Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 Ja M30 Sähköjen kytkentä! KIIRE!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Osku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2005
    • 3324
    • Kouvola,Pilkanmaa

    E30 Ja M30 Sähköjen kytkentä! KIIRE!!

    Flartin rata-auto projektissa on pikkasen pulmaa.

    Nyt tarvisi pikasesti tietää Suomenkielellä että minkävärinen johto -90 E34 535i johtosarjan liittimestä on mikäkin toiminto.
    Johtosarja on pätkästä niin että liitintä ei ole enää tallessa Pinnitiedot on siis turhia.
    Ja mitkä pitää kytkeä että moottorin saa käyntiin.

    nyt Ei siis tarvita mitään linkkejä E30.de:hen vaan tietoa että mitkä johdot on ns Pakollisia että koneen saa käyntiin.

    En ite löytänyt kun saksankielisiä ja epäselviä kaavioita joista ei suurta hyötyä ole.

    Kone on laitettu E30 koppaan ja se pitäis saada käyntiin huomenna että pääsee testaamaan onko kone ehjä lauantain Drift päiville
    E30 24V 5D "Vakio"

    Originally posted by ///Make
    1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
  • Rocla
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2002
    • 7692
    • Kajaani

    #2
    No melkeen väri väri vaan väriin niin jo pitäis käydä.


    Ensin väri, sitten mitä tekee autossa ja sitten mistä löytyy moottorista

    Vihreät paksut, +12v virtalukolta, ECU+Puola+releet
    Vihreä/violetit, pa-pumpulle syöttö, pa-pumpun relee
    Musta/keltaiset yhteen, startin heräte, solenoiden herätenapa
    Siniset yhteen,laturin merkkivalo, laturin herätenapa
    Ruskea/valkeat yhteen,lämpömittari, moottorin lämpöanturi
    Ruskea/vihreät yhteen,öljynpaine valo, öljynpaineanturi

    Eli nuo värit löytyvät luultavasti autosta ja moottorista ja noilla sen pitäisi jo käydä.

    Jos moottorissa ei ole noita värejä, niin etsin laitteen moottorista ja katsot minkä värinen johto lähtee ja kytken sen värin sitten luettelon mukaisesti autoon.

    EDIT: tämmöiset löytyi lontooksi:

    #1 - BL : Alternator
    #4 - BR/VI : Coolant temp sensor
    #6 - GN/GE :
    #7 - R/VI : Fuel pump
    #8 - SW/GE with another small SW/GE : Starter
    #10 - GN : Coil
    #16 - SW/BR : Oil pressure switch
    #17 - WS/BL : Diagnositic port.

    e34/e32 harness:

    Pin 1, BU goes to the alternator. Comes from the Instrument Cluster "charge indicator" light. BU in the fuse box.
    Pin 2, GN/YL comes from oil lever sensor. It is BU/BK in the fuse box and runs to the static oil level active check control unit, which is the same as the oil level light.
    Pin 4, BR/VI comes from the coolant temp sender unit. It is BR/VI in the fuse box and goes to the Instrument cluster temp gauge.
    Pin 5, BR/GN Oil pressure switch. Runs to instrument cluster oil pressure light.
    Pin 6, GN/WH goes to the O2 sensor heater relay. Gets power from fuse 9 and in the fuse box is colored GN/YL.
    Pin 7, GN comes from the ignition switch and goes to the Start Input, in the motronic unit and it also goes to Pin 15 on the coil. In the fuse box it is colored GN.
    Pin 8, WH/BK comes from the motronic unit "present fuel rate output". Is YL/WH in fuse box and runs to Fuel Economy Gauge in the bottom of the tach.
    Pin 9, BK goes to the ECU Engine speed output. This is BK in the fuse box. On the E28 this actually should be the connected in C103.
    Pin 10, BU comes from the oil level sensor. It is VI/GN in the fuse box and goes to the active check control unit as the dynamic oil level light.
    Pin 11, WH/GN comes from Pin 7 of the diagnostic connector. Is WH/BU in the fuse box and goes to the Service Indicator Processor.
    Pin 12, GY comes from the ECU and is the trigger for the "Check Engine" light control. In the fuse box it is BR/BK. This wire is not used on the E28, since there is no check engine light.
    Pin 13, GN/VI comes from Pin 87 of fuel pump relay. Is VI/RD in fuse box and runs to Fuse 11.
    Pin 14, BK/WH comes from motronic unit "Speed Signal Input". Is BU/YL in fuse box and goes to the Speed Input of the Instrument Cluster.
    Pin 15, BK/GN comes from Pin 30h on the coil. In the fuse box it is BK/GN and runs to the unloader relays.
    Pin 16, WH/BK comes from Pin 6 of diagnostic connector and is used in the SRS system. In the fuse box it is WH/BK and is said to be not used.
    Pin 18, BK/YL is the starter trigger and comes from in the car. It is also BK/YL in the fuse box. It also runs to Pin 11 of the diagnostic connector.
    Pin 20, RD/YL comes from Pin 87 of the main relay. It is RD/YL and goes to power the ABS Hydraulic Unit.


    Mahdollisesti ohut vihreäkin pitää kytkeä yhteen muiden vihreiden kanssa, mutta joissakin moottoreissa se koomisesti sitten estääkin käynnin, outoa.
    Last edited by Rocla; 02-09-2009, 21:34.
    Olli.

    Comment

    Working...
    X
    😀
    🥰
    🤢
    😎
    😡
    👍
    👎