Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30:seen 2.5td tekniikka?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rocker
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 1023
    • Suburb of SUUR-Oulu

    #16
    Ei kais siinä pitäs olla muuta ko nakkaat paikalleen 325i:n koriin. Miksipä se ei onnistuisi, ja onhan niitä rakennettukin. Ite tekniikan paikalleen soveltuvuudesta en osaa enempää sanoa, miten korvakot jne sovittuu paikoilleen. Tehojen puolesta ei ainakaan ole ongelmaa kun tds:n 143hv on papereissa, ja jos se vielä jännittää, nappaa tekniikka Ooppelista, niin paperilla on 130hv . Onnea rojektille
    --Tero
    2003 BMW 530dAT ///M-Sport individual
    Ford Escort 1.6-16V STW AC yms -98
    EX: 524Tda, 324TdicT
    Valtakunnan pelastustoimen keikat by 112info.fi
    ...Kun älli loppuu, korvaappa se lihaksilla! Toimii muuten aina...

    Comment

    • Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

      #17
      Originally posted by Rocker View Post
      Ei kais siinä pitäs olla muuta ko nakkaat paikalleen 325i:n koriin. Miksipä se ei onnistuisi, ja onhan niitä rakennettukin. Ite tekniikan paikalleen soveltuvuudesta en osaa enempää sanoa, miten korvakot jne sovittuu paikoilleen. Tehojen puolesta ei ainakaan ole ongelmaa kun tds:n 143hv on papereissa, ja jos se vielä jännittää, nappaa tekniikka Ooppelista, niin paperilla on 130hv . Onnea rojektille
      --Tero
      Lähinnä vaikeutta jo ajatusasteella tuottaa moottorinohjauksen irroittaminen väylästä ja ajonesto siihen pälle.

      Mekaanisesti en usko sen olevan työtä kummempi, miten lie öljypohjan sijainti.

      Ja siis minähän nyt ajattelin tosiaan m57 moottoria, en m51, semmoinenhan on Suomessa ajossa e30 nokilla.
      Olli.

      Comment

      • Make H.
        BTCF Member
        • Jul 2006
        • 1277
        • Kokkola

        #18
        Originally posted by Rocla View Post
        Lähinnä vaikeutta jo ajatusasteella tuottaa moottorinohjauksen irroittaminen väylästä ja ajonesto siihen pälle.

        Mekaanisesti en usko sen olevan työtä kummempi, miten lie öljypohjan sijainti.

        Ja siis minähän nyt ajattelin tosiaan m57 moottoria, en m51, semmoinenhan on Suomessa ajossa e30 nokilla.
        Eikö ois helpoin vaihtaa moottorinohjaus esim. megaan?

        Comment

        • NokiLeka
          Bimmer Enthusiast
          • May 2006
          • 2341
          • Eurajoki

          #19
          Eikös e30 koppaan saisi katsastettua uudemman m57n koneenkin tehojen puolesta? Moottorin paino voi asettaa omia rajoituksiaan, mutta ottaa penkkejä pois sen mukaan. Tehoreserviä uudemmassa paljon vanhaa enemmän. Moottorinohjaukseen olisin Make.H:n tavoin ehdottanut jotain jälkiasenteista, bemarin oma voi olla turhan haasteellinen puukotettavaksi.
          "I do everything my Rice Crispies tell me to"

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #20
            Originally posted by Rocla View Post
            Lähinnä vaikeutta jo ajatusasteella tuottaa moottorinohjauksen irroittaminen väylästä ja ajonesto siihen pälle.

            Mekaanisesti en usko sen olevan työtä kummempi, miten lie öljypohjan sijainti.

            Ja siis minähän nyt ajattelin tosiaan m57 moottoria, en m51, semmoinenhan on Suomessa ajossa e30 nokilla.
            Mulla ei ole näistä kokemusta mutta olen fundeerannut monasti että jos otat mukaan kaikki ohjainlaitteet , toimilaitteet , käyttökytkimet ja anturit joiden kanssa moottorin ohjainlaite keskustelee , koneenhan ei pitäisi enää tietää missä autossa se on kiinni.
            EDIT: Niin jos ne juttelee keskenään CANia pitkin niin sitten tarvitaan jo autosähkö-shamaania ..

            Originally posted by Bimmerman90 View Post
            varmaankin mutta niitä on aika vähän ja rahaa ei tietysti ole hirveästi.
            Sittenhän homma kannattaa ehdottomasti unohtaa.
            Originally posted by Bimmerman90 View Post
            kun ite en oo noista tekniikan vaihdoista juuri perillä.
            Sitten homma kannattaa viimeistään unohtaa. Meinaan turha haaveilla sellaisesta swapista jossa kokeneempikin rakentaja on jo pulassa.

            En halua harrastusta ja opettelua ampua alas , mutta aloita jostain helpommasta.
            Last edited by petrolhead; 20-07-2009, 10:02.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • petrolhead
              Moderator
              • Feb 2004
              • 13793
              • Hyvinkää

              #21
              tupla tai jotain
              2015 VW Crafter
              1984 BMW 316
              2009 Kawasaki Ninja 250RRR
              petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
              "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                #22
                Originally posted by petrolhead View Post
                Mulla ei ole näistä kokemusta mutta olen fundeerannut monasti että jos otat mukaan kaikki ohjainlaitteet , toimilaitteet , käyttökytkimet ja anturit joiden kanssa moottorin ohjainlaite keskustelee , koneenhan ei pitäisi enää tietää missä autossa se on kiinni.
                EDIT: Niin jos ne juttelee keskenään CANia pitkin niin sitten tarvitaan jo autosähkö-shamaania ..
                Onhan tämä kaikki mahdollista, ameriikossa ajelee e30:n näköinen e46 m3, eli siihen on sitten laitettu kaikki järjestelmät e46:sta, mutta tuon 80 luvun laitteen muuttaminen väyläautoksi on tosiaan aika järjetön urakka.
                Olli.

                Comment

                • Bimmerman90
                  Newbiemmer
                  • Jul 2007
                  • 15

                  #23
                  .

                  elikkäs tuo e34 m51 2.5tds konekin on liian nykyaikainen asennettavaksi e30 keulille ellei ole jonkin sortin autosähkö guru?

                  Comment

                  • petrolhead
                    Moderator
                    • Feb 2004
                    • 13793
                    • Hyvinkää

                    #24
                    No eikö tollasesta e30 324td:stä saisi mitään ulos?
                    Säästyy työtä ainakin vitusti
                    Last edited by petrolhead; 20-07-2009, 12:27.
                    2015 VW Crafter
                    1984 BMW 316
                    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
                    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
                    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

                    Comment

                    • Rocla
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2002
                      • 7692
                      • Kajaani

                      #25
                      Originally posted by Bimmerman90 View Post
                      elikkäs tuo e34 m51 2.5tds konekin on liian nykyaikainen asennettavaksi e30 keulille ellei ole jonkin sortin autosähkö guru?
                      Ei kun se uudempi, ei taida olla mitään ylitsepääsemätöntä tuon e34 moottorin kanssa, ajonesto vaatii toimenpiteitä, mutta muuten pitäisi olla aika helppoa.

                      Laita mersun kone.
                      Olli.

                      Comment

                      • Jürgen_
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2008
                        • 2707
                        • Mylsä

                        #26
                        Eikös se ole kaikkein helpointa siirtää koko tekniikka sähköineen kokonaisenaan siihen e30 koppaan...ottaa sen sitten bemusta, ooppelista tai mersusta :think
                        Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                        Comment

                        • Rocla
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2002
                          • 7692
                          • Kajaani

                          #27
                          Originally posted by Jürgen_ View Post
                          Eikös se ole kaikkein helpointa siirtää koko tekniikka sähköineen kokonaisenaan siihen e30 koppaan...ottaa sen sitten bemusta, ooppelista tai mersusta :think
                          En usko.
                          Olli.

                          Comment

                          • Jürgen_
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2008
                            • 2707
                            • Mylsä

                            #28
                            Originally posted by Rocla View Post
                            En usko.

                            Etkö :think
                            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                            Comment

                            • Rocla
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2002
                              • 7692
                              • Kajaani

                              #29
                              Originally posted by Jürgen_ View Post
                              Etkö :think
                              Autojen hallintalaitteet, mittaristot lämmityslaitteet, valaisimet, katkaisimet yms. ovat eri tyyppisten autojen välillä niin poikkeavia, että pelkkien johtojen lyhentelyssä menisi aikaa pidempään kuin koko muussa tekniikan vaihdossa, puhumattakaan siitä että saako esim. lämmityslaitetta koskaan toimimaan loogisesti, jos toisessa autossa on esim. vesikierrolla säädettävä lämpötila ja toisessa ilmaläpällä säädettävä lämpötila(e30 vs e34) tai vaijerivetoinen nopeusmittari ja toisessa sähköinen (BMW vs. MB)

                              Kaikille kompnenteille ei löydy paikkoja, sulakerasian siirtäminen on aika painaijaismainen urakka.

                              Johtoliitoksia tulisi useita satoja, pelkästään oikeanvärisen jatkojohdon löytäminen joka kohtaan vie päiviä.

                              EDIT: tuolla aiemmin kerroin e30:n näköisestä e46 m3:sta, tässä linkki jos joku ei ole lukenut, siitä saa vähän suuntia mikä homma on vaihtaa auton sähköt 25v uudempiin, jäis ainakin minulta tekemättä.

                              Last edited by Rocla; 20-07-2009, 17:45.
                              Olli.

                              Comment

                              • Jürgen_
                                Bimmer Enthusiast
                                • May 2008
                                • 2707
                                • Mylsä

                                #30
                                Originally posted by Rocla View Post
                                Autojen hallintalaitteet, mittaristot lämmityslaitteet, valaisimet, katkaisimet yms. ovat eri tyyppisten autojen välillä niin poikkeavia, että pelkkien johtojen lyhentelyssä menisi aikaa pidempään kuin koko muussa tekniikan vaihdossa, puhumattakaan siitä että saako esim. lämmityslaitetta koskaan toimimaan loogisesti, jos toisessa autossa on esim. vesikierrolla säädettävä lämpötila ja toisessa ilmaläpällä säädettävä lämpötila(e30 vs e34) tai vaijerivetoinen nopeusmittari ja toisessa sähköinen (BMW vs. MB)

                                Kaikille kompnenteille ei löydy paikkoja, sulakerasian siirtäminen on aika painaijaismainen urakka.

                                Johtoliitoksia tulisi useita satoja, pelkästään oikeanvärisen jatkojohdon löytäminen joka kohtaan vie päiviä.
                                Siis tästähän ollaan tekemässä jotain kuminpoltto kampetta. Mitä väliä niillä lamppäreillä tai muilla hössötyksillä...turhaa painoa vaan moiset.
                                Moottorinohjaus ja sellaset ovat tärkeitä enkä mielellään lähtisi rakentamaan johonkin mersun cdi:hin mitään johtosarjoja ihan tyhjästä vaan mielummin ottaisin ne siitä samasta korista missä se konekin oli, ja vaihteisto. Peränhän vois jättää muut saattaa olla melko lyhyt ikäinen se bensakoneen perä turbodiiselin piinattavana.

                                Jokainen saa tietysti tehdä ihan just niinkuin haluaa...
                                Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎