Announcement

Collapse
No announcement yet.

E-30 M-40 sammuu välillä yhtäkkiää

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • zippe78
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2008
    • 528
    • laihia

    E-30 M-40 sammuu välillä yhtäkkiää

    Tietääkö kukaan että mistä voi johtua kun mulla auto sammui kaksi kertaa 8km matkalla ja kummallakin kerralla käännyin tiukasti vasemmalle.Ei nykinyt vaan sammui täysin kesken ajon,pari kertaa sahasin eikä edes luvannut sitten laitoin tupakiksi niin sen jälkeen lähti käyntiin niin kuin mikään ei olisi ollutkaan.Toimii kaikin puolin hyvin siihen asti ja sen jälkeen.Voisko olla että virranjakaja on menossa:think
  • Phaedrus
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2004
    • 1888
    • Helsinki

    #2
    Ensiksi kannattaisi vika päällä tutkia onko kyse siitä että auto ei saa polttoainetta vai siitä että ei saa kipinää. Sähköpuolen osalta ota sytytysjohto irti, laita siihen sytytystulppa (pidä siis ylimääräistä mukana) ja katso iskeekö kipinää. Vikamahdollisuuksia on useita, esim. virranjakaja, puola, johdotus, tulpat, ECU (Motronic). Se että auto lähtee käyntiin jäähtymisen jälkeen voisi viitata puolaan tai siihen että Motronic-boksi oireilee. Polttoainepuolella bensapumppu voi olla tiensä päässä, bensanpaineensäädin rikki, suuttimet vuotaa, suodatin tukossa tms. Paha sanoa tutkimatta, pitää poissulkea eri vaihtoehtoja.

    Comment

    • Erno
      Bimmer Rookie
      • Feb 2009
      • 19
      • Helsinki/Vuosaari

      #3
      Originally posted by Phaedrus View Post
      Ensiksi kannattaisi vika päällä tutkia onko kyse siitä että auto ei saa polttoainetta vai siitä että ei saa kipinää. Sähköpuolen osalta ota sytytysjohto irti, laita siihen sytytystulppa (pidä siis ylimääräistä mukana) ja katso iskeekö kipinää. Vikamahdollisuuksia on useita, esim. virranjakaja, puola, johdotus, tulpat, ECU (Motronic). Se että auto lähtee käyntiin jäähtymisen jälkeen voisi viitata puolaan tai siihen että Motronic-boksi oireilee. Polttoainepuolella bensapumppu voi olla tiensä päässä, bensanpaineensäädin rikki, suuttimet vuotaa, suodatin tukossa tms. Paha sanoa tutkimatta, pitää poissulkea eri vaihtoehtoja.
      Äärimmäisen tyhjentävä vastaus, ei ole oma ongelma mutta oli kyllä hyvin vastattu =)

      Comment

      • Matti_83
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2004
        • 491
        • Korpilahti

        #4
        Melkein ensimmäisenä tutkisin bensapumpun ja sen liittimet
        BMW E38 730 manuaali
        ex E30 318i -91 cabrio

        Comment

        • zippe78
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2008
          • 528
          • laihia

          #5
          ..

          ei ole nyt sen jälkeen sammunut ollenkaan.Vaihdettu on tulpat,ilmansuodatin,bensansuodatin on melkein uusi.Tuskin noissa se vika oli tai on.Huono on vikaa kattella kun pari kertaa puolen vuoden välein tekee tuon.Varalla on hommattu ilmamäärämittari+haitariputki ja tulon päälle bensapumppu ja moottorin ohjainboksi.Mitä muuta sitä kannattais varalle hommata?Kun tartten autoa töihin joka päivä ja projektikaan ei ole vielä ajokunnossa.Nyt sitten sammuilee vähän väliä kesken ajon mutta lähtee heti käyntiin uudestaan.Se ei nyi vaan sammuu täysin virrat jää päälle.Vaihdettu on bensansuodatin,tulpat,moottorinohjausboksi,puola,i lmamäärämittari.Bensapumppua en ole vielä vaihtanut,kuulostais siltä että tasaisesti se hurisee kokoajan vaikka auto ei pelaa.Bensakorkkikin on ollut poissa suulta mutta ei mitään vaikutusta.Mitä seuraavaksi?????Kuukausi sitten vaihdettu bensapumpun rele ja samalla päävirta rele,nyt ei ole ollut mitään ongelmia(ainakaan vieläEikä ole ollut vieläkään mitään ongelmaa.Kiitokset hEnGa:lle!!!! upataan vielä vaikka auto ei hetkeen ollut ajossa jos sattuu että muilla on vastaavaa ongelmaa.Eli kun noi releet vaihdoin niin kertaakaan ei vastaavaa enään tehnyt ja sillä ajettiin 1vuosi ilman mitään.
          Last edited by zippe78; 01-07-2011, 09:33.

          Comment

          • hEnGa
            Newbiemmer
            • Sep 2005
            • 12
            • Kankaanpää

            #6
            päävirta relettä epäilisin. Hapettunut varmaanki tarkista ihmeessä.

            Comment

            • BMWSaloon
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2008
              • 281

              #7
              kokeileppas ottaa tankin korkki auki kun tekee tuon... ettei olis huohotus tukossa:think

              Comment

              • zippe78
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2008
                • 528
                • laihia

                #8
                ei ole nyt sen jälkeen sammunut ollenkaan.Vaihdettu on tulpat,ilmansuodatin,bensansuodatin on melkein uusi.Tuskin noissa se vika oli tai on.Huono on vikaa kattella kun pari kertaa puolen vuoden välein tekee tuon.Varalla on hommattu ilmamäärämittari+haitariputki ja tulon päälle bensapumppu ja moottorin ohjainboksi.Mitä muuta sitä kannattais varalle hommata?Kun tartten autoa töihin joka päivä ja projektikaan ei ole vielä ajokunnossa.Nyt sitten sammuilee vähän väliä kesken ajon mutta lähtee heti käyntiin uudestaan.Se ei nyi vaan sammuu täysin virrat jää päälle.Vaihdettu on bensansuodatin,tulpat,moottorinohjausboksi,puola,i lmamäärämittari.Bensapumppua en ole vielä vaihtanut,kuulostais siltä että tasaisesti se hurisee kokoajan vaikka auto ei pelaa.Bensakorkkikin on ollut poissa suulta mutta ei mitään vaikutusta.Mitä seuraavaksi?????Kuukausi sitten vaihdettu bensapumpun rele ja samalla päävirta rele,nyt ei ole ollut mitään ongelmia(ainakaan vieläEikä ole ollut vieläkään mitään ongelmaa.Kiitokset hEnGa:lle!!!! upataan vielä vaikka auto ei hetkeen ollut ajossa jos sattuu että muilla on vastaavaa ongelmaa.Eli kun noi releet vaihdoin niin kertaakaan ei vastaavaa enään tehnyt ja sillä ajettiin 1vuosi ilman mitään.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎