Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 M20b20 lämpömittari ongelma

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • anza(kla)
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 970
    • kokkola

e30 M20b20 lämpömittari ongelma

eli joo,ongelma on semmoinen että autoon asennettu megasquirt ja lämpömittari ei mittaristossa toimi. huomattiin tuossa ettei lämpömittarin liitin ole kiinni tuossa itse anturissa.
    rupesin etsimään tuota johtoa,niin eihän sitä koko liitintä löydy johtosarjasta. eli se on varmaan katkaistu kenties.(?) mega on liitetty vain omaan johtosarjaan. eli suurin osa auton johtosarjasta on jäljellä.

eli mites mä saan tuon lämpömittarin toimimaan.? mistä mun täytyy ottaa siihen liittimelle johdot.? ei jaksais alkaa mitään lisämittareita kötystämään tuonne kabiiniin,sillä niitä nyt jo on seillä ihan piisalle asti.

ja kyseessähän on siis se liitin missä on vaan yksi "kontaktori". eli mihin siitä pitää johto vetää johtosarjassa että alkaa mittari toimimaan.

EDIT: ja kyllä olen lukenut kaikki mahdolliset thread:it läpi koskien vikaa minkä search vaan antaa,mutta missää ei mielestäni käsitellä tuota itse johdon/liittimen puuttumista vaan kaikki käsittelee sitä että moniko napainen anturi siellä kuuluu olla ja kaikki käskee aina vaihtaan mittariston "akut" mutta tämä vika ei ensi alkuun ainakaan ole siellä.
    Last edited by anza(kla); 13-07-2009, 09:18.
  • Maza
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 4321
    • Kannus/Kokkola

Pyöreän liittimen pinniin nro 4. (4: 0,75 BRVI Fernthermometer ). Ruskeavioletti piuha.

Comment

• duuk
      Moderator
      • Dec 2006
      • 10507
      • Saaressa

Originally posted by Maza View Post
      Pyöreän liittimen pinniin nro 4. (4: 0,75 BRVI Fernthermometer ). Ruskeavioletti piuha.
      Ja se pyöreä liitin löytyy tulipellistä sulakepoksin vierestä..

duke's garage:
      Suzuki R50
      E39 ///M5 2000 & E46 /// M3 2003 & F11 520dA M-Sport
      M10 M20 M30 M40 M42 M50 M52 M54 M60 M62
      S38 S54 S62

instagram: _duuk

Comment

• jr66
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2006
        • 16491
        • Asikkala

Originally posted by duuk View Post
        Ja se pyöreä liitin löytyy tulipellistä sulakepoksin vierestä..
        Jos on motronic alunperin.

Comment

• anza(kla)
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 970
          • kokkola

mä löysin e30.de:stä just ton saman,mutta eipäs vaan toiminukkaan.

onkos Matilla ylimäärästä/irroitettua e30 mittaristoo et sais kokeilla sitä että onko toi mun mittari vaan yksinkertasesti hajalla.? koska se mittari tappikin miltei makaa kyljellään.

kun laittaa virrat päälle,niin viisari nousee ihan pikkuriikkisen,mutta silti jää pirun kauas normaalista kylmän moottorin "sini-rajasta".

ois tosi kiva saada se mittari toimimaan,ettei tarvi aina läppäriä käynnistellä kun lähtee ajaan että näkee moottorin lämmöt.

eikä matti lähteny se kiekkamittarikaan pelittään ku koitin siitä sytkämodulilta sekä myös puolan miinukselta ottaa signaalia siihen samaan liittimeen,mutta pinni numero 9. (musta ohut johto).
          Jotenka paikoillaan on aina vaan se Maza:n mieleen oleva rundari.

heti ku Matti saan vaan sen alkuperäsen mittarin toimiin,niin laitetaan sun e39:iin se rinki-mittari. saat vähä race henkee siihenki.

Comment

• Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

Originally posted by jr66 View Post
            Jos on motronic alunperin.
            Tai jos on pyöreällä liittimellä oleva Jetronic, diesel tai kaasutinmalli alunperin.
            Olli.

Comment

• anza(kla)
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 970
              • kokkola

Originally posted by Rocla View Post
              Tai jos on pyöreällä liittimellä oleva Jetronic, diesel tai kaasutinmalli alunperin.
              kyllä tämä minun mielestä on alunperin ollut ihan m20b20 motronic:illa

Comment

• KooTee
                BTCF Member
                • May 2007
                • 104
                • Pulkkila

mitenkäs muistelin et olis ollu ruskea-valkoinen lämpömittarin johto? ruskea violetti taas tolle öljynpaine anturille
                BMW E30 325TIC 2.8L 24v 941hv 1046nm
                BMW E30 325 Cab

Comment

• anza(kla)
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2004
                  • 970
                  • kokkola

Originally posted by KooTee View Post
                  mitenkäs muistelin et olis ollu ruskea-valkoinen lämpömittarin johto? ruskea violetti taas tolle öljynpaine anturille

Comment

• M20TIC
                    BTCF Member
                    • Feb 2009
                    • 93
                    • Kempele..

Originally posted by anza(kla) View Post
                    kyllä tämä minun mielestä on alunperin ollut ihan m20b20 motronic:illa
                    Juu on alunperi ollu motronicilla ja on muuten se sama konekki ollu siinä uuesta asti, tietääkseni..
                    BMW E30

Comment

• anza(kla)
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2004
                      • 970
                      • kokkola

Originally posted by M20TIC View Post
                      Juu on alunperi ollu motronicilla ja on muuten se sama konekki ollu siinä uuesta asti, tietääkseni..
                      ei muuten Janillakaa oo mitää tietoo mihin se lämpötila anturin johto/liitin on kadonnut.?

Comment

• M20TIC
                        BTCF Member
                        • Feb 2009
                        • 93
                        • Kempele..

Originally posted by anza(kla) View Post
                        ei muuten Janillakaa oo mitää tietoo mihin se lämpötila anturin johto/liitin on kadonnut.?
                        No se ei oo koskaan mun aikana paikallaan ollukkaa.. Ku auto mulle tuli ni siellä konehuoneessa oli siellä täällä sellasia hienoja johto/jesari nippuja jotka ei mihinkää menny, et oisko se konehuonetta "siivotessa" lähteny. Voisko sinne mittaristolle vetää kokonaan uuen piuhan ??
                        BMW E30

Comment

• anza(kla)
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2004
                          • 970
                          • kokkola

Originally posted by M20TIC View Post
                          No se ei oo koskaan mun aikana paikallaan ollukkaa.. Ku auto mulle tuli ni siellä konehuoneessa oli siellä täällä sellasia hienoja johto/jesari nippuja jotka ei mihinkää menny, et oisko se konehuonetta "siivotessa" lähteny. Voisko sinne mittaristolle vetää kokonaan uuen piuhan ??

joo,niin se varmaan täytyy tehdä,että uutta johtoa vaan kehiin.

Comment

Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎