Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 kierroslukumittari herjaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haju69
    Administrator
    • Nov 2005
    • 16389
    • Leppävirta

    E30 kierroslukumittari herjaa

    Mikäs näissä E30 mittareissa viiraa kun kierrokset vaikuttais äkkisiltään olevan n.1000 kierrosta alempana kuin pitäisi.

    Eli tyhjäkäynnillä näyttää nollaa...
    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
    E32 Diamantscwharz 750iL '94

    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.
  • DerMeister
    BTCF Member
    • Nov 2007
    • 485
    • Seinäjoki

    #2
    Mittariston akut voisi olla yksi vaihtoehto :think
    F11 535d xDrive Individual Twilight purple
    IG: f11twilight_purple

    Comment

    • Haju69
      Administrator
      • Nov 2005
      • 16389
      • Leppävirta

      #3
      Jaa, voiko akut tehdä sitäkin? Onhan noista kokemusta että akut sökönä mut ei vielä että se kiekkamittaria sekoittaa...?
      LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
      E32 Diamantscwharz 750iL '94

      E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
      B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

      Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
      Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
      Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

      Comment

      • DerMeister
        BTCF Member
        • Nov 2007
        • 485
        • Seinäjoki

        #4
        Itellä ainakin aluksi kiekkamittari välillä näytti nollaa ja välillä pelas, loppujen lopuksi lakkasi kokonaan toimimasta ja akkujen vaihdolla rupes taas pelaamaan.
        F11 535d xDrive Individual Twilight purple
        IG: f11twilight_purple

        Comment

        • Ziggis
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2008
          • 454
          • Melbourne (Mellilä)

          #5
          :thinkeikö kiekkamittari saa virtansa suoraan laturilta...?
          Ex. e39 540i -97
          Ex. 3.6 M5 -90 supercharger
          Ex. e36 325iA -92
          Ex. e34 540iA -94
          Ex. e30 325 2.7 eta -86
          Ex. e34 540iA -93 touring
          Ex. e32 730i -89

          Tällä mennään

          Comment

          • Haju69
            Administrator
            • Nov 2005
            • 16389
            • Leppävirta

            #6
            uppaanpa joutessaan, tämä vika johtunee siitä induktioanturin johdosta. Eli tulpan johdon pitäisi mennä siitä lenkistä läpi, mutta se on nippusiteellä kiinni siinä tulpanjohdossa(tarvikemallin piuhat näyttäs olevan). No nyt on tilattu uusi johtosarja, aito alkuperäinen. Niin katsotaan ensiviikolla korjaantuiko tämä vika.
            LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
            E32 Diamantscwharz 750iL '94

            E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
            B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

            Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
            Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
            Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

            Comment

            • zJark
              BTCF Member
              • Sep 2005
              • 740
              • Ylöjärvi

              #7
              Originally posted by Haju69 View Post
              uppaanpa joutessaan, tämä vika johtunee siitä induktioanturin johdosta. Eli tulpan johdon pitäisi mennä siitä lenkistä läpi, mutta se on nippusiteellä kiinni siinä tulpanjohdossa(tarvikemallin piuhat näyttäs olevan). No nyt on tilattu uusi johtosarja, aito alkuperäinen. Niin katsotaan ensiviikolla korjaantuiko tämä vika.
              Rohkenen epäillä vahvasti mutta sittempähän selviää.
              Kieppi tieto ei tule koneelle siitä tulpan johdosta.
              Kyllä se mittari riesalta emimmäkseen vaikuttaa.
              MTech II + Azev A //M20 “Baby Six“ Engine.- All Muscle, no Fat!
              +Volvo V70 hYrskYttimellä & Honda Hornet

              Comment

              • Haju69
                Administrator
                • Nov 2005
                • 16389
                • Leppävirta

                #8
                Originally posted by zJark View Post
                Rohkenen epäillä vahvasti mutta sittempähän selviää.
                Kieppi tieto ei tule koneelle siitä tulpan johdosta.
                Kyllä se mittari riesalta emimmäkseen vaikuttaa.
                No minen osaa tietää paremmin, olen vain kuullut niin monen suusta jo että se johtuu siitä lenkkipiuhasta joka ei ole oikein kun se on nippusiteellä kiinni tulpanjohdossa.. Mutta samapa tuo, oisin joka tapauksessa ostanu ne uudet piuhat koska ne on mallia "kilometrin" pitkät ne mitkä on nyt paikoillaan ja se muovikotelo jonka sisällä ne pitäisi nätisti olla niin on täysin sälöinä. Mutta tämä selviää ensi viikolla, oliko vika siinä vai ei.
                LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                E32 Diamantscwharz 750iL '94

                E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                Comment

                • -Jarno-
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 1140
                  • Salo

                  #9
                  Originally posted by Haju69 View Post
                  No minen osaa tietää paremmin, olen vain kuullut niin monen suusta jo että se johtuu siitä lenkkipiuhasta joka ei ole oikein kun se on nippusiteellä kiinni tulpanjohdossa.. Mutta samapa tuo, oisin joka tapauksessa ostanu ne uudet piuhat koska ne on mallia "kilometrin" pitkät ne mitkä on nyt paikoillaan ja se muovikotelo jonka sisällä ne pitäisi nätisti olla niin on täysin sälöinä. Mutta tämä selviää ensi viikolla, oliko vika siinä vai ei.
                  Induktioanturin tehtävä on kertoa boksille missä asennossa männät kulkee jotta ecu osaa ajottaa suuttimien suihkutuksen kohdilleen, eli ei liity kierroslukuun mitenkään. Vaikka koko anturin heittäisi jorpakkoon niin kiekkamittari pelaa

                  Comment

                  • Haju69
                    Administrator
                    • Nov 2005
                    • 16389
                    • Leppävirta

                    #10
                    Eihän se niillä uusilla piuhoilla muuttunu mihinkään tuo mittaristo. Mutta eipähän ole nyt montaa metriä ylimääräistä tulpanjohtoa konehuoneessa.
                    LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
                    E32 Diamantscwharz 750iL '94

                    E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
                    B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

                    Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
                    Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
                    Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎