Minulla on BMW 316 E 30 VM-86 1.8 L. Autossa on alkuperäinen kaasari ja kun käynnistää,niin käy hyvin ja tasaisesti tyhjäkäyntiä, mutta kun polkee kaasua niin kierrokset jää n.3000-4000 tonniin huutamaan! Vaihdoin jo kaasarin ja imusarjan välisen kumin mutta ei auttanut :( Tiedän kyllä että alkuperäiset kaasarit on PEESTÄ mutta pystyyköhän mitään tekemään?????? Oisko vika alipaine letkuissa vai liekkö kaasari jo tullut tiensä päähän? Kokeilin pakokaasu-arvoja ottaa mutta happea sai vähän liikaa, tuohon pulmaan auttoi se kumitiivisteen vaihtaminen kyllä. KERTOKAA JOKU JOS OSAATTE Y-H-T-Ä-Ä-N neuvoa! Kiitos todella paljon!
E30 kaasari ongelma
Collapse
X
-
vaijerissa ei vikaa, jää n. sentti tyhjää vivustoon kaasun ollessa pois päältä. KOVASTI kun työntää vivustoa niinkuin pois päältä sormilla niin sitten kuuluu naksahdus ja hip heijjaa taas on kierrokset normaalit mutta ei kehtais joka risteyksessä mennä pellin alle.... ja kaasua kun painaa niin taas jää huutamaan. :oops:
Comment
-
Ota kaasari pois ja katso onko jotain paskaa sisällä ja ettei mikään estä vivustojen toimintaa. Minkä merkkinen kaasari siinä muuten on? Pierburg? Samalla ku käyttää kaasaria pois niin vois käyttää sen auki ja puhdistella ja vaihdella tiivisteitä jos se ei niin hirveesti vastustais sitte enää.Tosin jos purkaa kaasarin niin kannattaa katsoa että kaikki osat on oikein sitten ku kasaa sen, mutta uskon että se hoituu aika helposti.BMW e36 316i Turbo Compact
Comment
-
Kerran oli minullakin samaa ongelmaa 316:ssa! Ja kun kerran liike maksoi korjauksen niin veinpä merkkiliikkeeseen! Siellä kaasariexpertti sano että läppäakselit ym liikuvat osat tahtoo kulahtaa ja tulee just tommosia käyntihäröjä+kakkoskurkku ei auennu jokakerralla! Nooh setä vaihto aika paljo sälää sisuksiin,sääteli ja kehui kalliiksi operaatioksi. Mutta sittepä auto kyllä pelaski vuosikaudet kuin pakasta vedetty!
Comment
-
Siis toi Pierburg on ihan kuningas kaasari 8) kaikki herkut, tosin vanhemmiten vähän häiriöitä. Jos kaasaria ei ole raiskattu, porattu tai vastaavaa niin läpän vivustossa kuluu se muovihahlo joka pitää sen vivuston suorassa. Kaikki viathan on mahdollisia jos alipaineletkut on miten saattuu ja jokainen on ominpäin päissään niitä korjaillu.
Kaikki käyntihäiriöthän johtuu niistä alipaine vuodoista -> laiha seos, esim. lisäilmaventtiilikalvo puhki, kakkoskurkunsäätökalvo puhki, virranjakajan ennakonsäätökellonkalvo puhki........ilmansuodattimenkotelon ilmanohjaimensäätöläpänkalvo puhki, vittu mä oon puhki., huohottimenletku/liitin puhki, jne.............
Comment
-
Tarkista ihan ensin kakkoskurkun toimintaa ohjaava "laahain".
On ko. kaasuttimessa ns. "kulutus-osa" ja aiheuttaa juuri kuvatun kaltaisia oireita.
Sijaitsee kaasuttimen "takana", eli kaasuttimen tulipellin puolella.
Kun ilmanputsarin ottaa irti, niin toiminnan näkee kääntämällä kaasuvipua.
Jos ko. "laahaimeen" on kulunut ura, niin vaihtoon. Uusi maksaa muutaman euron alkuperäisenä ja on helppo vaihtaa itse.
Uuden laitettuasi laita vielä jotain vaseliinia liukupintoihin, niin ei kulu niin äkkiä taas sököksi.
Comment
-
Vika on totennäkösesti siinä alipainesäätimessä. Koita onko sen kytkin toiminnassa, eli vedä kaasuvipua käsin niin että se irtoaa siitä säätimen sauvasta. Tällöin pitäisi rele naksuttaa. Jos ei mitään kuulu on joko se kytkin tai rele (sijaitsee kuskin puolella siellä ison muovikotelon sisällä suoraan rengaskotelon päällä) rikki.savun hälvettyä, irrotetaan asentaja ja tarkastetaan kytkennät
Comment
Comment