Announcement

Collapse
No announcement yet.

m3 e30 takalevy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jouni.325
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2007
    • 2860

    m3 e30 takalevy

    Nyt tarvis vähän tietoja e30 m3 takajarru levystä
    halkaisija
    paksuus
    ja syvyys
    Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


    Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
    https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
    Myös projekti kertomus fasessa
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    #2
    Originally posted by jouni.325 View Post
    Nyt tarvis vähän tietoja e30 m3 takajarru levystä
    halkaisija
    paksuus
    ja syvyys
    282mm
    12mm
    85mm.

    Olli.

    Comment

    • jouni.325
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2007
      • 2860

      #3
      kiitokset pirun hyvä linkki
      Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


      Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
      https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
      Myös projekti kertomus fasessa

      Comment

      • Rocla
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2002
        • 7692
        • Kajaani

        #4
        Originally posted by jouni.325 View Post
        kiitokset pirun hyvä linkki
        Harmi kun ei ole kovin uusiin, itseä kiinnostaisi juuri nyt vastaava taulukko e87 ja e90 malleista.
        Olli.

        Comment

        • jouni.325
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2007
          • 2860

          #5
          sama homma, takapään jarrujen kans meinaa olla ongelmia
          Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


          Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
          https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
          Myös projekti kertomus fasessa

          Comment

          • KuuKi
            BTCF Member
            • Oct 2004
            • 1055
            • Lahti

            #6
            Laita 325i:n takakynkkä, käsijarru ja laakeri. M3:n napa ja jarrulevy.
            Sit 325i:n satulan kannake ja vaikka e32 735i:n satula.
            KuukiFix palvelee...
            sigpic
            NYT: A1 8X, T3, 190e
            EX: S5 8T coupe, S4 B5 avant, S3 8L, E46 330dA Touring, E36 318tds Compact airride, E36 325i coupe, E36 320iA coupe, E30 320i & 316

            Comment

            • jouni.325
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2007
              • 2860

              #7
              mulla on e87 napa jo prässätty paikoilleen,
              pitää huomenna jatkaa pähkäilyä
              Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


              Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
              https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
              Myös projekti kertomus fasessa

              Comment

              • S.Kaulaote
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2006
                • 1579
                • Woikkaalla

                #8
                Originally posted by Rocla View Post
                Harmi kun ei ole kovin uusiin, itseä kiinnostaisi juuri nyt vastaava taulukko e87 ja e90 malleista.


                Tuolta löytyy molemmat!
                Cars - cheaper than girls and less whining, unless it's a turbo.

                -49 Mercury LQ4 Twin Turbo
                -Mitsubishi "runkkari"

                Comment

                • Stone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 4074
                  • Helsinki

                  #9
                  Originally posted by KuuKi View Post
                  Laita 325i:n takakynkkä, käsijarru ja laakeri. M3:n napa ja jarrulevy.
                  Sit 325i:n satulan kannake ja vaikka e32 735i:n satula.
                  Hetkinen, meneekös se nyt näin? M3 napa ja levy sekä 325 carrieri kai tuo carrierikin on oltava M3?

                  E87 navan kanssa tulee kyllä ongelma jarrujen suhteen, onkos sulla minkälainen sunnitelma tuohon kun olet navan prässännyt kiinni? 5mm levikepala levyn alle ja 325 jarrut?
                  Last edited by Stone; 12-02-2009, 21:19.
                  E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                  VW Pornstarter (työjuhta)
                  Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                  Finnmaster T8







                  Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                  Comment

                  • Rocla
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2002
                    • 7692
                    • Kajaani

                    #10
                    Originally posted by Stone View Post
                    ..

                    E87 navan kanssa tulee kyllä ongelma jarrujen suhteen, onkos sulla minkälainen sunnitelma tuohon kun olet navan prässännyt kiinni? 5mm levikepala levyn alle ja 325 jarrut?
                    Levikepala ja e46 328i levy ja satula a'la 300.de.

                    Tuo levike mietityttää, mitenhän sitten joutuuko laittamaan holkin myös navan taakse, vai?
                    Olli.

                    Comment

                    • jouni.325
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2007
                      • 2860

                      #11
                      Originally posted by Stone View Post
                      Hetkinen, meneekös se nyt näin? M3 napa ja levy sekä 325 carrieri kai tuo carrierikin on oltava M3?

                      E87 navan kanssa tulee kyllä ongelma jarrujen suhteen, onkos sulla minkälainen sunnitelma tuohon kun olet navan prässännyt kiinni? 5mm levikepala levyn alle ja 325 jarrut?

                      Jotan tällästä olen täs miettynyt. Turvallisuus on toinen kysymys, mut ei se sieltä mihinkään pääse lähtemään..
                      Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


                      Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
                      https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
                      Myös projekti kertomus fasessa

                      Comment

                      • Jonsku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 4647
                        • Tuusula

                        #12
                        Originally posted by jouni.325 View Post
                        Jotan tällästä olen täs miettynyt. Turvallisuus on toinen kysymys, mut ei se sieltä mihinkään pääse lähtemään..
                        Noh, niin noh. Kyllä tuotakin kannattaisi miettiä :think
                        ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                        ex. Alpina D10 Touring #33/94
                        ... and many more

                        Comment

                        • Stone
                          BTCF Member
                          • Jan 2005
                          • 4074
                          • Helsinki

                          #13
                          Originally posted by Rocla View Post
                          Levikepala ja e46 328i levy ja satula a'la 300.de.

                          Tuo levike mietityttää, mitenhän sitten joutuuko laittamaan holkin myös navan taakse, vai?
                          Onkos tuon e46 levyn mitat samat mitä e30 325?

                          Ei kai tuo tarvitse muuta "kuin" 5mm paksun rinkulan navan ja levyn väliin sen jälkeen pitkillä ruuveilla vain levy ja vanne kiinni. Kyllähän tuon palan jotenkin pitää olla tehty, koska sen pitää keskittää vanne paikalleen eli ei voi olla ihan juosten kustu. Kävisikö esim. H&R 5mm spacer suoraan en tiedä..? Itse kyllä hylkäsin tällaisen virityksen heti alkujaan, koska sopivaa carrieria/levyä ei tuohon e87 napaan nähden löytynyt. Toisaalta kaikki BMW valmistamat jarrujen osat läpikäymällä voisi joku yhdistelmä löytyä, mutta tähän hommaan vaaditaan sitten jo vähintään äitimuori varaosatiskille tms..
                          E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                          VW Pornstarter (työjuhta)
                          Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                          Finnmaster T8







                          Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                          Comment

                          • jouni.325
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2007
                            • 2860

                            #14
                            täs alkasin miettimään vetarin kiinnitystä haittaako kun napa 5mm sisempänä kuin e30 oma napa?
                            Täällä löytyy kiilloitus harrastukseni http://www.aijaa.com/folders.php?act=subfolder&i=28873


                            Autokerhon Facebook sivu tykkää tökkää jaa
                            https://www.facebook.com/xtremecustomcars/
                            Myös projekti kertomus fasessa

                            Comment

                            • Stone
                              BTCF Member
                              • Jan 2005
                              • 4074
                              • Helsinki

                              #15
                              Originally posted by Jonsku View Post
                              Noh, niin noh. Kyllä tuotakin kannattaisi miettiä :think
                              Samaa mieltä..

                              Jos tuo e46 levy on saman kokoinen kuin 325 niin silloin ratkaisu olisi tuossa lyhennetyssä M3 navassa. Tutkin sitä napaa sattuneesta syystä ja mielestäni siitä saisi täysin varman sorvaamalla 5mm laakerille tilaa lisää ja sen jälkeen katkaisemalla napaa vetoakselin päästä saman 5mm. Boorit hieman lyhenee, mutta en jaksa uskoa, että ratkaisevasti heikentäisi rakennetta, ainakaan +200hv tehoilla.
                              E92 M330XD Klik (vaimon kauppakassiPROJEKTI)
                              VW Pornstarter (työjuhta)
                              Dodge RAM Cummins (venejuhta)
                              Finnmaster T8







                              Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIK nyt myös facebookissa KLIK Tai suoraan Whats App 041591103

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎