Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 316->318is alustan päivitys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • magilainen
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2007
    • 1023
    • Iisalmi

    e30 316->318is alustan päivitys

    elikkäs itselläni on vm.88 oleva e30 bemmi, ja tuli tuossa vaiheltua m42b18 keulalle.

    ja kysymys kuulukin miten alustaa pitäisi muuttaa että se kävisi katsastus miehen silmää? :think ilmeisesti levyt taakse ja tukivarret vaihtoon?
    etutolpat miten niiden kanssa? ja mielellään laittaisin sen vastaamaan 318is alustaa ettei tarvitse 325 abs:sien kanssa räplätä. vai miten tekisitte?

    epäselvyyden vuoksi sanotaan että bemari oli alunperin m10b18 koneella eikä m40 1.6 ruisku.

    katsastus asemalla ei osattu selventää asiaa,sekä maahantuoja oli hiukan pihalla asiasta, täälä lienee toinen joka saman homman on tehnyt eli infoa vaan

    päästöihin tuli kuitenkin vastaus jo, eli is tekniikka menee tuon m10 koneen mukaan ei vähäpäästöiseksi, mutta katalysaattori pitää sielä olla vaikkei päästö rajat ole kovin korkealla

    hommasta tulee rojekti topikki kunhan joudan kuvia selailla ym
    Bmw e91 330xd -06 msport
    Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
    Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


    Freude am Fahren
  • jmp2002
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 5726
    • Rovaniemi

    #2
    318is ja 325i alustat on samat, siitä en ole aivaa varma onko kaikissa is abs-jarruja mutta muuten ainakin täysin identtiset...

    että noihin viellä 51mm etutolpat ja jarrut eteenkin..
    E30 325i Touring -89
    E30 325i touring -88 m50tbo
    G20 330e M-Sport -20

    Comment

    • Tonton
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 9101
      • Raisio

      #3
      tehojen puolesta pitäis riittää 320:n alusta jossa ei ole muuta eroa kuin jäähdytetyt levyt edessä
      sigpic
      M-B Vito -22
      Transit Custom -18
      Yamaha vx ho cruiser -22
      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
      [email protected]

      Comment

      • magilainen
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2007
        • 1023
        • Iisalmi

        #4
        elikkäs 325 palikoita kattelemaan..tolpatkin ovat siis isot is mallissa vai vaan kutosessa?
        Bmw e91 330xd -06 msport
        Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
        Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


        Freude am Fahren

        Comment

        • magilainen
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2007
          • 1023
          • Iisalmi

          #5
          320i on 129hp&174nm ja 318is 136hp&172nm
          eli valitettasti ei kelpaa tehojen puolesta ne.
          Bmw e91 330xd -06 msport
          Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
          Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


          Freude am Fahren

          Comment

          • Tonton
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2006
            • 9101
            • Raisio

            #6
            Originally posted by magilainen View Post
            320i on 129hp&174nm ja 318is 136hp&172nm
            eli valitettasti ei kelpaa tehojen puolesta ne.
            129+%=154
            kannattaa katsastavalta inssiltä kysyä mitä vaatii kaikkein helpoin ja varmin tapa

            itelläkin yksi konttori pyysi teholappuja myöten todistuksia kansiollisen ja toinen käski painaa sen auton rekisteri numeron mieleen josta tekniikka on
            Last edited by Tonton; 15-06-2009, 11:59.
            sigpic
            M-B Vito -22
            Transit Custom -18
            Yamaha vx ho cruiser -22
            Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
            [email protected]

            Comment

            • Mörökölli
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2005
              • 1735
              • Turku

              #7
              "Välimallin" tehoihin ei saa lyödä 20% nokkaan. Vain kukkulan kuninkaaseen. Näin ainakin viimeksi oli kun asiaa on kysytty.
              www.nenifab.com

              Comment

              • Tonton
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 9101
                • Raisio

                #8
                Originally posted by Mörökölli View Post
                "Välimallin" tehoihin ei saa lyödä 20% nokkaan. Vain kukkulan kuninkaaseen. Näin ainakin viimeksi oli kun asiaa on kysytty.
                niin tais olla
                sigpic
                M-B Vito -22
                Transit Custom -18
                Yamaha vx ho cruiser -22
                Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                [email protected]

                Comment

                • magilainen
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2007
                  • 1023
                  • Iisalmi

                  #9
                  tämmöstä akelta tuli "vaihdettava vähintään sen 136hp täyttävät tehot omaavan auton jarrut ja alusta eikä välttämättä sitä mallisarjan tehokkainta"

                  ja hullua oli että karstulan katsastuksessa riittää omakätisesti kirjoitettu "todistus" vaihdetuista osista OMALLA allekirjoituksella hmmm.. :think
                  Bmw e91 330xd -06 msport
                  Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
                  Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


                  Freude am Fahren

                  Comment

                  • Jonsku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 4647
                    • Tuusula

                    #10
                    Cabrissa, touringeissa, 318iS, 320iS, 323i, 325i on sopivat alustat eli jostain niistä vaan metsästämään.

                    www.realoem.com ja www.bmwfans.info auttavat vertailussa

                    Originally posted by magilainen View Post
                    ja hullua oli että karstulan katsastuksessa riittää omakätisesti kirjoitettu "todistus" vaihdetuista osista OMALLA allekirjoituksella hmmm.. :think
                    Turha alkaa oikomaan liikoja, kosahtaa vielä omaan nilkkaan myöhemmin.

                    edit: Ilmeisestikään kaikissa 318iS:sä ei ABS:ja, sorry, my bad.
                    Last edited by Jonsku; 15-06-2009, 18:55.
                    - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                    ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                    ex. Alpina D10 Touring #33/94
                    ... and many more

                    Comment

                    • makkis
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 5152
                      • Kouvola, Savisto

                      #11
                      Originally posted by Jonsku View Post
                      318iS:ssä on aina ABS:t. Jos kori on '85 tai vanhempi (searchilla löydät tarkat päivämäärät) niin ei tartte ABS:ja, muuten tarvii

                      Höpö höpö!
                      Ei ainakaan kaverin alkuperäisessä -90 IS:ssä ole mitään abseja:think
                      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                      Comment

                      • magilainen
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2007
                        • 1023
                        • Iisalmi

                        #12
                        millanen homma se sitten olis iskeä ne apsit sinne? tulihan tuo auto purettua jo kahteen otteeseen kokonaan sähköjen vaihdon yhteydessä mutta niin

                        korihan tosiaan oli -88 eikä tässä tarvetta olekkaan oikoa näissä
                        siististi läpi ja hyvä.

                        hommaa riittää vielä kovasti muutenkin kärryssä..
                        Bmw e91 330xd -06 msport
                        Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
                        Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


                        Freude am Fahren

                        Comment

                        • Rocla
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 7692
                          • Kajaani

                          #13
                          Muistakaapa, että jos kyseessä on mallisarjan sisäinen muutos, niin alustan ja jarrujen on vastattava alkuperäistä vertailuautoa.

                          Eli tässä tapauksessa et voi käyttää 320i:n ru(m)pu jarruja, vaan on vastattava 318is mallia.

                          EDIT: tossa miljuunasti postaamani linkki ABS asennukseen: http://wp1016621.wp027.webpack.hoste...511/f01511.htm
                          Olli.

                          Comment

                          • METALLIMIES
                            BTCF Member
                            • Jun 2007
                            • 61
                            • Kouvola

                            #14
                            Originally posted by Jonsku View Post
                            318iS:ssä on aina ABS:t. Jos kori on '85 tai vanhempi (searchilla löydät tarkat päivämäärät) niin ei tartte ABS:ja, muuten tarvii
                            Ei ole ABS:siä vakiona, lisävaruste. En muista että oisin nettiautossa nähnyt yhtään iS:sää missä olis ollu ABS:sät. Muutenhan toi alusta vastaa 325:sen alustaa, ja ilmeisesti vielä kaikissa ollut M-Tech alusta vakiona, eli matalammat jouset ja jäykemmät iskarit. Näin ainakin täällä väitetään:http://www.esatclear.ie/~bpurcell/318ischassis.html

                            Vaihtoon menee siis:
                            51mm etutolpat jäähdytetyillä jarruilla
                            20mm etuvakaaja
                            taakse levyjarrulliset tukivarret
                            ja taakse lisättävä kallistuksen vakaaja

                            Noilla pitäs mun mielestä kelvata.
                            e46 330d
                            e30 318iS

                            Comment

                            • magilainen
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2007
                              • 1023
                              • Iisalmi

                              #15
                              kiitoksia kovasti näistä varmasti näillä eväillä päästään jo hakemaan oikeita osia

                              sitten semmonen offtopic tähän välii, jos jollain kokemuksia yleisesti is:n alustan parantamiseen olis kiva kuulla

                              ja tästä ohjaustehostimen jälkiasennuksesta? varmaan toisesta topikista löytenee tietoa :think
                              Bmw e91 330xd -06 msport
                              Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
                              Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


                              Freude am Fahren

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎