pistin aamulla auton käymään, kävi normaalisti, ootin pari min, lähdin liikeelle, pääsin 2m eteenpäin ja auto sammui. ei lähteny enää käymään. kun laittaa virrat päälle niin bensapumppu rupee pyöriin, kun ottaa virrat pois niin pyörii silti, sammuu vähän ajan päästä, sit kun koittaa uudestaan laittaa virrat päälle bensapumpusta ei kuulu mitään ääntä. relevika vai koko pumppu hajalla?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e30 325i ei lähde käyntiin (ei saa bensaa)
Collapse
X
-
Originally posted by Kenzumulla on sama vika ja mittasin paljon tulee virtaa pumpulle niin 2.3v et ei juuri mitää..onko siis rele mennyt? :roll:- 2006 Mustang cabriolet
- Sleekcraft Enforcer 28'
Comment
-
-
Originally posted by Wittu_jooOriginally posted by Kenzumulla on sama vika ja mittasin paljon tulee virtaa pumpulle niin 2.3v et ei juuri mitää..onko siis rele mennyt? :roll:Lamborghini Gallardo
Ex:
F87 M2
F82 M4
F15 X5M50d
F31 330d
E60 M5
E46 M3
E63 645ci
E60 530d -07 M5D satinwhite
E36 M3 Turbo
E30 325 cäbi -92
Comment
-
-
Sama ongelma mulla oli yhdessä vaiheessa kun auto sammuili koko ajan ja sitä ennen se hyytyi kun painoi kaasun pohjaan... joten päätin ottaa käyttöön yleismittarin tarkastakseni saako pumppu virtaa vai onko rele rikki vai onko ilman ja bensan säätäjä rikki (eli se mikä säätää bensan ja ilman määrän). starttasin autoa ja jännitettä tuli 12.3V ja sitten päättelin että pumppu on rikki... joten ei muuta kun uutta pumppua hankkimaan... ja nyt toimii taasVerhoilutyöt, vikakoodin luenta, hiekkapuhallustyöt Turku, Rauma seudulla. Yhteydet yv tai Redain(at)gmail.com
Comment
-
-
jep eli pumppu saa sähköäkin ihan normaalisti. tänää taas teki sen normaali eli saa laittaa virrat päälle ni pumppu lähti, virrat pois ni pumppu jäi, virrat uusiks ja pois ni sai sen hiljaseks. joku vois nyt valaista et missä se rele siellä oikee mahtaa sijaita...jos saatas toine 325 parkkii kans hankittua et pystyttäs koittaa sen pumpul+releellä ni saatais selville vikaa. Ja auto ei oo mikää uus, -85Baijerilainen mutteriwiritelmä
Team GOATSE
Comment
-
-
Yleensä se sijaitsee tämän ikäluokan autoissa siinä sulakerasian kyljessä, sen ulkopuolella. Ihan normaali "yleisrele".
Se että rele "napsuu" (eli vetää) ei vielä sano sen kunnosta yhtään eikä mitään. Kun rele "vetää", sen pitää kytkeä yhteen sen pinnit 30 ja 87, pinnistä 30 virta sisään, pinnistä 87 virta pumpulle. Ja motronic säätää sen releen maita (pinni 85) eli kun motronic maadoittaa ko. pinnin => pumppu pyörii.
Vaihda se rele ensitöiksesi, vaikuttaa siltä että se jumittaa (koska pumppu jää pyörimään). Toinen vaihtoehto on että releen "vetokelan" piuha (eli se joka tulee pinnille 85 motronicilla) ottaa maihin jossain matkalla => rele vetää vaikkei pitäisi => pummppu pyörii. Kolmas vaihtoehto (kallein) on se että motronic oikuttelee, ohjaa pumpun päälle vaikkei pitäisi.
Mutta vaihda ekana se rele ja seuraa tilannetta.
t: Timo
Comment
-
-
auto seissy viikonlopun yli, otin bensaletkun irti, starttasin, lähti käymää...ihan kun ois käyny 4:llä. Bensaa kyllä tulee letkusta. Sit sammutin ja ei lähe enää käymään. :help:
Ja rele ei oo sulakerasian kyljessä vaan omassa mustassa laatikossaan jossa on 3 relettä.
taitaa mennä tähä :juo :juoBaijerilainen mutteriwiritelmä
Team GOATSE
Comment
-
-
OK, eli bensaa tulee silloin kun "vika on päällä". Onko asia näin? Tarkistko sen jälkeen kun ei enään lähtenyt käymään?
Entä kun "vika on päällä", tuleeko kipinää?
Pitäisi nyt saada haarukoitua mikä puuttuu? Kipinä vai bensa, vai molemmat vai ei kumpikaan.
Kumpi kone se nyt olikaan, L-jetronic vai motronic?
t: Timo
Comment
-
Comment