Taustaa: auto vm -89 320i e30.
Ollut aina minun käytössäni "hidas" lähtemään käyntiin mutta on aina kuitenkin lähtenyt. (paitsi yhden kerran kylmällä kun sammui heti ja sai ilmeisesti liikaa ja lähti hetken kuluttua kaasua pohjassa pitäen)
Sitten noin 6kk sitten sammui talvella parkkipaikalle eikä lähtenyt käyntiin. Starttasi ja pyöritti kunnolla mutta ei vain lähtenyt. En muista tuliko kipinä. Kaverin kanssa saatiin lopulta käyntiin yhdistämällä johdolla suoraan akusta puolaan ja auto lähti käyntiin ja sen jälkeen ei tuota yhdysjohtoa enää tarvittu. Pysyi siis irrottamisen jälkeen käynnissä ja lähti käyntiin uudelleenkin ilman johtoa. Samalla otettiin pois ilmeisesti muutama turha johto jonkin edellisen omistajan jäljiltä. Lähti siis tämän jälkeen 6kk käyntiin aivan normaalisti, edelleen jopa yli 5s starttauksella mutta kuitenkin.
Nyt: Tänäänkin käynnistetty jo 5 kertaa, ei mitään ongelmaa. Nyt kaupassa käydessä starttasi mutta sammui samantien eikä sen jälkeen enää lähtenyt käyntiin, startti pyöri normaalisti eikä tällä kertaa edes kipinää tullut. Kun kytki taas suoraan akulta puolalle lähti käyntiin heti muttei pysynyt käynnissä johdon irroittamisen jälkeen. Eikä lähtenyt uudelleenkaan ilman johtoa. Kun johdon laittoi takaisin niin ajoin auton takaisin kotiin aivan normaalisti.
Eli missä ihmeessä tässä nyt on vika? Virtalukonpohja? Joku rele puolan ja virtalukon pohjan välissä? Entä liittyvätkö nämä molemmat kerrat toisiinsa?
Entä kun auto nyt kerran toimii aivan normaalisti tuolla akku-puola johdolla niin onko jotain haittaa jos vain teen siihen katkaisijan jonka laitan päälle aina startatessa ja sammutan autoa sammuttaessa ja vasta noiden toimien jälkeen käännän avainta? (sulake väliin)
P.S. Uutta virtalukonpohjaakin saa tarjota Ei ole kokeiltu vielä toimiiko kun sen verran kova homma ilmeisesti niin vaihtaisi suoraa uuden vai onko tähän autoon tuo vaihtaminen kuinka hankalaa?
Ollut aina minun käytössäni "hidas" lähtemään käyntiin mutta on aina kuitenkin lähtenyt. (paitsi yhden kerran kylmällä kun sammui heti ja sai ilmeisesti liikaa ja lähti hetken kuluttua kaasua pohjassa pitäen)
Sitten noin 6kk sitten sammui talvella parkkipaikalle eikä lähtenyt käyntiin. Starttasi ja pyöritti kunnolla mutta ei vain lähtenyt. En muista tuliko kipinä. Kaverin kanssa saatiin lopulta käyntiin yhdistämällä johdolla suoraan akusta puolaan ja auto lähti käyntiin ja sen jälkeen ei tuota yhdysjohtoa enää tarvittu. Pysyi siis irrottamisen jälkeen käynnissä ja lähti käyntiin uudelleenkin ilman johtoa. Samalla otettiin pois ilmeisesti muutama turha johto jonkin edellisen omistajan jäljiltä. Lähti siis tämän jälkeen 6kk käyntiin aivan normaalisti, edelleen jopa yli 5s starttauksella mutta kuitenkin.
Nyt: Tänäänkin käynnistetty jo 5 kertaa, ei mitään ongelmaa. Nyt kaupassa käydessä starttasi mutta sammui samantien eikä sen jälkeen enää lähtenyt käyntiin, startti pyöri normaalisti eikä tällä kertaa edes kipinää tullut. Kun kytki taas suoraan akulta puolalle lähti käyntiin heti muttei pysynyt käynnissä johdon irroittamisen jälkeen. Eikä lähtenyt uudelleenkaan ilman johtoa. Kun johdon laittoi takaisin niin ajoin auton takaisin kotiin aivan normaalisti.
Eli missä ihmeessä tässä nyt on vika? Virtalukonpohja? Joku rele puolan ja virtalukon pohjan välissä? Entä liittyvätkö nämä molemmat kerrat toisiinsa?
Entä kun auto nyt kerran toimii aivan normaalisti tuolla akku-puola johdolla niin onko jotain haittaa jos vain teen siihen katkaisijan jonka laitan päälle aina startatessa ja sammutan autoa sammuttaessa ja vasta noiden toimien jälkeen käännän avainta? (sulake väliin)
P.S. Uutta virtalukonpohjaakin saa tarjota Ei ole kokeiltu vielä toimiiko kun sen verran kova homma ilmeisesti niin vaihtaisi suoraa uuden vai onko tähän autoon tuo vaihtaminen kuinka hankalaa?
Comment