Announcement

Collapse
No announcement yet.

suomalainen E30 Berliinissä ei starttaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Arvon pömppö
    Newbiemmer
    • Sep 2009
    • 4
    • Helsinki

    #16
    Lähti käyntiin!

    Vika oli kuin olikin akussa.

    Mitä tästä opimme? Että akkuihin ei käy luottaminen!

    Kiitos kaikille vastanneille! Toivotaan, että kestää matkan Baltian pimeiden röllimetsien läpi

    Comment

    • JJT
      Bimmer Enthusiast
      • May 2005
      • 6694
      • .......

      #17
      Originally posted by Arvon pömppö View Post
      Vika oli kuin olikin akussa.

      Mitä tästä opimme? Että akkuihin ei käy luottaminen!

      Kiitos kaikille vastanneille! Toivotaan, että kestää matkan Baltian pimeiden röllimetsien läpi
      Hyvä että helpolla selvis.
      Myyn:
      M10/20/52 E30-E36 osia

      Comment

      • janikoo
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2007
        • 1263
        • Lahti

        #18
        mukavahan se on että saa auton kanssa lähteä kotia kohti
        BIGBROTHER kommentti team

        Comment

        • ruupanen
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 5159
          • Joensuu

          #19
          Hyvä et selvisi. Eikö ihmisille tule enää mieleen koittaa työntää auto käyntiin?
          E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

          Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

          Comment

          • Janzki
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2005
            • 4947
            • Lohja

            #20
            Originally posted by ruupanen View Post
            Hyvä et selvisi. Eikö ihmisille tule enää mieleen koittaa työntää auto käyntiin?
            Vanhat voi työnnelläkkin, mutta näitä "uusia" suorasytyllä olevia vehkeitä ei suositella työnneltäviksi..Lähtien koneesta M50.
            Sähköposti.
            IG: janzki_

            Comment

            • wta
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2008
              • 641
              • ------

              #21
              Originally posted by Arvon pömppö View Post
              Vika oli kuin olikin akussa.

              Mitä tästä opimme? Että akkuihin ei käy luottaminen!
              Kuuntele viisaampias.

              Comment

              • Jukka81
                BTCF Member
                • Nov 2002
                • 1176

                #22
                Originally posted by Janzki View Post
                Vanhat voi työnnelläkkin, mutta näitä "uusia" suorasytyllä olevia vehkeitä ei suositella työnneltäviksi..Lähtien koneesta M50.
                Miksi ei suositella? M42 koneinen E36 318is tuli muutaman kerran työnnettyä käyntiin starttiongelmien takia.
                -E30 325i M-TechII Turbo
                -E39 528iA M-Sport
                -E46 330i Cabriolet M-Sport Individual

                Comment

                • Janzki
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2005
                  • 4947
                  • Lohja

                  #23
                  Originally posted by Jukka81 View Post
                  Miksi ei suositella? M42 koneinen E36 318is tuli muutaman kerran työnnettyä käyntiin starttiongelmien takia.
                  Kaipa siinä on jotain tekemistä virtapiikkien jne. kanssa..En ole sen kummemmin tutkinut asiaa. Dme:n uskoisin ainakin olevan varsin kovilla moisessa tilanteessa, ja varmasti sitä myöten sitten heijastuu puolillekkin.
                  Sähköposti.
                  IG: janzki_

                  Comment

                  • jani73
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 4331
                    • Turku

                    #24
                    Originally posted by Janzki View Post
                    Kaipa siinä on jotain tekemistä virtapiikkien jne. kanssa..En ole sen kummemmin tutkinut asiaa. Dme:n uskoisin ainakin olevan varsin kovilla moisessa tilanteessa, ja varmasti sitä myöten sitten heijastuu puolillekkin.
                    Mistä auto/DME sen "tietää", käynnistetäänkö se startilla vai työntämällä? Kampiakseliahan noissa molemmissa pyöritellään.

                    Comment

                    • Jebu
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2005
                      • 145
                      • Joutsa/JKL

                      #25
                      Originally posted by Janzki View Post
                      Kaipa siinä on jotain tekemistä virtapiikkien jne. kanssa..En ole sen kummemmin tutkinut asiaa. Dme:n uskoisin ainakin olevan varsin kovilla moisessa tilanteessa, ja varmasti sitä myöten sitten heijastuu puolillekkin.
                      Mistä se virtapiikki sinne työntäessä tulee?? :think
                      Apuvirtaa annettaessa käyvästä autosta tyhjään akkuun syntyy kaapelit irroittaessa jännitteen nopea lasku joka saattaa antaa jonkinlaisia virtapiikkejä. Näin olen ainenkin asian käsittäny.

                      Comment

                      • Pasi_K
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2003
                        • 685
                        • Tyrnävä

                        #26
                        Mites muuten nämä uudemmat esim. e39&e46, lähtevätkö työntämällä käyntiin ihan kuten vanhatkin?
                        Vaimolla E65 ja pojalla E60, itellä tuulen huuhtoma perse.

                        Tsekkaa myytävät osat tästä

                        Comment

                        • SledgeHammer82
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2004
                          • 1651
                          • Pk-seutu

                          #27
                          Originally posted by Janzki View Post
                          Vanhat voi työnnelläkkin, mutta näitä "uusia" suorasytyllä olevia vehkeitä ei suositella työnneltäviksi..Lähtien koneesta M50.
                          Minun käsityksen mukaan suositus kyllä koskee kaikkia katalysaattoriautoja eli pelätään, että "mäkistartissa" katalysaattoriin pääsee palamatonta bensaa.

                          Comment

                          • Laku
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 17529
                            • Turku

                            #28
                            Originally posted by SledgeHammer82 View Post
                            Minun käsityksen mukaan suositus kyllä koskee kaikkia katalysaattoriautoja eli pelätään, että "mäkistartissa" katalysaattoriin pääsee palamatonta bensaa.
                            Tämä käsitys minullakin.
                            Näillä mennään:
                            - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                            - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                            - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                            - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                            Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                            Comment

                            • zekelius
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2008
                              • 170
                              • Vaasa

                              #29
                              right..

                              hehe, hyvä että vanhus hörähti tulille! Sori offtopic, mut en voi olla heittämättä yhtä ajatusta ilmoille..

                              Jos auto seisoo kuukauden, ja seuraavassa startissa puutuu kesken pyörityksen, mikä nyt aika ilmeisesti kertoo esim. huonosta akun varauksesta ja takaluukussa sattuu olemaan vielä kaapelitkin huonon akun varalle ja silti ehtii tulla voorumilta kysäisemään apuja (ja kumoamaan ammattitaitoisten kanssa-autoilijoiden ajatuksia) ennenkuin on kaapeleita lätkiny napoihin kiinni ja kokeillu käyntiin ja kaikenlisäks autolla liikutaan kirjoittaman mukaan pitkin eurooppaa..

                              ..niin eikö olis ehkä järkevä vaihtaa E30 tilalle joku hieman kansanautomaisempi ajokki, mä vaan kysyn?
                              :: www.aurium-music.net ::

                              Comment

                              • Arvon pömppö
                                Newbiemmer
                                • Sep 2009
                                • 4
                                • Helsinki

                                #30
                                heh

                                Noh, E30:ssähän on sitä vanhan ajan romantiikkaa

                                En näe itseäni minkään sortin autoharrastajana, mutta onneksi teitäkin löytyy ja apua saa kun kehtaa kysyä.

                                Lähinnä kummastelen sitä akun omaa varaustilasta kertovaa kellukkaa, kun äkkiseltään ajattelisi sen olevan yksinkertainen ja idioottivarma indikaattori.

                                Mutta oppia ikä kaikki!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎