Joo elikkäs osaisiko kukaan sanoa mistä johtuu että (m10) kone toimii noin 20km ja sitten rupee nykimään ja booaamaan ja sammahtaa samantie? eli siis vika tuli sadekelillä aivan yllättäen ja on nyt jatkunut jo 3 päivää, virrajakaja ja pyöriä, puola on vaihettu, mutta voisiko pyöirä silti olla kulahtanut koska pyöriän sisällä olevaa peltilevyä kun venyttää hieman että menee jäykemmäksi niin toimii taas mutta pätkäsee silti mystisesti ja sitten kuin pitelee autoa sammuksissa noin 5min niin toimii taas mutta 2-5km?? eli vika on sellainen kun ajaa niin tuntuu siltä kun kaikki pytyt tippuu pois (sytty häviää) ja kun rämpyttää kaasupoljinta niin nykii hieman mutta sammuu silti.?
ja selveentääkseni vikaa niin autossa on kiinni peltisatsi ja korvaus weberi.
ja bensansuodatin on vaihettu myös koska imi jonkin näköistä shaissea sieltä mutta ei vaikuttanut mitään. eli jos joku viisaampi osaisi vastata tähän.
M10 (e21)
Collapse
X
-
Oletettavasti kärjetön?
Yksi mahdollisuus sytytyksen "ohjausyksikkö": http://www.realoem.com/bmw/showparts...81&hg=12&fg=10
Motonet: 10-8001,kun kuitenkin kysytään halvinta..
Jos auttaa,mutta vain hetken,koita toisella virranjakajalla.(hall-anturi sökö) Vai onko sitä jo vaihdettu,vai pelkkä jakajan kansi?
-
kk
Originally posted by basso72 View PostOletettavasti kärjetön?
Yksi mahdollisuus sytytyksen "ohjausyksikkö": http://www.realoem.com/bmw/showparts...81&hg=12&fg=10
Motonet: 10-8001,kun kuitenkin kysytään halvinta..
Jos auttaa,mutta vain hetken,koita toisella virranjakajalla.(hall-anturi sökö) Vai onko sitä jo vaihdettu,vai pelkkä jakajan kansi?
Kyseinen härpäke on uusittu kyllä jo entisen omistajan toimesta mutta mikään ei ole ikuista.. eli siis kannattaisiko suoraan hankkia kaikki uutta kun eivät paljon maksa eli yksikkö ja puola , virranjakajan kansi / pyöriä, tulpan johot tulpat.. niin eiköhän noilla ainakin selviä noista ongelmista. mutta tuota tuosta kärjellisestä kyllä pitäs olla kärjellinen tarkistan asian viellä
Comment
-
kk
Originally posted by basso72 View PostOletettavasti kärjetön?
Yksi mahdollisuus sytytyksen "ohjausyksikkö": http://www.realoem.com/bmw/showparts...81&hg=12&fg=10
Motonet: 10-8001,kun kuitenkin kysytään halvinta..
Jos auttaa,mutta vain hetken,koita toisella virranjakajalla.(hall-anturi sökö) Vai onko sitä jo vaihdettu,vai pelkkä jakajan kansi?
Kyseinen härpäke on uusittu kyllä jo entisen omistajan toimesta mutta mikään ei ole ikuista.. eli siis kannattaisiko suoraan hankkia kaikki uutta kun eivät paljon maksa eli yksikkö ja puola , virranjakajan kansi / pyöriä, tulpan johot tulpat.. niin eiköhän noilla ainakin selviä noista ongelmista. ja tuosta bimmeri linkistä oikean puoleinen osa kyllä löytyy. missäs tämä hall-anturi siaitsee?
Comment
-
Mites bensapumppu? itellä teki ihan samaa omssa E21:sessä ku oli pumppu tiensä päässä...Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"
E30 325iXA Touring
Lizzy - '82
Jättiprojekti
Comment
-
Virranjakajan sisällä: tuo pulse generator yms. http://www.realoem.com/bmw/showparts...17&hg=12&fg=05Originally posted by Kettu_e21 View PostKyseinen härpäke on uusittu kyllä jo entisen omistajan toimesta mutta mikään ei ole ikuista.. eli siis kannattaisiko suoraan hankkia kaikki uutta kun eivät paljon maksa eli yksikkö ja puola , virranjakajan kansi / pyöriä, tulpan johot tulpat.. niin eiköhän noilla ainakin selviä noista ongelmista. ja tuosta bimmeri linkistä oikean puoleinen osa kyllä löytyy. missäs tämä hall-anturi siaitsee?
Onko se kaasutin putsattu,monessakin weberissä yms. on myös pieni suodatin tuloputken kohdalla.
Oireet täsmäis aivan täysin yhteen sitkeästi oikutelleeseen 323een (mazda).
Josta vika lopuksi löytyi sytytysmodulista/virranjakajasta.
Jos hankit kasan uusia osia,vaihda yksi kerrallaan,niin selviäis mahdollinen vikapaikka.(saattais auttaa jotakin harrastajaa myöhemmin)
Comment
-
kk
Originally posted by basso72 View PostVirranjakajan sisällä: tuo pulse generator yms. http://www.realoem.com/bmw/showparts...17&hg=12&fg=05
Onko se kaasutin putsattu,monessakin weberissä yms. on myös pieni suodatin tuloputken kohdalla.
Oireet täsmäis aivan täysin yhteen sitkeästi oikutelleeseen 323een (mazda).
Josta vika lopuksi löytyi sytytysmodulista/virranjakajasta.
Jos hankit kasan uusia osia,vaihda yksi kerrallaan,niin selviäis mahdollinen vikapaikka.(saattais auttaa jotakin harrastajaa myöhemmin)
joo eli moduulissa tai jakajassa vika, koska kun ajelee normaalisti alle 3500rpm kierrosten niin auto toimii paremmin kuin uusi korealainen mutta heti kun antaa vähän enemmän pedaalia koneelle niin rupee rykimään ja sammahtaa eli siis sytty pätkii jotenkin vaihoin toisen virranjakajan kannen joka tuli auton mukana niin sillä ei pätkinyt 3500rpm alaspäin mutta vanhalla pätki ja nytten kuin on antanut monoketta koneelle niin ei tahdo saada käymään enään normisti ilman että on antanut koneen jäähtyä kokonaan ja sitten taas mennään. eli sii viisainta olisi varmaan ostaa virranjakajan kansi /pyöriä. koska iskee jakajan kanteen omituisesti oikkaria eli tulee NS hitsaus jälkiä ???? ja puolakin käy lämpösenä? sytkää kyllä on säädetty aikasemmin mutta säädön jälkeen toimi hyvin ja nyt ei?? kaasutin on putsattu perusteellisesti ja ilman putsariakaan ei tunnutoimivan eritavalla.
eli voiko tämä sytkän pätkäseminen johtua joko moduulista tai sitten koko jakajasta?? ja pakosarjan vuotaminenhan ei vaikuta mitään tähän? koska sekin tuppa vähän vuotelemaan.
mutta ostelen tuossa osia ja päivittelen tänne että mikä mahto olla jos ei muuten selviä.. (Omituista:think)
Comment
-
lampulla säädetty vai mutu tuntumalla?Originally posted by Kettu_e21 View Postsytkää kyllä on säädetty aikasemmin mutta säädön jälkeen toimi hyvin ja nyt ei??
heität sinne uudet rojut, pyörijän, kannen, tulpat, ja johdot niin ainakin ne on pois suljettu!-Harley Davidson Sportster - 89-
-Harley Davidson softail -89-
-Suzuki PV50 -86-
Comment
-
kk
niin tuosta sytkän säädöstä pitikin tässä jo mainta. että siis sytkäähän säädettiin sen takia että auto kulki lämikkä tiskissä 133km/H ja lähti vetämään vasta 3000rpm jälkeen ja lopetti 6000 rpm vedon. mutta nyt vetää ja kulkee erittäin hyvin. että voisiko sitten olla että nokka on vaihettu kun ei vakio säädöllä oikeen herinnyt? mutta tosiaan auto toimi hyvin ja sadekelin päätteeksi päätti jättää valoihin, eli ei vaan käynnistynyt ja sitten kun lähtee käymään niin se on sellaista aaltomaista käymistä eli 500-2000rom saakka ja sammahtaa heti.Last edited by Kettu_e21; 21-05-2009, 20:09.
Comment
-
aaltoilu haiskahtas kaasarin ja imusarjan välisen kumin vuotamiselta (vuodon ilmaisu sprayta löytyy esim motonetistä)
edit: ja lähteekö se käyntiin kuin "palmun alta" vai pitääkö startata tojota tyyliin?-Harley Davidson Sportster - 89-
-Harley Davidson softail -89-
-Suzuki PV50 -86-
Comment
-
jakaja
taisi kyllä kaikki kääntyä nytten tuohon virranjakan suuntaan eli lähtee helvetin hyvin käymään ja toimii. edit: vika piilesi pyöriässä joten paikallisesta varaosa tiskistä ei löytynyt 6200rpm rajottavaa pyöriää niin päätin kokeilla e30 pyöriällä joka on rajottamaton ja toimii erittäin mukavasti. eli vika oli siis pyöriässä, ja muitakin piilovikoja löytyi esim: tulppien hatut olivat löystyneet ja joistakin olivat tippuneet joten vaihoin tulpat/johotkin samaan syssyyn.
mutta vetoja ei ole samaan tahtiin kuin ennen??? johtuneeko siitä että säätelin kaasutinta vian ilmetessä niin säädöt ovat aika metsässä?
mutta kiitoksia kaikille
Comment
Comment