Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 taka-akselisto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jamppa1983
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 739
    • Pirkanmaa

    e30 taka-akselisto

    Siis mistä löytyisi lukkollinen perä kohtuu hintaan, suuremmat takajarrut (ei tarvi olla mitään 4-mäntä systeemeitä). Samaan tyyliin mitä Suutari myy etujarruja.
    Miten ootte rakennellu vahvikkeita runkoon taka-akselin kiinnitykseen?
    Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

    M3 e90 & "M3" e30 turbo
  • ile01
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 191
    • Helsinki

    #2
    Originally posted by Jamppa1983 View Post
    Siis mistä löytyisi lukkollinen perä kohtuu hintaan, suuremmat takajarrut (ei tarvi olla mitään 4-mäntä systeemeitä). Samaan tyyliin mitä Suutari myy etujarruja.
    Miten ootte rakennellu vahvikkeita runkoon taka-akselin kiinnitykseen?


    Itse laitoin sopivat prikat perämurikan ruuvinkantojen ja taka-akselin väliin, ei ole sen jälkeen ollu ongelmia....
    vhl:llän vemppa team

    Comment

    • Make H.
      BTCF Member
      • Jul 2006
      • 1278
      • Kokkola

      #3
      Originally posted by ile01 View Post
      Itse laitoin sopivat prikat perämurikan ruuvinkantojen ja taka-akselin väliin, ei ole sen jälkeen ollu ongelmia....
      Mihin ongelmaan tämä siis auttoi?

      Comment

      • ile01
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 191
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by Make H. View Post
        Mihin ongelmaan tämä siis auttoi?
        hmmmm....535 perä repi itsensä irti tuosta click
        vhl:llän vemppa team

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16465
          • Asikkala

          #5
          Originally posted by ile01 View Post
          hmmmm....535 perä repi itsensä irti tuosta click
          Mistä tuosta ? Pikkasen parempia vastauksia jos saa pyytää...

          Comment

          • Jonsku
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 4647
            • Tuusula

            #6
            Originally posted by Jamppa1983 View Post
            Siis mistä löytyisi lukkollinen perä kohtuu hintaan, suuremmat takajarrut (ei tarvi olla mitään 4-mäntä systeemeitä). Samaan tyyliin mitä Suutari myy etujarruja.
            Miten ootte rakennellu vahvikkeita runkoon taka-akselin kiinnitykseen?
            www.Ebay.de (300e lukollinen perä)
            www.300mm.de (mallia jarruihin tai kokonainen jarrukitti, riippuu budjetista)
            www.pure-pf.com (paljon projekteja joissa näkyy taka-akselin vahvistuksia)
            ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
            ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
            ex. Alpina D10 Touring #33/94
            ... and many more

            Comment

            • Jamppa1983
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 739
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by Jonsku View Post
              www.Ebay.de (300e lukollinen perä)
              www.300mm.de (mallia jarruihin tai kokonainen jarrukitti, riippuu budjetista)
              www.pure-pf.com (paljon projekteja joissa näkyy taka-akselin vahvistuksia)
              Ei oo luottokorttia joten tilaus ei varmaan onnistu.

              Takajarruja täytyy tossa kehitellä. VAG mallin autojen satulaa vois käyttää hyödyksi niin sais noi rumpuseisontajarrut pois. Vai löytyiskö myös BMW:ltä vastaavia satuloita?

              Saisko jonkun linkin nuista taka-akseleista(ei oikein ruotti käänny) Kiitos!
              Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

              M3 e90 & "M3" e30 turbo

              Comment

              • jr66
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2006
                • 16465
                • Asikkala

                #8
                Originally posted by Jamppa1983 View Post
                Ei oo luottokorttia joten tilaus ei varmaan onnistu.

                Takajarruja täytyy tossa kehitellä. VAG mallin autojen satulaa vois käyttää hyödyksi niin sais noi rumpuseisontajarrut pois. Vai löytyiskö myös BMW:ltä vastaavia satuloita?

                Saisko jonkun linkin nuista taka-akseleista(ei oikein ruotti käänny) Kiitos!
                Miksi pitäisi rumpukässäri saada pois ? Huonompi vag-systeemi on mielestäni eikä johdu siitä että on vag vaan käytännön toteutuksesta.

                Comment

                • petrolhead
                  Moderator
                  • Feb 2004
                  • 13793
                  • Hyvinkää

                  #9
                  Mulla on levyjarrullisen (ABS:llinen ? , ainakin jotkut pyrörimisnopeusanturin näköiset menee napaan) takakynkät.

                  Käykö vetarit ym hilppeet rumpujarrullisesta näihin?
                  Kiitos

                  -Jarno
                  2015 VW Crafter
                  1984 BMW 316
                  2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                  petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                  "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #10
                    Originally posted by jr66 View Post
                    Miksi pitäisi rumpukässäri saada pois ? Huonompi vag-systeemi on mielestäni eikä johdu siitä että on vag vaan käytännön toteutuksesta.
                    Hmm? Perustele. Kun olen täysin eri mieltä kanssasi.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • jr66
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2006
                      • 16465
                      • Asikkala

                      #11
                      Originally posted by petrolhead View Post
                      Hmm? Perustele. Kun olen täysin eri mieltä kanssasi.
                      Jos muistan systeemin oikein niin vipu painaa mäntää kahvasta vedettäessä, siinähän ei ole mitään ongelmaa mutta jokin säätö/jumitusongelma tulee vanhemmiten ? Parin kaverin vag:stä niitä herkistelty ja säädetty, ei meinannut onnistua tai sitten ei osattu. Mikä bmw:n rumpukässsäristä tekee huonomman ?

                      Comment

                      • petrolhead
                        Moderator
                        • Feb 2004
                        • 13793
                        • Hyvinkää

                        #12
                        Originally posted by jr66 View Post
                        Jos muistan systeemin oikein niin vipu painaa mäntää kahvasta vedettäessä, siinähän ei ole mitään ongelmaa mutta jokin säätö/jumitusongelma tulee vanhemmiten ? Parin kaverin vag:stä niitä herkistelty ja säädetty, ei meinannut onnistua tai sitten ei osattu. Mikä bmw:n rumpukässsäristä tekee huonomman ?
                        Pointti ymmärretty. En ole kovin vanhojen VAGien kimpussa ollut joten ei tuo tullut mieleen.

                        Rumpukässärissä on rumpujarrun ongelmat.. Ne kerää paskaa , jumittuu , hihnoista irtoaa kitkapinnat vanhemmiten helpommin kuin paloista. Kuntoa ei voi tarkastaa levyä irroittamatta. Plus mulla menee hermot rumpujarrujen purkamisessa ja kokoamisessa. EVO ?

                        Satulaan tehty kässäri on yksinkertaisempi ja systeemin yksinkertaisuus on mielestäni arvo sinänsä. Uusittavia kulutusosia vähemmän.

                        Originally posted by petrolhead View Post
                        Mulla on levyjarrullisen (ABS:llinen ? , ainakin jotkut pyrörimisnopeusanturin näköiset menee napaan) takakynkät.

                        Käykö vetarit ym hilppeet rumpujarrullisesta näihin?
                        Kiitos

                        -Jarno
                        Niin , käykö ABS:llisen takakynkät napoineen tollaseen rumpujarrullisen takapäähän ? ?
                        Last edited by petrolhead; 23-05-2009, 12:57.
                        2015 VW Crafter
                        1984 BMW 316
                        2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                        petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                        "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                        Comment

                        • Mörökölli
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2005
                          • 1735
                          • Turku

                          #13
                          Mulla olis erittäin siistikuntoiset muistaakseni Ford scorpio 2,8:n takasatulat, jossa käsijarrutoiminto, uudet tiivisteet ja kaikki löytyy. Ajattelin ilmoittaa, jos jotakuta kiinnostaa alkaa rakennella. Ei toki sovi E30 takakynkkään suoraan.. Kävi aika isolle levyllekin, luokkaa 280-290mm, ellen ihan väärin muista.
                          www.nenifab.com

                          Comment

                          • METALLIMIES
                            BTCF Member
                            • Jun 2007
                            • 61
                            • Kouvola

                            #14
                            Originally posted by petrolhead View Post
                            Mulla on levyjarrullisen (ABS:llinen ? , ainakin jotkut pyrörimisnopeusanturin näköiset menee napaan) takakynkät.

                            Käykö vetarit ym hilppeet rumpujarrullisesta näihin?
                            Kiitos

                            -Jarno
                            Levyjarruliset takakynkät käy muuten suoraan rumpujarrullisten tilalle, mutta käsijarruvaijerit pitää vaihtaa levyjarrumalliin. Jos pitää saada ABS:sät toimimaan, niin sit pitää vaihtaa viel sellaset vetarit mis on se ABS-hammaskehä.
                            e46 330d
                            e30 318iS

                            Comment

                            • petrolhead
                              Moderator
                              • Feb 2004
                              • 13793
                              • Hyvinkää

                              #15
                              Nyt vasta hipelöin ekakertaa kolmekympin takatukivarsien kumiheloja. Paljon eivät tunnu antavan periksi..:think
                              Kertokaapa käytännön kokemuksia millaisen muutoksen saa aikaan tuossa kohtaa kovemmilla puslilla.
                              2015 VW Crafter
                              1984 BMW 316
                              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎