Announcement

Collapse
No announcement yet.

suomalainen E30 Berliinissä ei starttaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arvon pömppö
    Newbiemmer
    • Sep 2009
    • 4
    • Helsinki

    suomalainen E30 Berliinissä ei starttaa

    Eli todellakin nyt olis hyvät neuvot kalliit. Kotiinlähtö edessä 10 pv:n kuluttua, ja tänään autolla käydessäni huomasin ettei enää starttaa.

    Ekaks startti jaksoi pyörittää miltei normaalisti, mutta hyytyi pian ja nyt kyse ei todellakaan voi olla akusta, sillä siinä oleva merkki näyttää täyttä latausta ja akun kengässä minulla on kytkin, josta sain virrat näppärästi katkaistua sen seisoessa n. kuukauden mitä olen ollut täällä...

    Joudunkohan hukkaamaan koko auton ja laittaan jonkun toisen ehkä tilalle? Oisko tässä mitään mitä voisin vielä yrittää?
  • Cell
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 7037
    • Uusikaupunki

    #2
    Ettei vaan siltikin olis akku tyhjä. Etsi vaikka yleismittari jostain ja tsekkaa jännitteet jos ei pääse kaapeleilla kokeilemaan toisesta autosta sähköä.
    325i -08
    i3 REx -17
    M5 -98 Imolarot
    535i -90 N/A project (maatumassa)

    Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

    Comment

    • Juhis
      BTCF Honorary Member
      • Jul 2002
      • 19175
      • -

      #3
      Käynnistyskaapeleilla toisella autolla apuvirtaa. Se kannattaa joka tapauksessa kokeilla ensin. Jos ei lisävirran antaminen auta, ala vasta sitten etsimään muualta vikaa.
      All good things come to those who wait.

      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

      Sound Factory Bar & Nightclub

      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

      Comment

      • Luntti
        2Wheel Driver
        • Jul 2003
        • 5021
        • Yka

        #4
        Nykyään akut menee melko monesti noin rikki.
        Eli menee jotenkin oikosulkuun. Lisävirta kaapeleilla kokeilla antaa virtaa aluksi.
        Tai vaikka ostaa uusi akku.
        Ennen akut vaan hyytyi ja hyytyi, nyt tuntuvat menevän kerralla.

        Comment

        • manzneri
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2007
          • 551
          • Kesälahti

          #5
          ...kaverilla oli tommonen kytkin kanssa ja se oli menny paskaks Eli noitten edellä mainittujen kommervenkkien jälkeen varmistuhan siitä että se virta kulkee sen kytkimen läpi normaalisti...

          Comment

          • Arvon pömppö
            Newbiemmer
            • Sep 2009
            • 4
            • Helsinki

            #6
            Syyt miksi en epäile akkua:

            1. Siinä oleva kellukka-merkki on vihreä (=hyvä varaus)

            2. Akun kengässä on kytkin, josta virrat saa pois päältä (vastaa tilannetta, jossa akun kenkä irrotetaan seisonnan ajaksi =virtaa ei karkaa)

            Kuukausi sitten auto lähti vielä hyvin käyntiin kun tänne tulin.

            Minulla on kyllä kaapelit ja peräti laturikin mukana, mutta en haluaisi turhan päiten sitä kiikuttaa majapaikkaani lataukseen, koska se todellakin vaikuttaisi olevan kunnossa ja hyvässä varauksessa.

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              #7
              Originally posted by Arvon pömppö View Post
              Syyt miksi en epäile akkua:

              1. Siinä oleva kellukka-merkki on vihreä (=hyvä varaus)

              2. Akun kengässä on kytkin, josta virrat saa pois päältä (vastaa tilannetta, jossa akun kenkä irrotetaan seisonnan ajaksi =virtaa ei karkaa)

              Kuukausi sitten auto lähti vielä hyvin käyntiin kun tänne tulin.

              Minulla on kyllä kaapelit ja peräti laturikin mukana, mutta en haluaisi turhan päiten sitä kiikuttaa majapaikkaani lataukseen, koska se todellakin vaikuttaisi olevan kunnossa ja hyvässä varauksessa.
              e30 325i:ssä on reilu vuoden vanha huoltovapaa exide-akku, purkaa jo muutamassa päivässä tyhjäks vaikka ottais kaapelit irti, ja silti se vihree merkki loistaa.
              Jos sulla on yhtä "hyvä" akku niin koita sitä apuvirtaa kuitenkin.
              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • MET
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2004
                • 200
                • Lappeenranta

                #8
                No jos se tuntuu liian työläältä se akun lataaminen/apuvirran antaminen, niin sitten ei muuta kuin tutkimaan, että tuleeko kipinää, tuleeko bensaa, toimiiko bensapumppu jne. Miun mielestä kuitenkin helpoin, selkein ja vaivattomin operaatio noista olisi se apuvirran antaminen.

                Kuitenkin vaikuttaa sille, että tuo johtuu vain huonosta virran saannista ja sen oireen pois rajaaminen on kovin olennaista tuollaista vikaa selvittäessä.

                Noilla antamillasi tiedoilla muita neuvoja on myös vaikea antaa. Eli moottorin malli ja muut asiaan kuuluvat auttavat tiedot helpottaisivat avun antamista.

                Comment

                • JJT
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6694
                  • .......

                  #9
                  Ja jos kerran jaksoi vähän pyörittää ja sitten hyytyi niin eikö se tarkoita sitä että virtaa ei ole tai se ei kulje?
                  Tarpeeks hapettuneet kaapelikengät riittää.
                  Myyn:
                  M10/20/52 E30-E36 osia

                  Comment

                  • Juppe
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2002
                    • 4541
                    • TURKU

                    #10
                    V2 motskareissa on hyvin yleistä, että startatessa jaksaa pyörittää ihan hyvin, mutta kipinään ei sitten virta enää riitäkkään. Sama saattais olla tässäkin ongelmana. Pelkästään likainen akun pinta purkaa akun muutamassa viikossa ja ne voltit ei kyllä kerro mitään. Tai no jos ne olis alle 10V nii sitten peli olis kyllä selvä, mutta ei niitä lukemalla mitään diagnoosia akun kunnosta pysty tekemään.

                    Comment

                    • Erska
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2005
                      • 439
                      • Tuusula

                      #11
                      niin ja akku ei välttämättä ota enää virtaa vastaan vaikka lataiskin yli 14 volttia.. mitattuna
                      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten

                      Nyt: VOLVO S60 D5 -03

                      EX: 523iA -99, 530DA touring -03, 520i -03 E60, 528iA -96 518i -90, 518i -85, 518i -86, 525i -88 ,730iA -88, 525i -89 ,518i -90, 518i -87, 518i -86, 528i -84

                      Comment

                      • Jamppa1983
                        BTCF Member
                        • Jan 2005
                        • 739
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Jos siellä akussa on varmasti virtaa kannattaa sitten tarkistaa että tuleeko se startille asti? Huono kontakti startin päässä? Huono kontakti akun miinuksessa(autonrungossa) mittaa vaikka sytytysvirta päällä startin navasta maitavasten.
                        Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                        M3 e90 & "M3" e30 turbo

                        Comment

                        • MasaTDS
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2006
                          • 1606
                          • Tampere

                          #13
                          millaisissa olosuhteissa auto on seissyt,mikä moottori?
                          Katso jakajan kannen sisään onko hapettumia ja hio pois jos on ja tarkista ettei tulpanhattujen alla rei`issä ole kosteutta tuo tulpanreikä homma oli joskus itellä ex e30:ssä eikä edes luvannu sit lähti heti tulille ku kuivas reiät.
                          E24 635csi
                          M-B W140
                          Citroen c4 coupe
                          H-D sportster chopper

                          Kodin remontit kattavasti ammattitaidolla
                          Myös autohuollot,remontit,lohko/säteilylämmitinasennukset tampereella.
                          Yhteydet privalla tai allaolevien sivujen kautta
                          www.mpanet.fi

                          Comment

                          • wta
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2008
                            • 641
                            • ------

                            #14
                            Originally posted by Arvon pömppö View Post
                            Syyt miksi en epäile akkua:

                            Kuukausi sitten auto lähti vielä hyvin käyntiin kun tänne tulin.
                            Syy miksi minä epäilisin akkua:

                            Jos et ole kerran kuukauteen tuota autoa käyttänyt niin tuskin siinä mikään rikki itsestään on mennyt. Akusta taas voi kuukaudessa varaus poistua.

                            Toki kuukauden aikana voi varmaan jotain kosteutta yms. muodostua jonnekin mutta tuon akun testaaminen lienee helpoin homma.

                            Comment

                            • jani73
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2004
                              • 4331
                              • Turku

                              #15
                              Sitten kun kaikki muut paikat on tarkistettu ja käyty läpi, niin akku lataukseen tai apuvirtaa koneeseen.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎