Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Turbon Katalysaattori??

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmwtbo
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 268
    • Suonenjoki

    E30 Turbon Katalysaattori??

    Eli onko katin sijainnilla merkitystä katsastusta silmällä pitäen??
    Katin saisi aika näppärästi "upotettua" kardaani tunneliin, mutta tulee melko
    takaosaan autoa...
    Pitääkö tuo katti sijoittaa mahdollisimman lähelle etupäätä vai onko ihan sama
    mihin kohtaan putkistoa tuon tunkee?? :think
  • Jürgen_
    Bimmer Enthusiast
    • May 2008
    • 2707
    • Mylsä

    #2
    Muutenhan sillä ei ois vaikutusta mutta kun sen katin pitää lämmetä riittävästi jotta se toimii. Eli mahdollisimman eteen asennettava.
    Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

    Comment

    • Supra^
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 5150
      • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

      #3
      Originally posted by Jürgen_ View Post
      Muutenhan sillä ei ois vaikutusta mutta kun sen katin pitää lämmetä riittävästi jotta se toimii. Eli mahdollisimman eteen asennettava.
      Ja E30 turbossa sen ei tarvitse toimia, joten se on lähinnä katsastusmiehen vittumaisuudesta kiinni, jos ei mee taakse sijoitettuna läpi.
      Musti 8HP
      Nokivasara M47
      TeiniCoupé DCT
      E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

      Ex:
      E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

      Comment

      • Jürgen_
        Bimmer Enthusiast
        • May 2008
        • 2707
        • Mylsä

        #4
        Originally posted by Supra^ View Post
        Ja E30 turbossa sen ei tarvitse toimia, joten se on lähinnä katsastusmiehen vittumaisuudesta kiinni, jos ei mee taakse sijoitettuna läpi.
        No miks siihen sitten se katti pitää laittaa :think
        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

        Comment

        • Supra^
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 5150
          • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

          #5
          Originally posted by Jürgen_ View Post
          No miks siihen sitten se katti pitää laittaa :think

          OT:
          Sen takia että muutoskatsastetaan turbolle.

          Aiheesta vaikka kuinka monta topiccia (siis tuosta "miksi tarvin katalysaattorin kun asennan turbon "ei-vähäpäästöiseen" autoon joka on uudempi kuin olikose 9/87 vaimikäseoli?).

          Ja topicin aloittajan auton vm. taitaapi olla '88 eli vaatii katin, tosin päästöt saa olla yhtä muhkeet ku "ei-vähäpäästöisissä".
          Last edited by Supra^; 29-05-2009, 22:02.
          Musti 8HP
          Nokivasara M47
          TeiniCoupé DCT
          E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

          Ex:
          E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

          Comment

          • Jürgen_
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 2707
            • Mylsä

            #6
            Originally posted by Supra^ View Post
            OT:
            Sen takia että muutoskatsastetaan turbolle.

            Aiheesta vaikka kuinka monta topiccia (siis tuosta "miksi tarvin katalysaattorin kun asennan turbon "ei-vähäpäästöiseen" autoon joka on uudempi kuin olikose 9/87 vaimikäseoli?).

            Ja topicin aloittajan auton vm. taitaapi olla '88 eli vaatii katin, tosin päästöt saa olla yhtä muhkeet ku "ei-vähäpäästöisissä".
            Juu juu mutta tarviiko sen ees olla katti vai käykö pelkät katin kuoret :think
            ...vaik sitte kirjottaa sihe että katti että inssi ymmärtää
            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

            Comment

            • Supra^
              BTCF Member
              • Jul 2005
              • 5150
              • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

              #7
              Originally posted by Jürgen_ View Post
              Juu juu mutta tarviiko sen ees olla katti vai käykö pelkät katin kuoret :think
              ...vaik sitte kirjottaa sihe että katti että inssi ymmärtää
              No eihän ne kuoret virallisesti käy mihinkään, mutta monethan niillä leimaa kuitenkin.

              Topicin aloittajalle sanoisin että laita se katti sinne taakse vaan. Meneehän se kuitenki päästöistä läpi jos vain säädöissä, niin eihän sen katin tarvitse toimiakkaan kovin hyvin. Tosin jos oot paljo rahaa satsannu kattiin ni ei sitä rikkoa kannata kuitenkaan, ja silloin taas hyvä sijoituspaikka ois tietenkin mahdollisimman eteen.


              V***u mitä jaarittelua taas multa, anteeks
              Musti 8HP
              Nokivasara M47
              TeiniCoupé DCT
              E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

              Ex:
              E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

              Comment

              • jmp2002
                BTCF Member
                • Oct 2003
                • 5727
                • Rovaniemi

                #8
                eipä se vakio kattikaan kovin lähellä ole m20 koneisessa.. laatikon jälkeen kardaanitunnelissa se on... joten miksi ei ahdettunakin siellä toimi..
                Itelläkin tulee m50tic katti, just siihen laatikon jälkeen kardaanitunneliin.. ja eipä se oikeen ennen sitä mihinkään mahdu jos tekee viellä 3" putkiston...
                E30 325i Touring -89
                E30 325i touring -88 m50tbo
                G20 330e M-Sport -20

                Comment

                • bmwtbo
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 268
                  • Suonenjoki

                  #9
                  Jep kiitoksia, eli rakennellaan tuo katti tonne kardaani tunneliin minne sen saa aika sopivasti.
                  Ei tuolla kyllä liikaa tiloja ole kun vääntää 3" rännin tuonne, mutta pitää sätöstellä jonkun lainen putkisto niin pääsee ajelemaan.

                  Ja käypi vielä ennen katsastusta ajamassa putkiston sopivan lämpimäksi,
                  niin ei tartte inssin mussuttaa tuosta katin lämpiämisestä...

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎