Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 325i ei lähde käyntiin (ei saa bensaa)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • naapakka
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 248
    • Hämeenlinna

    e30 325i ei lähde käyntiin (ei saa bensaa)

    pistin aamulla auton käymään, kävi normaalisti, ootin pari min, lähdin liikeelle, pääsin 2m eteenpäin ja auto sammui. ei lähteny enää käymään. kun laittaa virrat päälle niin bensapumppu rupee pyöriin, kun ottaa virrat pois niin pyörii silti, sammuu vähän ajan päästä, sit kun koittaa uudestaan laittaa virrat päälle bensapumpusta ei kuulu mitään ääntä. relevika vai koko pumppu hajalla?
    Baijerilainen mutteriwiritelmä

    Team GOATSE
  • Pluto
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2002
    • 1860
    • Raisio

    #2
    Re: e30 325i ei lähde käyntiin (ei saa bensaa)

    Originally posted by naapakka
    relevika vai koko pumppu hajalla?
    Sanoppa se!
    Helpoiten saat tietää onko pumppu rikki, kun mittaat takapenkin alta siitä liittimestä saako pumppu sähköä.
    BMW F32 435d

    Comment

    • Kenzu
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2002
      • 1285
      • Vaasa

      #3
      mulla on sama vika ja mittasin paljon tulee virtaa pumpulle niin 2.3v et ei juuri mitää..onko siis rele mennyt? :roll:
      Lamborghini Gallardo
      Ex:
      F87 M2
      F82 M4
      F15 X5M50d
      F31 330d
      E60 M5
      E46 M3
      E63 645ci
      E60 530d -07 M5D satinwhite
      E36 M3 Turbo
      E30 325 cäbi -92

      Comment

      • wj
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2003
        • 3253
        • Järvenpää

        #4
        Originally posted by Kenzu
        mulla on sama vika ja mittasin paljon tulee virtaa pumpulle niin 2.3v et ei juuri mitää..onko siis rele mennyt? :roll:
        Saattaapi olla. Sen vois varmistaa vaikka pistämällä kaveri starttaamaan ja itse mennä ihan kokeilamaan kädellä vetääkö se vai ei
        - 2006 Mustang cabriolet
        - Sleekcraft Enforcer 28'

        Comment

        • Kenzu
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1285
          • Vaasa

          #5
          Originally posted by Wittu_joo
          Originally posted by Kenzu
          mulla on sama vika ja mittasin paljon tulee virtaa pumpulle niin 2.3v et ei juuri mitää..onko siis rele mennyt? :roll:
          Saattaapi olla. Sen vois varmistaa vaikka pistämällä kaveri starttaamaan ja itse mennä ihan kokeilamaan kädellä vetääkö se vai ei
          se on yleensä örissy jtn kun laittaa virrat päälle mut enää ei sano mitään..ollenkaan..ja siitä on ehkä pumpun kalvo menny rikki, ku se on hyytyny ku painaa kaasuu mut jos päästää ja painaa uudesta ni sit se on lähteny vetämään..
          Lamborghini Gallardo
          Ex:
          F87 M2
          F82 M4
          F15 X5M50d
          F31 330d
          E60 M5
          E46 M3
          E63 645ci
          E60 530d -07 M5D satinwhite
          E36 M3 Turbo
          E30 325 cäbi -92

          Comment

          • Redain
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 506
            • Turku

            #6
            Sama ongelma mulla oli yhdessä vaiheessa kun auto sammuili koko ajan ja sitä ennen se hyytyi kun painoi kaasun pohjaan... joten päätin ottaa käyttöön yleismittarin tarkastakseni saako pumppu virtaa vai onko rele rikki vai onko ilman ja bensan säätäjä rikki (eli se mikä säätää bensan ja ilman määrän). starttasin autoa ja jännitettä tuli 12.3V ja sitten päättelin että pumppu on rikki... joten ei muuta kun uutta pumppua hankkimaan... ja nyt toimii taas
            Verhoilutyöt, vikakoodin luenta, hiekkapuhallustyöt Turku, Rauma seudulla. Yhteydet yv tai Redain(at)gmail.com

            Comment

            • naapakka
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2004
              • 248
              • Hämeenlinna

              #7
              jep eli pumppu saa sähköäkin ihan normaalisti. tänää taas teki sen normaali eli saa laittaa virrat päälle ni pumppu lähti, virrat pois ni pumppu jäi, virrat uusiks ja pois ni sai sen hiljaseks. joku vois nyt valaista et missä se rele siellä oikee mahtaa sijaita...jos saatas toine 325 parkkii kans hankittua et pystyttäs koittaa sen pumpul+releellä ni saatais selville vikaa. Ja auto ei oo mikää uus, -85
              Baijerilainen mutteriwiritelmä

              Team GOATSE

              Comment

              • tihuovin
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2003
                • 1422
                • Oulu

                #8
                Yleensä se sijaitsee tämän ikäluokan autoissa siinä sulakerasian kyljessä, sen ulkopuolella. Ihan normaali "yleisrele".

                Se että rele "napsuu" (eli vetää) ei vielä sano sen kunnosta yhtään eikä mitään. Kun rele "vetää", sen pitää kytkeä yhteen sen pinnit 30 ja 87, pinnistä 30 virta sisään, pinnistä 87 virta pumpulle. Ja motronic säätää sen releen maita (pinni 85) eli kun motronic maadoittaa ko. pinnin => pumppu pyörii.

                Vaihda se rele ensitöiksesi, vaikuttaa siltä että se jumittaa (koska pumppu jää pyörimään). Toinen vaihtoehto on että releen "vetokelan" piuha (eli se joka tulee pinnille 85 motronicilla) ottaa maihin jossain matkalla => rele vetää vaikkei pitäisi => pummppu pyörii. Kolmas vaihtoehto (kallein) on se että motronic oikuttelee, ohjaa pumpun päälle vaikkei pitäisi.

                Mutta vaihda ekana se rele ja seuraa tilannetta.

                t: Timo

                Comment

                • naapakka
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2004
                  • 248
                  • Hämeenlinna

                  #9
                  auto seissy viikonlopun yli, otin bensaletkun irti, starttasin, lähti käymää...ihan kun ois käyny 4:llä. Bensaa kyllä tulee letkusta. Sit sammutin ja ei lähe enää käymään. :help:

                  Ja rele ei oo sulakerasian kyljessä vaan omassa mustassa laatikossaan jossa on 3 relettä.

                  taitaa mennä tähä :juo :juo
                  Baijerilainen mutteriwiritelmä

                  Team GOATSE

                  Comment

                  • tihuovin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1422
                    • Oulu

                    #10
                    OK, eli bensaa tulee silloin kun "vika on päällä". Onko asia näin? Tarkistko sen jälkeen kun ei enään lähtenyt käymään?

                    Entä kun "vika on päällä", tuleeko kipinää?

                    Pitäisi nyt saada haarukoitua mikä puuttuu? Kipinä vai bensa, vai molemmat vai ei kumpikaan.

                    Kumpi kone se nyt olikaan, L-jetronic vai motronic?

                    t: Timo

                    Comment

                    • naapakka
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2004
                      • 248
                      • Hämeenlinna

                      #11
                      Ja vika selvä. Moottorin ohjainyksikköön päässyt kosteutta.
                      Baijerilainen mutteriwiritelmä

                      Team GOATSE

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎