Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 ix vioista kyssäriä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • waudeville
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 2089
    • Nokia

    e30 ix vioista kyssäriä

    eli olis vaihdossa tulossa tommonen 325 ix ja kuullut olen että voimansiirrosa on ongelmia ix malleissa. onko se nyt sit oikeasti heikko lenkki ,koska muuten auto hienossa kunnossa?
    e34 540ia -94 Batmobile
    candy-king

    ex: e32 735i -89
    e34 525i -89
  • 525tds
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2003
    • 491
    • Leppäkoski

    #2
    Kestäviä vehkeitä on!
    Hakua käyttämällä löytyy varmasti juttua
    "Vauhti on jumala, autoni on kirkkoni ja BMW on uskontoni jonka moottori soittelee jatkossakin saatanallisia säkeitä teille kaikille liikenteen pakanoille ja vääräoppisille"

    Comment

    • jarzap
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2004
      • 319
      • Sodankylä/Pyhäsalmi

      #3
      Kestävyydestä en tiedä, mutta tuossa ainakin joku juttu http://www.btcf.fi/forum/showthread....ighlight=325ix
      "Paska analyysi!"

      Comment

      • Maza
        BTCF Member
        • Jul 2002
        • 4321
        • Kannus/Kokkola

        #4
        Lujaa tekniikkaa. Paljon lujempaa kuin esson baarissa osataan kertoa.

        Comment

        • jarzap
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 319
          • Sodankylä/Pyhäsalmi

          #5
          Onko kellään tietoa että miten sitte nää e34 koriset nelikot kestää verrattuna e30:iin. Ku itelle on jostain kummasti jääny käsitys että kannattaa olla ainakin e34:sta ostaessa tarkkana sen voimansiirron suhteen:think
          "Paska analyysi!"

          Comment

          • Muurahainen
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #6
            Ei emännän E30 IX mitään voimansiirron ongelmaa ole esittänyt mutta venttiili taisi mennä poikki kele.

            Taas pääsee rakentamaan.

            Comment

            • x-men
              Bimmer Fanatic
              • Jun 2007
              • 162
              • .....

              #7
              Kiinnostaisi tietää miten tuota etukardaania saisi helpoiten jatkettua mahdollisimman pitkälle booreihin. tuskin pelkillä aluslevyillä sitä pohjille asti pystyy saamaan?:think

              Olisi tiedossa nimittäin originaali belgiasta tuotu -89 325iX coupe hyvillä herkuilla ja 220000 ajettuna.
              Eli vaikka ne boorit olisivatkin jo jonkinverran kuluneet, niin kunhan patentoi kardaanin syvemmälle booreihin, ei pitäisi tämän osalta enää ihan äkkiä hajota kunhan pitää rasvoissa?
              E34 535 -91

              ex.
              E28 520 -84

              Comment

              • Muurahainen
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #8
                Siinähän on pienen jatkopätkän tarve.
                Olen jossain näitä nähnyt ihan myynnissä mutta ei ole ollenkaan mahdoton tehdä esim sorvilla.

                Comment

                • Meisseli
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 1003
                  • Kotka

                  #9
                  Asiansa osaavalle metallipajalle ei pitäisi olla mikään ongelma pistää akselia poikki tuosta boorien juuresta ja laittaa vähän lisuketta väliin. Omalleni tehtiin aikoinaan kyseinen operaatio, tosin vasta sen jälkeen kun "oli jo housuissa".

                  Eioo penaria alla enää.. :(

                  Comment

                  • heimo huima
                    Bimmer Rookie
                    • Aug 2004
                    • 32
                    • Lahti

                    #10
                    Karpiolalla teetin jatko-osan etukardaaniin..
                    E36 M3 -94, E30 325ix -89,
                    Callaway Twin turbo -90, Callaway aerobody -90

                    Ex: E30 325 -87, E30 325 -89

                    Comment

                    • metake
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2008
                      • 331
                      • Janakkala

                      #11
                      Mitenkäs tuo jatko-osa on käytännössä tehty? Kardaani poikki ja hitsaamalla jatkoa väliin..?

                      Comment

                      • heimo huima
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2004
                        • 32
                        • Lahti

                        #12
                        Originally posted by metake View Post
                        Mitenkäs tuo jatko-osa on käytännössä tehty? Kardaani poikki ja hitsaamalla jatkoa väliin..?
                        Pitempi akselipää booreilla on uutta, muu vanhaa..Hitsattu yhteen.
                        Jakolaatikon sisäänmenon boorien koko pituus käytetty hyväksi, huoltoa varten jos on tarvetta joutuu tiputtamaan koko voimansiirto alas.
                        E36 M3 -94, E30 325ix -89,
                        Callaway Twin turbo -90, Callaway aerobody -90

                        Ex: E30 325 -87, E30 325 -89

                        Comment

                        • metake
                          Bimmer Fanatic
                          • Sep 2008
                          • 331
                          • Janakkala

                          #13
                          Mitenkäs jos siihen etuperän laippaan tekis spacerin siten että kardaanin paikka muuttuis hieman taaemmas?

                          Comment

                          • -Tapi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jan 2004
                            • 3117
                            • Välisuomi

                            #14
                            Originally posted by metake View Post
                            Mitenkäs jos siihen etuperän laippaan tekis spacerin siten että kardaanin paikka muuttuis hieman taaemmas?
                            Siihen ei mahdu kovin paksua laippaa kun pituussuunnassa tila on rajattua kytkinkopan takia.

                            tein joskus hieman paksumman etukardaanin ja samalla vähän pidemmän. Käytin alkuperäisiä päitä ja väliin vain uusi putki.
                            ---

                            Comment

                            • 525iiäxä
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2005
                              • 1855
                              • Lappeenranta, Finland

                              #15
                              Originally posted by jarzap View Post
                              Onko kellään tietoa että miten sitte nää e34 koriset nelikot kestää verrattuna e30:iin. Ku itelle on jostain kummasti jääny käsitys että kannattaa olla ainakin e34:sta ostaessa tarkkana sen voimansiirron suhteen:think
                              Ihan yhtä tarkkana kuin minkä tahansa auton kanssa. Ei tuota normikäytöllä ajamalla sököksi saa, ihan samat laakerien, nivelien ja puslien kulumat kuin muissakin, tosin vähän kalliimmat. Yli 290000 on jo taulussa, josta itse ajettua 90000. Voimansiirto on edelleen samassa iskussa kuin ostettaessa. Kaikkihan kuluu ajastaan, tosin tässä tapauksessa ei ole vielä merkkejä väsymisestä.

                              Volvo V70 2.4T -02
                              E30 323i -84 (taas)

                              Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎