              #7
              Tekniikan kanssa samat vaikeudet kuin missä tahansa turbotuksessa. Haulla (jos toimii) löytyy ziljardi topikkia. Päästörajojen kanssa tulee vastaan seinä, jonka ylitykseen tarvitaan euroja iso repullinen, eikä välttämättä edes sillä onnistu.

              Varmaan noista edellisistä kommenteista voi rivien välistä lukea viestin: unohda koko juttu ja jos välttämättä haluat turbon tehdä niin ahda ei-vähäpäästöinen

              Volvo V70 2.4T -02
              E30 323i -84 (taas)

              Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

              Comment

              • S4Driver
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2006
                • 572
                • Kaukana

                #8
                -

                Haluja taas enemmän kuin järkeä/rahaa. Mikä on budjetti? Muutama satanen, vanhat osat. Tulee tosi hyvä. Muistat vaan laittaa heti ahtopainetta ainakin 2bar niin menee päästöistä paremmin läpi.

                Comment

                • BMW-87
                  Bimmer Rookie
                  • Feb 2004
                  • 66

                  #9
                  Projektin hintaluokkaa

                  Projektiin 1500-2000€
                  Eiköhän noilla jotain saa tehtyy, ei ole rahasta kiinni

                  Comment

                  • intfreak
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2003
                    • 2966
                    • Uusikaupunni

                    #10
                    Originally posted by BMW-87 View Post
                    Projektiin 1500-2000€
                    Eiköhän noilla jotain saa tehtyy, ei ole rahasta kiinni
                    No siinähän on sitten sen VTT:n päästötestin hinnan verran jo kasassa, vielä pitäisi kerätä rahat itse turbottamiseen.
                    N62 Money Spender Club

                    Comment

                    • r.w.
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2007
                      • 2510
                      • Länsirannikko

                      #11
                      Originally posted by BMW-87 View Post
                      Projektiin 1500-2000€
                      Eiköhän noilla jotain saa tehtyy, ei ole rahasta kiinni
                      Oikeesti. Pelkkä pussitesti maksaa tuon verran. Tekniikkaa tuskin saat sitäkään ilmaiseksi rakennettua, eikä sitä valmista konetta myöskään ohjata millään Harisen säätämällä Motronic 1.2:lla.
                      1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                      Comment

                      • O-Peksi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2007
                        • 2775
                        • Joensuu

                        #12
                        Originally posted by BMW-87 View Post
                        Projektiin 1500-2000€
                        Eiköhän noilla jotain saa tehtyy, ei ole rahasta kiinni
                        No itseasiassa tuolla rahalla saat EHKÄ maksettua VTT:n pussitestin, riippuen siitä, vaatiiko auto kuinka monta uusintayritystä ja säätöjä siinä välissä testin läpäisemiseksi. Jotta auto olisi testin läpäisevässä kunnossa, on siulta mennyt rahaa pelkkään rakentamiseen min. 3000e.

                        Edit: Olinpas hidaaaas
                        ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City

                          #13
                          Originally posted by BMW-87 View Post
                          Projektiin 1500-2000€
                          Eiköhän noilla jotain saa tehtyy, ei ole rahasta kiinni
                          Jos budjetti on toi, meet heti pihalle ja poltat sen vanhan paskan.
                          Säästät siten eniten rahaa.
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • jani
                            BTCF Member
                            • Jul 2002
                            • 5170
                            • Kuopio

                            #14
                            Originally posted by jannmann View Post
                            Jos budjetti on toi, meet heti pihalle ja poltat sen vanhan paskan.
                            Säästät siten eniten rahaa.
                            Ja ostat vanhemman paskan mihin ei tarvitse tehdä pussitestiä
                            F33 435d Mineral-grau metallic
                            K40 K1200s sondermodell

                            Comment

                            • Panu.K
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2004
                              • 824
                              • Salo

                              #15
                              Originally posted by BMW-87 View Post
                              Projektiin 1500-2000€
                              Eiköhän noilla jotain saa tehtyy, ei ole rahasta kiinni
                              Onko tämä joku trolli. Ei ole rahasta kiinni Noilla taskurahoilla ei kannata edes aloittaa haaveilua vähäpäästöisen ahtamista.

                              Rahat riittää ehkä just ja just ei vähäpäästöisen turbottamiseen vaadittaviin osiin, mutta miettisin homman mielekkyyttä. Jarrut,alusta ja moottori ovat vielä 316i päivittämättä. Tehot jäävät kuitenkin alle 325 ja käytettävyys on huonompi.

                              En ole ikinä ymmärtänyt joidenkin ihmisten halua ahtaa näitä pikku moottoreita. Saman verran rahaa menee ahtamiseen kun aloittaa homman kunnollisesta aihiosta tai ehkä jopa vähemmän kun perusasiat(jarrut,alusta) on jo alkuun paremmalla mallilla.
                              Kulkuvälineet:
                              Etsintä käynnissä
                              ex BMW:t
                              e61 525i, e46 320Ci Cabriolet Msport Facelift, e32 735iA "USA -malli", e34 520 sedan, e34 525 tds touring, e30 325i Cabriolet "Msport1", e30 316,
                              ex muun merkkiset:
                              Toyota Avensis, Suzuki Bandit 1200, Toyota Corolla -98, Volkswagen Bora, Toyota Corolla -86, Honda VTR 1000 SP-1, Honda Fireblade 900rr SC28, Suzuki GSX-R 1186cc Turbo, Kawasaki ZX-10, Yamaha FZR 1000, Yamaha TT 350

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎