Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tekniikanvaihto e30 525 tekniikka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • agisma
    Bimmer Rookie
    • Nov 2007
    • 104
    • Oulu

    Tekniikanvaihto e30 525 tekniikka

    Eli m20b25 tekniikka 525:sesta bemusta.

    Minkälainen homma on vaihtaa kyseinen tekniikka 316 vm.-90 e30:piseen?

    Alustassa ei ole ongelmia muutaku, että absien johtosarja vielä puuttuu ja abseille jarrutehostin.

    Kiitos avusta jo etukäteen!

    PS:searchilla en löytäny tietoo.
    *Bmw e30 316i Bavaria vm.-91*
    M50B25TU "Pommikone" -R.I.P.-
    - Bmw E92 335D -07
  • Erska
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2005
    • 439
    • Tuusula

    #2
    ainakin e30 koneenkorvat pitää olla, lohkossa pitäis olla paikat ns. e30 kiinnitykseen (4 pultin paikkaa) moottorin johtosarjasta en tiedä käykö pistoke suoraan. (pyöreä) jos on korin johtosarjassa... sähkökaaviosta selvinnee...
    Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

    Nyt: VOLVO S60 D5 -03

    EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

    Comment

    • _nixu_
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2006
      • 8972
      • Kellokoski

      #3
      Niin ja uuden moottorin täytyy olla kanssa vähäpäästöinen, varmista se nyt ensin ennen kuin alat nostamaan konetta keulalle
      E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

      Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

      Comment

      • Janzki
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2005
        • 4947
        • Lohja

        #4
        Originally posted by agisma View Post
        PS:searchilla en löytäny tietoo.
        Hitto oho M50:stä vaan sinne !

        Asia melko tyhjentävästi käsitelty tässä thredissä..
        Last edited by Janzki; 24-09-2009, 21:29.
        Sähköposti.
        IG: janzki_

        Comment

        • Kape30
          Bimmer Fanatic
          • May 2008
          • 509
          • Nokia

          #5
          Ei kai siihen enään minkään väsyneen m20 koneen takia kannata tekniikanvaihtoo alkaa tekemään...:think

          Laita vaan suosilla sinne se m50 tekniikka...
          E30 M50b28 -90 Cirrusblau
          E39 520d Touring -00 Sienarot II
          MB Sprinter
          Lynx Rave Re 600 -15
          Suzuki GSX-R1100 -95

          Comment

          • jr66
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2006
            • 16497
            • Asikkala

            #6
            Originally posted by Erska View Post
            ainakin e30 koneenkorvat pitää olla, lohkossa pitäis olla paikat ns. e30 kiinnitykseen (4 pultin paikkaa)
            Toisella puolella, en siis muista kummalla, e34-lohkosta puuttuu 2 reikää, jos e30 korvat laittaa e34-lohkon reikiin kone jää liian eteen e30-kopassa. Tarvii tehdä kaksi kierrereikää, tasaiset paikat e34-lohkossa on valmiina, jäänteenä ilmeisesti siitä että e30-valu on päivitetty e34 varten ?

            Comment

            • agisma
              Bimmer Rookie
              • Nov 2007
              • 104
              • Oulu

              #7
              Originally posted by _nixu_ View Post
              Niin ja uuden moottorin täytyy olla kanssa vähäpäästöinen, varmista se nyt ensin ennen kuin alat nostamaan konetta keulalle

              Tietenki koneen pitää olla vähäpäästöinen. Tämän jo tiesinki.

              Kiitoksia näistä vastauksista.

              Olen ajatellut myös tuota m50 tekniikkaa:think olis varmaan parempi/tehokkaampi/uudempi, Mutta myös isompi homma laittaa/asenttaa.

              Pitää vielä miettiä.

              Hei jos joltain sattuis löytymään abs:ien erillinen johtosarja nii pistä privaa. Sellasta tarvis vielä. Ja jarrutehostin.
              *Bmw e30 316i Bavaria vm.-91*
              M50B25TU "Pommikone" -R.I.P.-
              - Bmw E92 335D -07

              Comment

              • Kape30
                Bimmer Fanatic
                • May 2008
                • 509
                • Nokia

                #8
                Originally posted by agisma View Post
                Tietenki koneen pitää olla vähäpäästöinen. Tämän jo tiesinki.

                Kiitoksia näistä vastauksista.

                Olen ajatellut myös tuota m50 tekniikkaa:think olis varmaan parempi/tehokkaampi/uudempi, Mutta myös isompi homma laittaa/asenttaa.

                Pitää vielä miettiä.

                Hei jos joltain sattuis löytymään abs:ien erillinen johtosarja nii pistä privaa. Sellasta tarvis vielä. Ja jarrutehostin.
                Absillisen jarrutehostajassa/ sylinterissä ei ole muuta eroa, kuin yksi lähtöreikä vähemmän.
                Pystyt myös käyttämään sitä vanhaa tehostajaa kun tulppaat reijän sopivakierteisellä pultilla ja tiivisteellä...
                Last edited by Kape30; 24-09-2009, 22:09.
                E30 M50b28 -90 Cirrusblau
                E39 520d Touring -00 Sienarot II
                MB Sprinter
                Lynx Rave Re 600 -15
                Suzuki GSX-R1100 -95

                Comment

                • Erska
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2005
                  • 439
                  • Tuusula

                  #9
                  Mulla on -92 vm M20 lohko, jossa on kyllä molempien kiinnikkeiden paikat.. e30 tulee esim kuskinpuoli sillai et tulee neliön muotoon pultin paikat ja sit siitä jakopäähän päin e34 kiinnikkeiden paikat tulee ns kolmion muotoon... vanhemmissa lohkoissa voinee olla eroja mut uskoisin että jos lohko on ollut e34 on jo silloin ns uudempi lohko jossa paikat E30 vielä...
                  Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                  Nyt: VOLVO S60 D5 -03

                  EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

                  Comment

                  • agisma
                    Bimmer Rookie
                    • Nov 2007
                    • 104
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Kape30 View Post
                    Absillisen jarrutehostajassa/ sylinterissä ei ole muuta eroa, kuin yksi lähtöreikä vähemmän.
                    Pystyt myös käyttämään sitä vanhaa tehostajaa kun tulppaat reijän sopivakierteisellä pultilla ja tiivisteellä...
                    Kiitos tästä. Säästyi taas muutama euro
                    *Bmw e30 316i Bavaria vm.-91*
                    M50B25TU "Pommikone" -R.I.P.-
                    - Bmw E92 335D -07

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎