Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 pre-facelift tummat takavalot: Startec vs MHW eroja?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TR79
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2006
    • 215
    • LPR

E30 pre-facelift tummat takavalot: Startec vs MHW eroja?

Tulipa mieleen tällainen aihe kun olen muutaman päivän scouttaillut saksalaisia E30 foorumeita: olisko täällä E30-tietäjillä infoa mitä eroa on Startec:in ja MHW:n takavaloissa, vai onko mitään eroa?

Mun saksankielen tulkinnan mukaan noilla Deutsche foorumeilla muutamat Senior-Bimmeristit väittivät että Startec olisi ainoa valmistaja joka on tehnyt tummia takavaloja E30:n ENNEN facefiftiä, ja faceliftiin olisi saatavana vain MHW:n tummia takavaloja.

Itse olen ollut siinä käsityksessä, että MHW:n tummat takavalot olisivat "ne ainoat oikeat" E30:n, myös pre-faceliftiin. Kun olen vertaillut muutamia myynnissä olleita Startecin takavaloja niin mun silmään niissä on aavistuksen tumma/ellei jopa ihan musta ulkoreunus joka kiertää koko valoa. Mulla on mustassa E30 cabissa -88 siis pre-facelift (oman tulkintani mukaan) MHW:n tummat takavalot ja oman muistini mukaan siinä vastaavaa mustaa reunusta ei olisi joka kiertäisi koko valon. Auto on tietenkin mökillä talviunilla joten en pääse tarkistamaankaan. Tosin tuo musta reunus on Startecin valoissakin on aika heikosti havaittava ainakin kuvissa, mutta se on ainoa ero jonka itse havaitsin. Ja nyt siis nimenomaan kyse pre-faceliftin valoista, ei faceliftin.

Perfektionistia tämä asia jäi hiukan vaivaamaan, ja siksi ajattelin kysäistä olisiko täällä enemmän tietoutta aiheesta?

Jotain yhteistä noille Startec/MHW valoille kuitenkin on; tuntuvat olevan Saksassa (i) suht harvassa ja (ii) kovin kalliissa hinnoissa...
    "Old School"
    BMW 325i cabrio -87 E30
    BMW 535iA 3.5l V8 -99 E39

ex BMW 525i -95 E34, BMW 750iA 5.4 V12 -01 E38, BMW V8 cabrio -87 E30, BMW 535iA 3.5l V8 -98 E39, BMW 325i cabrio -88 E30, BMW 325iA cabrio -89 E30, BMW 520 2.0l -92 E34, BMW 316 1.8l -85 E30, BMW 316 1.6l -80 E21
  • Mauritius
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 327
    • KRS

Itse olen miettinyt samaa ja mulla on facelift tummat takavalot joissa ainoa mahdollinen valmistajan merkintä on S kirjain. En ole varma mutta tuo S kirjain voisi tarkoittaa STARTEC.

Mutta mielestäni startecit ovat jotenkin hienommat kuin MHW:t, ovat ehkä aavistuksen enemmän harmaat ja MHW enemmän mustia. Starteceissä näkyy lasin "ruudut" paremmin. Arvokkaathan nämä molemmat valot ovat kun niiden valmistus loppunut aikoja sitten. Ebaysta voi silloin tällöin valoja löytää.

Comment

• Rockford
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 8028
      • Pinsiö

Startecit oli muistaakseni juurikin sellaiset harmaat ,mutta niissä näkyy väritkin selvemmin läpi.
      -Dodge Charger -73
      -Mercedes-Benz GLK
      -VW Transporter

Comment

• EPDM
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2005
        • 4623
        • Lahti.

MHW on ainakin laatu tavaraa yleensä...tai oli, se meni konkaan, tod näk juuri sen syystä
        Viviendo en Lahiti
        BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
        Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
        Vw Corrado vr6

Comment

• TR79
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2006
          • 215
          • LPR

Joo aika hankalaa on tosiaan erottaa kuvista kummat valot on kyseessä, Startec vai MHW. Mutta jos kerran kahdenlaisia hyvin toistensa kanssa samanlaisia valoja on pre-faceliftiin, niin silloin voisi olettaa että Startec ei ole ainoa valmistaja kuten tuolla forumeilla sanottiin = myös MHW olisi tehnyt pre-faceliftiin tummia takavaloja, eikä vain faceliftiin.

Sinänsä jännä mistä jengi Saksassakin kaivaa noita vanhoja valoja joiden valmistus jo lopetettu aikoja sitten.. mullakin on yksi hyvä kontakti Düsseldorfissa, jolla löytyy tasaisen säännöllisesti über-harvinaista E30-osaa. Ostin siltä yhden E30:n, ja mä olin tosi tyytyväinen sen toimintaan myyjänä, ja se vissiin oli tosi tyytyväinen mun toimintaan ostajana, koska ollaan pidetty mailitse yhtä vieläkin kaikin puolin hyvässä hengessä. Tällä hetkellä sillä kundilla olis muuten alkuperäispaketissaan yhdet MHW:n tummat faceliftin takavalot ja Startecin pre-faceliftin tummat takavalot niin ikään alkuperäispaketissa hintakin tietty sen mukainen, mutta ihmettelen vaan mistä noita osia ilmestyy, ihan harrastepohjalla kuitenkin sekin kikkailee E30:siä. Tää kundi oli kanssa sitä mieltä, että pre-faceliftiin ei olisi kuin Startecin valoja tarjolla, mutta ota näistä sitten selvää komeita valoja on molemmat E30:ssä.
          "Old School"
          BMW 325i cabrio -87 E30
          BMW 535iA 3.5l V8 -99 E39

ex BMW 525i -95 E34, BMW 750iA 5.4 V12 -01 E38, BMW V8 cabrio -87 E30, BMW 535iA 3.5l V8 -98 E39, BMW 325i cabrio -88 E30, BMW 325iA cabrio -89 E30, BMW 520 2.0l -92 E34, BMW 316 1.8l -85 E30, BMW 316 1.6l -80 E21

Comment

• M_Power
            Moderator
            • Jul 2003
            • 2766
            • Espoo, HML

Noista eroista en osaa sanoa, mutta minulla on MHW:n prefaselift-valot E30.
            Eli MHV:n valoja sai aikanaan uutena käsittääkseni kaikkiin E30.
            BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
            BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
            Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
            Team vier Zylinder!

Comment

• 525iiäxä
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2005
              • 1852
              • Lappeenranta, Finland

Noniin, parin vuoden ebay-kyttäily lukuisine hävittyine huutokauppoineen tuotti sitten lopulta tulosta ja startec-perävalosetti on haarukassa Odottaa vielä myyjän puolelta selvittelyä halvimmasta rahtitavasta, ei ollut varautunut ulkomaille lähettämään.

Mikä noiden valojen historia on? Oliko ne ihan tehtaalta jo saatavissa uuteen autoon vai jälkiasennuskamaa? Realoem ja kumppanit ei niitä tunne ainakaan orkkisosana.

Volvo V70 2.4T -02
              E30 323i -84 (taas)

Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

Comment

• M325i
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 1529
                • Etelä-pohjanmaa

MHW:t on mustanharmaat ja Startecit punertavat.
                E30 ja E46 ///M

Comment

• e30Jake
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2009
                  • 218
                  • Lahti

Vähän ot mutta
                  mistähän mahtaisi kyseisiä valoja saada? Oon koittanu ebayta ja täältä laittanu ostoilmotusta mutta ei ole löytynyt. Onko jossain saksalaisilla sivuilla myynnissä tai jossain? Ihan periaatteessa kummanlaiset vaan kelpaisi
                  Nyt: E36 320ia cabrio /Fiat punto

Ex: E36 320i -92 coupe, Volvo 244, E30 318 2D -85, E30 320i 4D -86, Volvo 240 -90 "kartanomalli",E30 325i Touring -89, E30 320i -85, E30 318i -89, Toyota Corolla DX -80, E30 318i -88, Vw Golf -87

Comment

• Kytölä
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2006
                    • 672
                    • Lohja

Originally posted by e30Jake View Post
                    Vähän ot mutta
                    mistähän mahtaisi kyseisiä valoja saada? Oon koittanu ebayta ja täältä laittanu ostoilmotusta mutta ei ole löytynyt. Onko jossain saksalaisilla sivuilla myynnissä tai jossain? Ihan periaatteessa kummanlaiset vaan kelpaisi
                    Ebaysta löytyi pikavilkaisulla ~10 paria. Tästä hyvät MHW:t KLIK
                    Hintaahan noilla alkaa jo olemaan, omat bränikät Startecit myin pois 500eurolla.
                    '88 325i cabrio
                    '90 318is

Comment

• e30Jake
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2009
                      • 218
                      • Lahti

noniii meikä ei taas oo oikeen osannu laittaa oikeeta hakusanaa tonne ebayhin tai muuten vaan en osannu

Ja ite en nyt ihan täydellisiä tarvi kun kuitenkin tohon käyttöautoon ajattelin laittaa. Nyt vieläku osais Saksaa :think
                      Last edited by e30Jake; 22-12-2009, 13:13.
                      Nyt: E36 320ia cabrio /Fiat punto

Ex: E36 320i -92 coupe, Volvo 244, E30 318 2D -85, E30 320i 4D -86, Volvo 240 -90 "kartanomalli",E30 325i Touring -89, E30 320i -85, E30 318i -89, Toyota Corolla DX -80, E30 318i -88, Vw Golf -87

Comment

• Tonton
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 9101
                        • Raisio

kuvan mukaan starteceissä lukisi valmistaja
                        Last edited by Tonton; 26-07-2013, 18:04.
                        sigpic
                        M-B Vito -22
                        Transit Custom -18
                        Yamaha vx ho cruiser -22
                        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                        [email protected]

Comment

• KondomDuck
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2008
                          • 1007
                          • Kirkkonummi

Itsekkin mietin kummat itselläni on. "Startec" merkintää en ole löytänyt lasista, mutta muistaakseni tuo "S" kirjain löytyy. Nämä ovat tietääkseni ne "punertavammat", eikä "tummat", eli voisi olla kuitenkin Startecit?
                          Attached Files

Comment

Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎