Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 alustan virkistys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • grz
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2003
    • 274
    • Helsinki

    e30 alustan virkistys

    Potilaana siis e30 325 2d facelift.
    Raidentangon päässä on hieman väljää ja ohjaus voisi olla tarkempi.
    Ajattelin sitten kerralla uusia kunnolla noita kulutusosia.
    Tähän asti olen ajatellut seuraavanlaista ostoslistaa:

    (kpl)
    (1) Left Lower Control Arm 31121127725
    (1) Right Lower Control Arm 31121127726
    (2) Sway Bar Link 31351091764
    (2) Tie Rods - BMW Part # 32111125186
    (2) Rubber Boots - BMW Part # 32111127104
    (4) Tension Straps - BMW Part # 32131094100
    (2) Tie Rod Self-locking Hex Nuts - BMW Part # 07129922436
    (2) Securing Plates - BMW Part # 32111124540

    Elikkäs alatukivarret, koiranluut, raidetangot (kokonaan). Olisiko jotain kriittistä unohtumassa tästä listasta?
    Moni ainakin ulkomaisilla foorumeilla on vaihtanut alatukivarret kokonaan, ei pelkästään puslia. Näinkö lie kannattaa? Kustannukset ovat aika tavalla isommat.
    Näiltä näkymin ajattelin ostaa pelkkää Lemförderin/bmw:n osaa.
    Vinkkejä, ajatuksia?
    Itse asennuksen varmaankin joudun teettämään, ei ole tiloja (eikä taitoa) tehdä.
    Ajattelin samalla uusia myös jarruletkut, niissä tuskin on mitään kummempaa tiedettävää.
    1990 325i M Technic II
    2016 420d Gran Coupe
    ex:2006 330d M Sport
    ex:2004 325i M Sport
  • larzu85
    BTCF Member
    • Feb 2007
    • 821
    • Mustasaari

    #2
    Originally posted by grz View Post
    Potilaana siis e30 325 2d facelift.
    Raidentangon päässä on hieman väljää ja ohjaus voisi olla tarkempi.
    Ajattelin sitten kerralla uusia kunnolla noita kulutusosia.
    Tähän asti olen ajatellut seuraavanlaista ostoslistaa:

    (kpl)
    (1) Left Lower Control Arm 31121127725
    (1) Right Lower Control Arm 31121127726
    (2) Sway Bar Link 31351091764
    (2) Tie Rods - BMW Part # 32111125186
    (2) Rubber Boots - BMW Part # 32111127104
    (4) Tension Straps - BMW Part # 32131094100
    (2) Tie Rod Self-locking Hex Nuts - BMW Part # 07129922436
    (2) Securing Plates - BMW Part # 32111124540

    Elikkäs alatukivarret, koiranluut, raidetangot (kokonaan). Olisiko jotain kriittistä unohtumassa tästä listasta?
    Moni ainakin ulkomaisilla foorumeilla on vaihtanut alatukivarret kokonaan, ei pelkästään puslia. Näinkö lie kannattaa? Kustannukset ovat aika tavalla isommat.
    Näiltä näkymin ajattelin ostaa pelkkää Lemförderin/bmw:n osaa.
    Vinkkejä, ajatuksia?
    Itse asennuksen varmaankin joudun teettämään, ei ole tiloja (eikä taitoa) tehdä.
    Ajattelin samalla uusia myös jarruletkut, niissä tuskin on mitään kummempaa tiedettävää.

    Alatukivarret varmaankin vaihdetaan kokonaan sen takia,että käsittääkseni bemarilta ei saa kuin koko tukivarren eikä palloniveliä erikseen.Hinta taisi olla n.100e/tukivarsi
    Nykyään tosin ei taida saada näitä kunnon metallisia vaan ovat jotai alumiinia/silumiinia
    BMW E61 535d Msport -06 Carbon Schwarz

    BMW E91 325i Msport -06 Sparkling-graphit metallic

    EX:BMW E30 325i m-tech2 -89 Lachssilber

    EX:BMW E34 525i touring -92 Titansilber

    EX:BMW E30 316i bavaria -90 Brilliant Rot

    EX:BMW E30 320i motronic -87 Diamantschwarz metallic

    EX:BMW E30 316 -85 mattamusta paholainen

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      #3
      Eikös se oo alumiinikin metallia, mutta saahan niitä rautaisinakin.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • grz
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2003
        • 274
        • Helsinki

        #4
        Originally posted by larzu85 View Post
        Alatukivarret varmaankin vaihdetaan kokonaan sen takia,että käsittääkseni bemarilta ei saa kuin koko tukivarren eikä palloniveliä erikseen.Hinta taisi olla n.100e/tukivarsi
        Nykyään tosin ei taida saada näitä kunnon metallisia vaan ovat jotai alumiinia/silumiinia
        Ok, selkisi tämäkin.
        Sen verran tein taustatutkimusta, että e30:iin saa molempia, sekä valurautaversiota että alumiinista. Jälkimmäistä on löytynyt uutena joistain m3:sta, 325 touringeista ja z1:stä. Hinta on tosin melko hävytön vs rautaversio (pelicanpartsissa $494, tavallinen on $120).
        1990 325i M Technic II
        2016 420d Gran Coupe
        ex:2006 330d M Sport
        ex:2004 325i M Sport

        Comment

        • Delphin
          BTCF Member
          • Mar 2006
          • 231
          • Nurmijärvi

          #5
          Miksi alatukivarret pitää olla alkuperäiset? Sen rahan mitä käytät yhteen alkuperäiseen alatukivarteen uusit kaikki etupään nivelet ja kumiosat. Kestää yhtä kauan kuin ne alkuperäisetkin. Tietysti jos ei ole prässiä millä vaihtaa, jotenkin ymmärtää.
          Vanhoja katiskoja.

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎