Announcement

Collapse
No announcement yet.

e21 320/6 weber/solex ongelma

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kt10734
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2008
    • 370
    • Uusimaa

    e21 320/6 weber/solex ongelma

    Päätin aloittaa uuden keskustelun, kun entisen otsikko ei enää vastannut ongelmaa.

    Nyt tartteis apua. Auto ei toimi oikein, enkä saanut apua BMW Clubilta ongelmaani.

    Eli: olen vaihtanut alkuperäisen Solex 4A1:sen tilalle Weber 38/38 DGAS:iin ja auto ei toimi kunnolla. Auto sammuilee kaasutuksen jälkeen ja kaikki alipaineletkut pitäisi olla oikein. Lisäksi auto ei käynnisty kuunnolla aina, vaan antaa jauhattaa noin 5s. Osaisiko joku neuvoa???
    Last edited by kt10734; 01-08-2009, 13:40.


    Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #2
    No onko tuota weberiä säädetty ollenkaan vai vaan heitetty kiinni?
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • kt10734
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 370
      • Uusimaa

      #3
      On kokeiltu vaikka millä säädöillä, mutta ei vaan toimi kunnolla. Se on tässä eniten outoa, että auto lähtee välillä ihan hyvin käyntiin ja välillä taas ei.

      EDIT: Huomasin just, että alipainetoiminen kiihdytyspumppu antaa hörppyä kaasutuksen jälkeenkin, juuri kun kierrokset ovat laskemassa, jonka takia auto ilmeisesti sammuu. Kaasarin ei varmaankaan kuulu toimia niin?

      Lisäksi kun auto on joutokäynnillä, valojen ja puhaltimen käyttö vaikuttaa noin 500rpm kierroksiin. Onkohan seos siis laihalla, kun noin paljon kierroksiin vaikuttaa?
      Last edited by kt10734; 01-08-2009, 14:50.


      Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

      Comment

      • kt10734
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2008
        • 370
        • Uusimaa

        #4
        Eikö kukaan tiedä? Eli siis tämänhetkiset oireet ovat:

        1) joutokäynti käy lämpimänä 900rpm ja kuumana 1300rpm.
        2) Valojen ja puhaltimen käyttö vaikuttaa reilusti joutokäyntinopeuteen.
        3) Auto ei käynnisty aina kunnolla, joutuu jauhamaan noin 5-10sek.
        4) Auto nykii reilusti pienillä kierroksilla kun yrittää kiihdyttää.

        Olisiko kysymys imuvuodosta?


        Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

        Comment

        • jr66
          Bimmer Enthusiast
          • Apr 2006
          • 16492
          • Asikkala

          #5
          Alipainetoiminen kiihdytyspumppu ?? Kuva ?

          Comment

          • Jürgen_
            Bimmer Enthusiast
            • May 2008
            • 2707
            • Mylsä

            #6
            Miten se toimi sillä soleksilla, vai toimiko ollenkaan? Onko kone muuten kunnossa? Itellä sama ongelma ja syyksi selvisi selvästi alentuneet puristukset kolmessa sylinterissä
            Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

            Comment

            • MGT
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2007
              • 360
              • Mynämäki-

              #7
              Onkos autoa ihan näppituntumalla vain säädelty vai onko ollut päästömittarissakin kiinni? Päästömittarilla näkisi käykö liian laihalla vai rikkaalla.

              Comment

              • kt10734
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2008
                • 370
                • Uusimaa

                #8
                Kaasari on säädetty korvakuulolla ja on kokeiltu kaikenlaisia eri säätöjä. Siitä huolimatta (johtuen?) peli toimii niin kuin toimii.

                Kaasarissa on normaali mekaaninen kiihdytyspumppu ja lisäksi joku alipainetoiminen pumppu, joka toimii niin, että alipaineen laskiessa pois kaasari ruuttaa bensaa kiihdytyspumpun suuttimista. Se on samannäköinen "putsikka" kuin kiihdytyspumpunkansi, mutta siihen menee vivun sijaan alipaineletku.

                Kone ei savuta lämpimänä ollenkaan ja kaikki tulpatkin ovat täsmälleen samanväriset. Huohottaa todella vähän, eli senkin puolesta OK. Luulen myös, että 84tkm ajettu kone on kunnossa. Varmaksi en voi sanoa.

                Hankala sanoa miten auto toimi Solexilla kun se vei niin paljon bensaa, että vaihdoin heti weberin tilalle. Lisäksi joutokäynti oli kylmänä huono. Ei siis ole kauhean hyvät muistikuvat siitä. Ehkä Solexin olisi saanut toimimaan kuitenkin.

                Nyt koitan kuitenkin saada ton webrun toimimaan kunnolla. Jos ei onnistu niin sitten pitää koittaa saada se Solex toimimaan.

                Ensimmäisenä ajattelin kuitenkin vaihtaa kaasarin laippojen tiivisteet ensi viikonloppuna. Toivottavasti se korjaa oudon käynnin.


                Monen monta Bemua + muutama harhalaukaus...

                Comment

                Working...
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎