Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28:siin 2.5 Kone e30:Sestä? sopivuus?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kapanos
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2006
    • 1394
    • Kirkkonummen Westend

    E28:siin 2.5 Kone e30:Sestä? sopivuus?

    Eli tuollainen e28 hommattua.. Paikalla on nyt 2.0i moottori, mutta tallista löytyisi e30:sestä purettu 2.5i mylly..

    Siitä se ajatus sitten lähti.. mutta rupesin miettimään, että meneekö kyseinen mylly kuinka helpolla paikalleen?

    Sama M20:nenhän se on, mutta mitenkäs: Kardaani?,vaihdelaatikko? toimiiko mittaristo ym oikein? jtn muuta? vai menesikö niin helpolla että vanha kone pois -> uusi kone paikalleen -> piuhat kiinni ja käyntiin..

    Voisikohan joku valaista minulle ennen kuin innostun liikaa..


    PS: Anteeksi hieman epäselvä otsikko..
    E30 M50tic -90
    E34 M5 -90
    E91 325d M-sport -07
    Ford F100 -53 LS edition
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4647
    • Tuusula

    #2
    Siitä vaan tekemään, ei niissä isoja eroja ole. Tuskin kuitenkaan on plug'n'play (toki laatikko, kardaani jne jne menevät suoraan) mutta öljypohjan ja pumpun joutunet vaihtamaan (ainakin M30:n kanssa asia on näin).

    Sähköt riippuvat siitä ovatko molemmat samalla ruiskulla yms..
    ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • Erska
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2005
      • 439
      • Tuusula

      #3
      M20B25 lohkoon saat vanhan koneen virranjakajan, varmaan ainakin suuttimien yms anturien johdot ainakin kannattaa laittaa vanhasta koneesta. koneenkorvakoiden kanssakkin voi olla jonkinasteinen muunteleminen.
      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

      Nyt: VOLVO S60 D5 -03

      EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

      Comment

      • -weikko
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2006
        • 305
        • Kalajoki

        #4
        Menee e30 öljypohjalla kyllä ongelmitta paikalleen. Moottorin korvat pitää ottaa e28 moottorista. Motronicin saa pelaamaan, muuta kuin katkoo moottorin johtosarjat ja yhdistelee johdot väri väriin. Loput on sitten turhia piuhoja.
        Vesipumppu myös pitää olla e28:sta niin sopii letkut. Lambdan paikka putkeen ja jotain muuta pientä näpräystä.
        Joka tapauksessa tekee alle vuorokaudessa kahteen mieheen.
        Last edited by -weikko; 24-02-2009, 11:18.

        Comment

        • Kapanos
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2006
          • 1394
          • Kirkkonummen Westend

          #5
          Originally posted by -weikko View Post
          Menee e30 öljypohjalla kyllä ongelmitta paikalleen. Moottorin korvat pitää ottaa e28 moottorista. Motronicin saa pelaamaan, muuta kuin katkoo moottorin johtosarjat ja yhdistelee johdot väri väriin. Loput on sitten turhia piuhoja.
          Vesipumppu myös pitää olla e28:sta niin sopii letkut. Lambdan paikka putkeen ja jotain muuta pientä näpräystä.
          Joka tapauksessa tekee alle vuorokaudessa kahteen mieheen.
          Mitäs ruiskuja noissa sitten on? Veikkaan että e30:sessä on eri ruisku.. Ainakin paisunta säiliö on erillainen kuin vanhoissa ( <- 87) vuoden e30:Sissä..

          Mitenköhän noissa menee ruiskut kiinni toisiinsa?

          PS: missä kohtaa se ruiskun merkki/malli lukee? koitin nopeasti tihrustaa,mutta tuloksetta
          E30 M50tic -90
          E34 M5 -90
          E91 325d M-sport -07
          Ford F100 -53 LS edition

          Comment

          • -weikko
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2006
            • 305
            • Kalajoki

            #6
            m20b25 on aina motronicilla ja e28 520i:ssä on l-jetronic.
            Mutta se toimii kyllä, kun vain naittaa sen e28:n johtosarjan suorakaiteen muotoisen liittimen, sen e30:n pyöreän liittimen tilalle. Tai ainakin motronic v1.3 suostuu toimimaan.

            Motronic v1.3:ssa ei ole anturia vauhtipyörällä, mutta v1.0:ssa on.
            Erottaa mm. siitä.
            Last edited by -weikko; 24-02-2009, 21:24.

            Comment

            • jeemu
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 1844
              • 67700

              #7
              Itekki tosiaan oon tuon muutoksen tehny. Tosiaan vaihoin öl pohjan ja koneen korvat e28 korisesta ja kuten weikko mainihti niin vesipumppu koki vaihon. Muuten homma on bolt on. E30 johtosarja ja ruiskuboxi. Pyöreen liittimen katkasin veke e30 johtosarjasta ja tinasin e28 kanttisen liittimen tilalle. Väri väriin ja loput jätin pois. Hyvin toimi
              B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

              Comment

              • Kapanos
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2006
                • 1394
                • Kirkkonummen Westend

                #8
                riittääkö 2.5 koneen johtosarjan pituus samalle paikalle kuin e28sin vakio moottorin ohjaus? eli ilmeisesti hanskalokeron taakse..

                Kaikki sähköt ym toimivat normaalisti?


                Ei pitäisi ihan mahdoton homma olla :think

                tarkoitatko tuola pyöreällä liittimellä sitä "diagnosiikka" pistoketta joka on imusarjassa kiinni? eli se mistä nollataan huoltovalot ym?
                Last edited by Kapanos; 25-02-2009, 07:59.
                E30 M50tic -90
                E34 M5 -90
                E91 325d M-sport -07
                Ford F100 -53 LS edition

                Comment

                • -weikko
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2006
                  • 305
                  • Kalajoki

                  #9
                  Johtosarja yltää ihan hyvin. Pyöreä liitin on se millä se moottorin johtosarja liitetään korin johtosarjaan. Sijaitsee e30:ssä muistaakseni tulipellissä ja e28:ssa sulakeboksin kyljessä.
                  Ja se öljypohja on ihan sama kumpaa käyttää, itsellä on ollut kahdessa e28:ssa e30 öljypohja.

                  Kaikki tarpeelliset sähköt toimii, kuten merkkivalot yms. Ja ei todellakaan ole iso homma kuten aiemmin mainitsin. Pitkä tallipäivä kahteen mieheen niin homma on bueno.
                  Last edited by -weikko; 25-02-2009, 09:58.

                  Comment

                  • Kapanos
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2006
                    • 1394
                    • Kirkkonummen Westend

                    #10
                    eikun aivan juu! sitähän sinä tarkoititkin


                    Täytyy alkaa jumppaamaan..

                    ilmeisesti jos haluaisi muutoskatsastaa nin pitäisi jarrujapäivitellä? tuskin huomaavat eroa

                    alkaa varmaan liikkumaan vähän pirteämmin tuolla 2.5 motilla..

                    Oletko käyttänyt kummsta autosta kardaania/vaihdelaatikkoa?
                    E30 M50tic -90
                    E34 M5 -90
                    E91 325d M-sport -07
                    Ford F100 -53 LS edition

                    Comment

                    • duuk
                      Moderator
                      • Dec 2006
                      • 10516
                      • Saaressa

                      #11
                      Ei se m20b25 mikään voimakone ole

                      duke's garage:
                      Suzuki R50
                      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
                      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
                      S38 S54 S62

                      instagram: _duuk

                      Comment

                      • Kapanos
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2006
                        • 1394
                        • Kirkkonummen Westend

                        #12
                        ei oo ei, mutta taitaa olla silti ainakin enemmän hauskuutta kuin tuossa tylsässä 2.0 koneessa..
                        ja sen 5km mitä koe ajoin 2.5 konetta ennen kuin purin sen pois niin tuntui kyllä aika mukavasti ainakin e30 koppa liikkuvan.. ei kyllä mitään hajua mitä koneelle on tehty vai onko mitään..
                        E30 M50tic -90
                        E34 M5 -90
                        E91 325d M-sport -07
                        Ford F100 -53 LS edition

                        Comment

                        • jeemu
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 1844
                          • 67700

                          #13
                          Originally posted by duuk View Post
                          Ei se m20b25 mikään voimakone ole
                          No ei, ei ees kiina turbolla höystettynä
                          B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

                          Comment

                          • Kapanos
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2006
                            • 1394
                            • Kirkkonummen Westend

                            #14
                            missä kohaa sen anturin pitäisi olls? ei ainakan nopealla silmäyksellä näkynyt..
                            E30 M50tic -90
                            E34 M5 -90
                            E91 325d M-sport -07
                            Ford F100 -53 LS edition

                            Comment

                            • Supra^
                              BTCF Member
                              • Jul 2005
                              • 5150
                              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                              #15
                              Originally posted by Kapanos View Post
                              ei oo ei, mutta taitaa olla silti ainakin enemmän hauskuutta kuin tuossa tylsässä 2.0 koneessa..
                              ja sen 5km mitä koe ajoin 2.5 konetta ennen kuin purin sen pois niin tuntui kyllä aika mukavasti ainakin e30 koppa liikkuvan.. ei kyllä mitään hajua mitä koneelle on tehty vai onko mitään..

                              Ite kans tehny B25 E34-koneesta E28:iin, ja tais tässä jo tärkeimmät pointit tulla esille. Yks asia mitä kukaan ei oo tainnu mainita on rundikello, jonka liitin löytyy hanskalokeron takaa, 6 tai 7-pinninen litteä liitin, musta piuha, tämä siis jos haluat kiekkamittarin toimimaan, E30-johtosarjoissa kun se on siinä pyöreässä liittimessä.
                              Tosin ei tuo kori vapari-B25:lla liiku minnekkään (kokeiltu on) joten lyö hyrskytin ja megaruutta kiinni ni rupee edes jotain tapahtumaan
                              Musti 8HP
                              Nokivasara M47
                              TeiniCoupé DCT
                              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                              Ex:
                              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎