Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Peränvaihto Z3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SanMiguel
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2007
    • 1035
    • Kirkkonummi

    E30 Peränvaihto Z3

    Eli tarkoituksena olis vaihtaa tommosen Z3 typ188 perä tommoseen -86 323 E30 koppaan. Foorumeita selaillessani löysin tiedon että perien sisuskalut kaiketi käy yks yhteen mutta hirmu hommahan siinä taitaa olla. Tarkoituksena on siis vaihtaa käyttö autoon tuo välitys eli ei tekis mieli ainakaan seisottaa autoa turhan pitkään.

    Onkos kukaan perehtyny että käykö nuo yks yhteen?
    Realoem kuvien mukaan kiinnikkeet ainakin on melko saman malliset.





    Toivottavasti joku osaa kertoa selviääkö perän vaihdolla, vai joutuuko purkamaan molemmat vai jatkanko perän etsintää?

    E: kävin tuolla konttaamassa auton alla ja kattomassa niin tossa nykyisessä perässä on 8 pulttinen takakannen kiinnitys mikä herätti hieman hämmennystä kun realoem kuvien mukaan pitäis vissiin olla 6???
    Last edited by SanMiguel; 25-04-2009, 17:35.
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16492
    • Asikkala

    #2
    Originally posted by BRONX69 View Post
    Eli tarkoituksena olis vaihtaa tommosen Z3 typ188 perä tommoseen -86 323 E30 koppaan. Foorumeita selaillessani löysin tiedon että perien sisuskalut kaiketi käy yks yhteen mutta hirmu hommahan siinä taitaa olla. Tarkoituksena on siis vaihtaa käyttö autoon tuo välitys eli ei tekis mieli ainakaan seisottaa autoa turhan pitkään.

    Onkos kukaan perehtyny että käykö nuo yks yhteen?
    Realoem kuvien mukaan kiinnikkeet ainakin on melko saman malliset.





    Toivottavasti joku osaa kertoa selviääkö perän vaihdolla, vai joutuuko purkamaan molemmat vai jatkanko perän etsintää?

    E: kävin tuolla konttaamassa auton alla ja kattomassa niin tossa nykyisessä perässä on 8 pulttinen takakannen kiinnitys mikä herätti hieman hämmennystä kun realoem kuvien mukaan pitäis vissiin olla 6???
    Onko poskilaakerin laipat kuitenkin 6:lla pultilla eli 188 perä. Kuvat on vähän epämäär. ja katso pultti no. 5 kpl. määrää, kuuluu olla 2 pitkää ja 6 lyhyttä = 8 yht.

    Comment

    • duuk
      Moderator
      • Dec 2006
      • 10508
      • Saaressa

      #3
      Mulla on 2000 luvun Z3:sta lukkoperä omassa E30:ssä joka on -87 325i ihan bolt on homma.. Suoraan meni siis.. realoem:n kuvien mukaan kardaanin laippa olisi Z3:ssa 6 pultilla mutta kun katsoo listaa niin pulttien tarve on 4 kpl eli sitäkään ei tarvitse vaihtaa. Tarkemmin kun muistelen niin nopeusmittarin anturi piti ottaa vanhasta. Tuossa z3 perässä erilainen liitin kun e30:ssä
      Tässä kuva molemmista peristä vierekkäin. Z3 perä kuvassa vasemanpuoleinen



      Niin että miksi vaihtaa pelkät sisukalut kun nakkaa suorilta koko murikan sinne
      ?!?
      Last edited by duuk; 25-04-2009, 18:04.

      duke's garage:
      Suzuki R50
      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
      S38 S54 S62

      instagram: _duuk

      Comment

      Working...
      X
      😀
      🥰
      🤢
      😎
      😡
      👍
      👎